سقوط اتباع افغانستانی به قنات هنگام فرار


گروه حوادث/ 29 تبعه افغانستانی که شب هنگام مخفیانه وارد ایران شده بودند حین عبور از یک جاده فرعی در کرمان داخل یک قنات بزرگ سقوط کرده و دو نفر از آنها جان باختند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، حدود ساعت ۲۳:۲۰ دوشنبه هفدهم خرداد امدادگران پایگاه امداد و نجات هلال احمر منوجان از وقوع یک حادثه در جاده‌ فرعی منوجان به بندرعباس باخبر شدند. وقتی تیم امدادگران به محل حادثه رسید، مشخص شد چند مرد افغانستانی به‌دلیل ناآشنایی با مسیر و تاریکی شب درون یک قنات بزرگ سقوط  کرده‌اند بنابراین بلافاصله عملیات نجات آغاز شد.
رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر در تشریح این خبر گفت: در این عملیات ۳ ساعته، امدادگران جمعیت هلال احمر علاوه بر رهاسازی و نجات ۲۷ مصدوم از حفره چاه، یک مصدوم را نیز به بیمارستان امام حسین (ع) منوجان منتقل کردند، اما در این حادثه ۲ نفر از اتباع خارجی جان‌شان را از دست دادند.
در ادامه بررسی‌ها مشخص شد این 29 تبعه برای ورود به ایران با پرداخت پول به یک افغان‌بر با دو خودرو وارد ایران شده‌اند اما راننده‌ها قبل از پاسگاه ایست بازرسی پلیس برای اینکه دستگیر نشوند آنها را پیاده کرده و از اتباع خواسته‌اند با عبور از یک مسیر فرعی پاسگاه را دور بزنند و بعد از پاسگاه دوباره سوار خودروها شوند اما این افراد به‌دلیل ناآشنایی با مسیر حین عبور از جاده فرعی منوجان به بندرعباس  ناگهان درون یک قنات بزرگ که سرراهشان بود سقوط کردند که دو نفر از آنها جان باختند و بقیه نیز نجات یافتند و به پلیس تحویل
داده شدند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7647/12/579024/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها