مربیان آلمانی در قهرمانی لیگ قهرمانان هت تریک کردند

تاج قهرمانی بر سر چلسی


گروه ورزشی/  فینال لیگ قهرمانان اروپا شنبه شب در ورزشگاه دراگائو پورتو و با حضور هواداران میان تیم‌های منچسترسیتی و چلسی برگزار شد که در پایان این دیدار شاگردان توماس توخل با یک گل به پیروزی دست یافتند و تاج قهرمانی را بر سر نهادند. تک گل این بازی را کای هاورتز در دقیقه 42 به زیبایی به ثمر رساند. از حوادث مهم بازی مصدومیت کوین دی بروینه در اواسط نیمه دوم بود. هافبک بلژیکی و ارزشمند سیتیزن‌ها در دقیقه 60 پس از برخورد با آنتونیو رودیگر، مصدوم شد و با چشمان اشک‌بار زمین بازی را ترک کرد. در پایان این بازی انگولو کانته که نقشی مهم و تأثیرگذار در این برد داشت از سوی یوفا به‌عنوان بهترین بازیکن میدان معرفی شد. وی در این بازی حساس کوتاه‌ترین بازیکن میدان بود اما در نبردهای هوایی موفق‌ترین ستاره میدان بود. کانته فرانسوی در طول مسیر رسیدن چلسی به فینال لیگ قهرمانان و در نهایت قهرمانی بهترین بازیکن شیرهای لندن بود.
 سرمربیان آلمانی، فاتح 3 دوره اخیر لیگ قهرمانان
چلسی با برتری مقابل منچسترسیتی، فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد تا بازهم تیمی با هدایت یک سرمربی آلمانی فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود. یورگن کلوپ، هانسی فلیک و توماس توخل، سرمربیانی هستند که فاتح سه دوره اخیر لیگ قهرمانان اروپا شدند؛ کلوپ با لیورپول، فلیک با بایرن مونیخ و توخل با چلسی. به عبارتی سه فاتح اخیر لیگ قهرمانان اروپا با سرمربیان آلمانی به این عنوان ارزشمند دست یافتند. همچنین توخل طی تقریباً 4 ماه هدایت چلسی، 3 بار موفق به شکست تیم پپ گواردیولا شده است. چلسی در سه بازی اخیر خود مقابل منچسترسیتی تحت هدایت توخل موفق به کسب 3 برد شده است. جام حذفی انگلیس؛ چلسی 1-0 منچسترسیتی، لیگ برتر انگلیس؛ چلسی 2-1 منچسترسیتی و لیگ قهرمانان اروپا؛ چلسی 1-0 منچسترسیتی. توخل پس از کلوپ، دومین سرمربی است که موفق به کسب 3 برد پیاپی مقابل گواردیولا می‌شود. توخل به‌عنوان سرمربی چلسی مقابل زیدان (2)، سیمئونه (2)، مورینیو، آنچلوتی و کلوپ نیز برنده شده است. گفتنی است پپ گواردیولا برای دومین بار در طول دوران مربیگری خود در فینال‌ها شکست خورد.
 قهرمان اروپا تنها یک بار باخت؛ با سوپرگل طارمی
چلسی در این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در مرحله گروهی با تیم‌های سویا، کراسنودار و رن هم‌گروه بود و در مراحل حذفی توانست تیم‌های اتلتیکومادرید، پورتو و رئال مادرید را شکست دهد. این تیم در این رقابت تنها یک شکست را تجربه کرد که آن هم به بازی برگشت لیگ قهرمانان اروپا مقابل پورتو بازمی‌گردد. مهدی طارمی با سوپرگل خود مقابل چلسی، پورتو را پیروز میدان کرد ولی این تیم نتوانست به مرحله بعدی صعود کند. جالب اینجاست که چلسی در مجموع مراحل گروهی و مراحل حذفی تنها 4 گل دریافت کرد که یک گل آن را طارمی به ثبت رساند.
جنجال برادر آگوئرو بعد از باخت
یک دهه حضور آگوئرو در منچسترسیتی با اتفاقی تلخ و ناگوار به پایان رسید. مهاجم 32 ساله آرژانتینی که از مدت‌ها قبل، مشخص شد باشگاه دوم شهر منچستر قراردادش را تمدید نمی‌کند، بسیار دوست داشت با قهرمانی اروپا با آبی‌های آسمانی وداع کند اما این آرزو برایش تحقق نیافت. او در بازی نهایی لیگ قهرمانان، دقیقه 77 به جای رحیم استرلینگ به بازی رفت تا بلکه بتواند گلی بزند و جلوی باخت تیمش را بگیرد اما چنین اتفاقی نیفتاد. داور بازی علاوه بر 90 دقیقه وقت معمول، 7 دقیقه نیز وقت اضافه نیز منظور کرد اما نتیجه همانی شد که قبلاً بود. بعد از اتمام این بازی، آگوئرو از فرط ناراحتی در زمین اشک ریخت و حتی بازیکنان چلسی سعی کردند به او دلداری دهند. مائوریسیو دل کاستینو، برادر آگوئرو از طریق فضای مجازی لحظاتی بعد از اتمام بازی، پستی را منتشر کرد که جنجال ساز شد. در این نوشته، برادر آگوئرو به «پپ گواردیولا» سرمربی سیتیزن‌ها حمله کرد و انتقاد داشت. او نوشت: «از زمان ورود گواردیولا به منچسترسیتی، هیچوقت برادرم را دوست نداشت.»




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7641/14/578432/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها