شهروند مجـــازی




یگانه خدامی

#استقلال

خبر استعفای دسته جمعی ‏اعضای هیأت مدیره باشگاه ‎استقلال باعث شد طرفداران این تیم با نگرانی درباره تیم‌شان در شبکه‌های اجتماعی بنویسند. بخصوص اینکه اعضای مستعفی هیأت‌مدیره در نامه به وزیر ورزش، اعتراض به حضور مددی به‌عنوان مدیرعامل را دلیل این استعفا اعلام کردند. استقلالی‌ها هم از تغییر مدیرعامل تیم حمایت می‌کنند و به او انتقادهای زیادی دارند: «‏جلسات هیأت مدیره استقلال: مددی هست، هیأت نیست. هیأت هست، حق امضا نیست. هیأت هست، حق امضا هست ولی خسته ان، هفته دیگه. همه بودن ولی متأسفانه چای نبود. جلسه برگزار شد ولی متأسفانه به جمع‌بندی نرسیدیم، هفته دیگه»، «‏در حساس‌ترین زمان ممکن و در موقعی که باید با یه لشکر بازیکن تمدید کنیم و تیم تقویت بشه برای آسیا، اعضای هیأت مدیره همگی استعفا دادن»، «‏تمام اعضای هیأت مدیره استقلال استعفا دادن؟! استقلال مگه هیأت مدیره داشت؟ استقلال مگه مدیریت داره؟ استقلال هر سال داره به امید خدا و غیرت و تعصب خود بازیکنا بسته میشه. تنها نقش مدیریت و هیأت مدیره گذاشتن استوری تیکه دار و شکایت‌های بی‌نتیجه است»، «‏خدایی خیلی مسخره هست. هیأت مدیره نمیتونه مدیرعاملی که خودش انتخاب کرده رو برکنار کنه»، «‌‎اگه منجر به عقب افتادن فروش سهام یا اخراج مددی میشه با کمال میل استقبال می‌کنیم»، «‌‎جالبه بعد از خبر استعفای دسته جمعی، علی‌نژاد اومده میگه تا فردا حق امضا رو مشخص می‌کنم...کجا بودی تا الان؟ باشگاه رو تا مرز غارت پیش بردی.»، «‏رسماً وارد دوره بحران شدیم... این حرفا بوده و هیأت مدیره صداشون در نیومد تا الان... واقعاً که... دیگه از عوامل علی‌نژاد چه انتظاری می‌ره»، «‏کسی که نهایتاً باید ادمین کانال‌های پروفایل‌های خاص و تیکه دار باشه رو به‌عنوان عضو هیأت مدیره استقلال منصوب کردند بعد ما توقع داریم این افراد مشکلات استقلالو حل کنند»، «‏تمام درگیری‌ها برای تضعیف استقلال انجام میشه ولی استثنائاً خیلی از این جدال بین مددی و اعضای هیأت مدیره ناراحت نیستم، فقط امیدوارم برنده این جدال مددی نباشه و این درگیری باعث اختلال در روند خصوصی‌سازی بشه»، «‏خب هیأت مدیره‌ام بره دیگه استقلال مستقیماً توسط وزارتخونه و مددی اداره میشه من دیگه طاقت دیدن این اوضاع رو ندارم»، «‏خبر اومده تمام اعضای هیأت مدیره استقلال به‌دلیل مخالفت با مددی استعفا دادن؛ در حالی‌که سه نفر از تمام این اعضا میتونن خود مددی رو برکنار کنن»، «‌‏دوستان این دعوای زرگری سودی به استقلال نمیرسونه چون هدف خارج کردن رقبا برای خرید سهام بیشتره»، «‏هوادار استقلال نه پشت هیأت مدیرس نه پشت احمد مددی. هوادار استقلال خواهان استعفا و اخراج هردو طرفه. استقلال باید به هوادار واگذار شه».

کبوتر صلح توی بشقاب

دیروز رستورانی یک‌ پست اینستاگرامی از یک غذای خاص منتشر کرد که با انتقادهای فراوانی روبه‌رو شد؛ غذایی به‌نام «کبوتر رست شده با سس پرتقال و عسل».
تزئین این غذا و شکل آن و استفاده از پرهای کبوتر باعث شد کاربران زیادی درباره‌اش بنویسند. هرچند که کاربری در توضیحی درباره‌اش نوشت: «‏اول اینکه درهیچ رستورانی در تهران سرو نمی‌شود و آشپز این مدل غذا، سرآشپز رستورانی در ‎رشت است و در همان رستوران هم سرو نمی‌شود. دوم تعدادی غذا با تزئینات عجیب را برای سرو در رستوران و تعدادی را فقط برای عکاسی آماده کرده که واکنش‌ها چنان بود که رستورانی که سرآشپز آن است اجازه سرو نداد.»
اما این توضیح هم باعث نشد انتقادها به رستوران‌هایی که قصد جلب مشتری به‌هر شیوه‌ای  دارند متوقف شود: «‏اینی که می‌بینید واقعاً داره توی یکی از رستوران‌های تهران سرو میشه. من هیچ... من نگاه...»، «‏قشنگ یک کانسپت اگزوتیک ضد صلحه. اگر اون چند پر سبزی که جلوی نوکش گذاشته شاخه زیتون فرض کنیم»، «‏یه حسی بهم میگه این رستوران اگه خارج از کشور بود همه یه دور میرفتن کلی استوری و فیلم و عکس هم میگرفتن که پزشو بدن»، «‏دیوونه خونه راه انداختن! وحشیا! کبوتر؟ اونم با پر؟»، «‏واقعاً چرا؟ کبوتر، خوتکا، گنجشک و... بعد آخه با این طرز سرو!؟»، «‏حالا جدا از هدف اون رستوران این بشقاب واقعاً قابل تأمله! -برگ زیتون (یا یه چیز دیگه!) که تو نوک پرنده است! -وجود پر و سر و پنجه‌ پرنده تو بشقاب که به‌نظر چندش میاد ولی اگه اونا نبود خوردنش اوکی بود؟ فرق کبوتر با مثلاً ماهی چیه؟ یا بلدرچین یا مرغ یا گاو؟»، «‏اگه واقعاً این‌طور سرو میشه که از نظر شرعی غذای حروم محسوب میشه. چطور میتونن تبلیغ کنن؟»، «‏من آدمِ گوشتخواری‌ام ولی این عکس میلم رو کلاً به غذا از بین برد چه برسه به گوشت»، «‏وقتی کبوتر صلح تو ایران کباب میشه»، «‏حتی هانیبال لکترم اون جوجهه رو با برگ زیتون و بال و پر سرو نکرد، این چیه بابا؟»، «‏عزیزان ببینید، خود بنده گیاهخوار نیستم، به برگر و کباب هم عنایت ویژه دارم، اینو هم می بینم بله! یه طوری میشم، اما ما جماعت گوشتخوار حقیقتاً حقانیت خاصی برای اعتراض به این غذا نداریم. راستشو بخواهید حتی خشونت رفته بر بدن این کبوتر کمتر از اون گوساله‌ایه که تبدیل به برگر میشه.»، «‏قصد آشپز فروش اسکواب یا همون جوجه‌کبوتره ولی مجوز بهره‌برداری و تولید گوشتش در ایران موجود نیست و احتمالاً طرف داره از هوا کبوتر میگیره یا از پرورش‌دهنده تزئینی می‌خره که بسیار برای سلامت خورنده و جامعه خطرناکه. چندین ویروس کشنده از همین طریق گوشت بدون نظارت دامپزشکی فراگیر شده.»، «‏حالا بهتون برمیخوره (که خب بخوره!) ولی ادایی‌تر از بعضی از رستوران‌های ایران، من تو هیچ کشوری ندیدم! از اون «لته» گفتنشون تو کافه‌ها گرفته تا اینکه کبوتر و غاز با بال و پرش سرو میکنه.»، «‏این تابلوی هنری با عنوان «سرنوشت کبوتر صلح» نیست. غذاست!».


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7641/16/578446/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها