ایران در ایران




فشار گرمای زودرس بر شبکه برق استان همدان

همدان- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با بیان اینکه قطعی برق به‌صورت کشوری و توسط دیسپاچینگ ملی انجام می‌شود و ازحیطه استانی خارج شده است، گفت: با توجه به گرمای زودرس و کاهش بارندگی‌ها حجم آب سدها برای تولید کاهش یافته و سه تا چهار هزار مگاوات در این بخش از دست رفته و تعادل بین تولید و مصرف برق استان بهم خورده است. شیرزاد جمشیدی در نشست خبری با اشاره به تشریح جدول زمان‌بندی شده خاموشی درمناطق مختلف استان با احتمال تداوم خاموشی‌ها بر لزوم رعایت مدیریت افزود: بروزهرگونه مشکل و خسارت احتمالی دراین رابطه را به شرکت توزیع برق استان و ادارات تابعه گزارش کنند. وی با اشاره به اعلام و اعمال جدول زمان‌بندی قطع شبکه برق در مناطق مختلف استان همدان، اضافه کرد: امیدوار هستیم که با کاهش ۱۰ درصدی میزان مصرف مشترکان، خاموشی‌های شبکه توزیع نیروی برق به کمترین میزان ممکن برسد. جمشیدی با اشاره به گرمای زودرس و اینکه مصارف بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی با یک ماه زودتر وارد مدار شده است، افزود: مصرف برق استان در دو ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۴ درصدی دارد.

موزه  پارینه سنگی مجموعه جهانی بیستون راه‌اندازی می‌شود

کرمانشاه - مدیر پایگاه جهانی بیستون از برنامه‌ریزی برای انتقال موزه پارینه سنگی تکیه بیگلربیگی به مجموعه جهانی بیستون خبر داد. صامت اجرایی با  بیان اینکه برای اجرایی شدن این پروژه درخواست اعتبار استانی داده شده، افزود: آخرین اعتباری که به مجموعه جهانی بیستون تخصیص پیدا کرده، مربوط  به سال‌های 1396 و 1397 است و پس از آن اعتبارات چندانی نداشته‌ایم.
مدیر پایگاه جهانی بیستون اضافه کرد: هرچند از محل اعتبارات ملی، سال گذشته حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان به پایگاه داده شد، اما هزینه سالانه این مجموعه حدود چهار تا پنج میلیارد تومان است و هر ماه تنها حدود 140 میلیون تومان پرداخت حقوق و هزینه‌های نگهداری داریم که نشان می‌دهد این اعتبارات اصلاً کفایت نمی‌کند.

زیتون و انار طارم نشان استاندارد حدمجاز آلاینده دریافت کرد

زنجان - مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: دو بانوی طارمی برای محصول زیتون و انار، نشان حد مجاز آلاینده را دریافت کردند. به گزارش ایسنا، سیروس صارمی اظهار کرد: صدور پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها برای محصولات کشاورزی در این استان، جزو اولویت‌های این اداره‌ کل بوده است و در اردیبهشت‌ماه امسال  با صدور دو فقره گواهی حد مجاز آلاینده‌ها، برای دو محصول کشاورزی زیتون و انار در شهرستان طارم، تعداد گواهی‌های صادر شده در این استان به عدد پنج رسید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7641/9/578413/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها