رضایی: شورای عالی انقلاب فرهنگی را منحل می‌‌کنم


ملت ایران مشکلات شما با شعار و وعده و شعبده‌بازی و حرف‌های مفت حل نمی‌شود، بلکه مشکلات ریشه اقتصادی دارد و با حرف درمانی به نتیجه نمی‌رسد.
مسأله عدالت و محرومیت‌زدایی نیاز به یک جراحی و اقدامات بزرگ دارد و طرحی که برای آن در پیش گرفتم «طرح کفایت زندگی» یا «ایران بدون فقیر» است. اول یارانه ۴۵۰ هزار تومانی، مسأله دوم مسکن ارزان، ورود و پرداخت نقد خانه‌داری به بانوان خانه‌دار، کسب و کارهای خانگی و سهام صندوق نفت ملی ایران است.
چرا درباره یارانه ۴۵۰ هزار تومانی سر و صدای یک عده بلند می‌شود؟ چرا برای رانت پول و سلاطین مفت‌خور منابع داریم که مثل جاروبرقی منابع را به سمت خودشان می‌کشند، اما برای فقرا منابع نداریم؟
آیا می‌شود تورم را کاهش داد و کرونا را مهار کرد و ارزش پول ملی را حفظ کرد؟ بله. ملت‌های دیگر این کار را کردند، چطور ما نمی‌توانیم این کار را کنیم؟
هیچ‌وقت در برنامه‌ریزی های توسعه‌ای ضرورت‌های زیست محیطی و توسعه صنعتی لحاظ نشده است.
در برنامه‌ای که طراحی کردیم، بگویم که مسأله اقوام و زبان مادری را به عنوان یک مسأله مهم لحاظ کرده‌ام.
برنامه دولت ما اساسش بر اصلاح از درون قدرت است و به دلیل اینکه رابطه من با نظام رابطه با ثباتی بوده است و به خاطر اعتماد بین من و نظام و همچنین با توجه به رابطه‌ام با دوستان دیگر از جمله مجلس، نیروهای مسلح وقوه قضائیه می‌‌توانم ادعا کنم که اصلاحات اساسی از بالا تا پایین را انجام دهم.
دیوان سالاری و نظام اداری و بوروکراسی با آیین نامه‌های مختلف حقیقتاً یک منجلابی از درگیری‌ها و فساد را ایجاد کرده است که باید پاکش کرد.
مسأله دیگر نهادهای وابسته به رهبری است با اینکه وابسته به رهبری هستند اما همه در خدمت دولت هستند، سپاه پاسداران، ستاد اجرایی و بنیاد مستضعفان و قرارگاه سازندگی خاتم، اینها هم نیاز به اصلاحاتی دارند که پیشنهاداتم را خدمت رهبر انقلاب می‌‌دهم تا امکان بهره‌وری بیشتر از این نهادها را داشته باشیم.
شورای انقلاب فرهنگی واقعاً بی خاصیت شده است، اول از رهبر انقلاب تقاضا می‌‌کنم که شورای انقلاب فرهنگی را اگر ایشان موافقت کنند  منحل کنم و شورای انقلاب فرهنگی را از این وضعیت خارج کنیم و وضعیت فرهنگی و مسأله جوانان را اساسی حل کنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7647/2/579086/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها