زاکانی: انسدادی در کشور وجود ندارد، مشکل در مدیریت است


در کشور انسداد وجود ندارد، مشکل، مشکل مدیریت، رویکرد و مشکل زیاده‌خواهی‌ها و باندبازی‌ها است. ما باید در این جهت برنامه‌هایی را ارائه کنیم. امروز مسأله، فقر و بی‌عدالتی در مقابل تبعیض‌ها و آزادی در مقابل استبداد است. آزادی از عدالت قابل تفکیک نیست؛ ‌به عنوان پزشک و رزمنده می‌گویم، ما که جان خود را کف دست گرفتیم، جان ما فدای همه ملت است و این را ثابت کردیم.
اینجا گفته شد برخی صدای کولبران هستند، اما باید دید ۲۵ میلیارد دلار قاچاقی که در کشور صورت می‌گیرد و ۹۵ درصد از مبادی رسمی می‌آید، چطور اتفاق می‌افتد و چرا آقایان وقتی در دولت بودند، همت نکردند جلوی این قاچاق را بگیرند تا کولبران زندگی عزتمندانه داشته باشند؟ مشکلاتی که امروز در کشور است، به بانک مرکزی ارتباط دارد؛ قیمت دلار، نهاده‌ها، بی‌توجهی به نوع سیاستگذاری و نظارت بر بانک‌ها، ‌بحث خلق نقدینگی، افزایش پایه پولی. «کی بود کی بود من نبودم» که درست نیست. موضوع جمعیت در کشور به یک نقطه بحرانی تبدیل شده است که نیاز به یک تجدیدنظر خاص دارد.‌ اکنون ۳.۵ میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد که نخستین برنامه در این زمینه بیمه کردن زوج‌های نابارور است.
در حوزه سلامت دولت می‌تواند اقدام اساسی و جدی بکند که مریض غیر از درد بیماری، ‌درد دیگری نکشد. سال اول می‌توان ریشه فقر مطلق را قطع کرد و برای آن هم برنامه ۶ سرفصلی تنظیم کرده‌ام که منابع، امکان و شرایط در درون برنامه گنجانده شده و اینطور نیست که حواله به غیب و منبع نامعلومی بدهم.
در بخش آزادی‌های مدنی بر این باور هستم که دولت باید پیرو و پاسخگوی مردم باشد؛ بنابراین قائل به شفافیت، دقت و ایجاد نهاد‌سازی نوین در جهت پذیرش موضوع نظارت، مطالبات و اعتراضات مردم هستم.
حریم خصوصی خط قرمز است، کسی نباید وارد حریم خصوصی شود. ما درباره فرهنگیان و توجه به حوزه فرهنگ هم تأکیداتی داریم نباید حقوق فرهنگیان با کارمندان بانک و وزارت نفت متفاوت باشد.
نشاط برای وقتی است که جیب پدر پر باشد جیب پدران را خالی کرده و آنها صورت شان را با سیلی سرخ می کنند یا این که درباره پیامک صحبت می کنند بدترین پیامک ها مربوط به اقساط معوق بانک و نبود موجودی در حساب است.
ما مخالف فیلترینگ هستیم و دنبال اینترنت ارزان قیمت و پر سرعت هستیم که ان شاءالله مهیا می شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7647/2/579087/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها