وزیر ارتباطات اعلام کرد

اتصال 100 درصد روستاهای یزد به اینترنت



وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتصال همه روستاهای استان یزد به اینترنت خبر داد. محمدجواد آذری‌جهرمی در حساب توئیتری خود نوشت: پوشش اینترنت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار «استان یزد» هم ۱۰۰ درصد شد.
به‌ گزارش ایرنا، در هفت سال گذشته اتفاق های بزرگی در حوزه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و دسترسی عمومی به شبکه ارتباطی پهن باند ثابت و سیار افتاده است.  در حالی که تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای دسترسی به شبکه ملی ‌اطلاعات در آغاز دولت یازدهم صفر بود، اکنون به ۳۵ هزار روستا رسیده که این دستاورد، نقش مهمی در سرعت بخشیدن به اطلاع از کاستی‌ها و مشکلات مناطق مختلف کشور و بهبود کیفیت خدمات‌رسانی شده است. آخرین آماری که از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شده نشان می‌دهد اکنون ۳۵ هزار و ۵۱۹ روستا به شبکه ملی اطلاعات و به این واسطه به اینترنت متصل شده‌اند.
بر اساس آخرین آماری که از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده، تعداد روستاهای دارای ارتباط (تلفن ثابت، تلفن همگانی، تلفن همراه و اینترنت) به ۵۲ هزار روستا رسیده، روستاهای دارای تلفن خانگی از مرز ۴۷ هزار روستا گذشته و تعداد اشتراک‌های روستایی اکنون نزدیک به چهار میلیون اشتراک است.
تعداد روستاهای دارای دسترسی به اینترنت پرسرعت به ۳۵ هزار اشتراک رسیده و تعداد اشتراک‌های پهن‌باند نیز از مرز ۱۳۷ هزار مشترک گذشته است. با توجه به حضور میدانی وزیر ارتباطات و معاونان وی، اکنون فرایند اتصال روستاهایی که به‌دلیل پهناور بودن یا نبود زیرساخت مناسب به اینترنت متصل نشده بودند، سرعت گرفته است. طبق آخرین گزارش، اکنون یکهزار واحد پستی روستایی در سراسر کشور در حال فعالیت هستند.
توسعه ارتباطات روستایی با دولت یازدهم آغاز شد و بر اساس برنامه‌ریزی پیش می‌رفت. با شیوع کرونا و نیاز همه مردم به اینترنت فرایند اتصال به روستاها سرعت بیشتری به خود گرفت. برخی از دانش‌آموزان روستایی فاقد ارتباط با ارسال عکس‌های خود در شبکه‌های اجتماعی صدای‌شان را به گوش مسئولان رساندند تا گروهی برای بررسی وضعیت آنها از سوی وزارت ارتباطات تشکیل شود.
به این واسطه، اتصال اینترنت برای ۳۰ روستا به‌شکل ویژه در دستور کار توسعه ارتباطات روستایی قرار گرفت و تیم ویژه‌ای برای رصد کردن این مشکلات تشکیل شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7641/13/578426/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها