عزیزی خادم: این پیروزی عصاره اتحاد ملی بود




بعد‌ از پیروزی تیم ملی فوتبال مقابل بحرین، شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال و دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی در این خصوص صحبت کردند.
اسکوچیچ در نشست خبری گفت: «اول از همه به بازیکنانم تبریک می‌گویم و معتقدم استحقاق این برد را داشتیم و از این موضوع بسیار خوشحالیم. شرایط باید نوع دیگری می‌بود و میزبانی باید در کشور ایران انجام می‌شد اما در آب و هوای خیلی سخت‌تر بازی کردیم. در نیمه اول در بازی‌سازی کمی مشکل داشتیم اما در نیمه دوم سعی کردیم با آوردن سامان قدوس کنترل میانه زمین را نگه داریم که این گونه هم شد.» بعد از صحبت‌های ابتدایی سرمربی تیم ملی، سؤالات خبرنگار بحرینی که با هدف زیر سؤال بردن پیروزی تیم ملی بود با پاسخ‌های هوشمندانه اسکوچیچ خنثی شد.
خبرنگار بحرینی از سرمربی تیم ملی ایران پرسید که فکر نمی‌کنید گل اول آفساید بود؟
اسکوچیچ پاسخ داد: «اگر آن گل آفساید اعلام می‌شد ممکن بود دو، سه یا حتی پنج گل دیگر بزنیم. می‌توانی به سراغ داور رفته و از او در مورد قضاوت بازی امشب سؤال کنی. تاکتیک‌های من برای کسب برتری 0-3 مناسب بود. شما برابر تیم بزرگی مانند ایران مغلوب شدید و باید هم به خودتان افتخار کنید. اگر شما به رنکینگ فیفا نگاه کنید برای ما احترام قائل می‌شوید.» عزیزی خادم هم در ارتباط تصویری با تلویزیون اظهار داشت: «به مردم کشورم تبریک می‌گویم چون خوشحالی ملت ایران بسیار مهم بود. تیم در فضای بسیار همدل کار کرد و برای اولین بار در خاک بحرین به برتری رسید. این تیم یکی از همدل‌ترین تیم‌های تاریخ است.
از وزیر ورزش که هر روز با من در ارتباط بود و آقای محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و آقایان عسگری و فروغی، مسئولان صداوسیما تشکر می‌کنم. این نفرات کنار مردم و فوتبال ملی بودند و امیدوارم این رویه مستمر باشد. امید دارم که از این گروه صعود کنیم و شور و شعف را با برد مقابل عراق داشته باشیم. به زعم من یکی از سخت‌ترین بازی‌های تاریخ فوتبال‌مان بود که خوشبختانه با برد تاریخی ایران به پایان رسید. این برد شبیه به معجزه بود چون حالا شانس داریم که به‌عنوان تیم اول صعود کنیم. این پیروزی عصاره اتحاد ملی بود.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7647/14/579057/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها