همتی: باید مشت گروه‌های ذینفع و رانت‌خوار را باز کنیم


مخالف انحصار در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و رسانه هستم، چراکه انحصار عامل اصلی ناکارآمدی و فساد است. دولت من حامی آسیب‌پذیرترین افراد جامعه همچون کولبران، بی‌شناسنامه‌ها، سوخت‌برها، قربانی‌های فقر شدید، بی‌خانمان‌ها، افراد دارای معلولیت، بیکاران، کارگران غیررسمی، مهاجران و کودکان کار و زنان سرپرست خانوار خواهد بود.
برخی می‌گویند نباید زمان انجام کارها را طولانی کنیم، سؤال من این است که شما «اف.ای.تی.اف» را دو سال در مجمع تشخیص مصلحت نظام طولانی کردید.
من مخالف ارز ۴۲۰۰ تومانی بودم، شما آقای رئیسی می‌توانستید در شورای عالی هماهنگی اقتصادی محکم بایستید و اجازه ندهید ادامه یابد.
 گروه‌های ذینفع و رانت‌خوار بر اقتصاد، فرهنگ و جامعه چنبره زده‌اند، اگر نتوانیم مشت اینها را باز کنیم، بسیاری از مسائل و عواقبی که در کشور شاهد هستیم برطرف نمی‌شود.
اکنون در مقابل جریانی قرار دارم که می‌گوید به جای توسعه ایران، کاخ سفید را حسینیه کنیم. من می‌گویم این افراد دنیا را نمی‌شناسند، چه کسانی به سفارت عربستان حمله می‌کنند، چه کسانی ارزش پول را کم می‌کنند و روابط ما را با همسایگان برهم می‌زنند؟ همه اینها به صورت زنجیره‌ای است و اگر کشور نتواند این زنجیره را قطع کند، آسیب‌های اجتماعی قابل حل نیست.
در کابینه خود حداقل پنج زن را منصوب خواهم کرد و تبعیض جنسیتی در محیط کار و درآمد را لغو خواهم کرد.
ما چه حقی داریم که برای جامعه این‌گونه تصمیم بگیریم و رفتار کنیم که چگونه راه بروند و چگونه زندگی کنند. بگذارید مردم زندگی‌شان را بکنند. من از جوانانی می‌گویم که ۶۰ درصد آنان گفته‌اند رأی نمی‌دهیم.
دوستان می‌گویند ما اهل تعامل هستیم. در برنامه‌های خودشان موسیقی رپ پخش می‌کنند اما رپ را ممنوع کرده‌اند. نوجوانان ما به سمت موسیقی کی‌پاپ یا پاپ کره‌ای رفته‌اند. ما هنوز رپ خودمان زیرزمینی است. اینها را چه کسی جواب می‌دهد؟
من همه چیز را از زاویه اقتصاد حل می‌کنم. ما باید تعارض منافع را حل کنیم. تا مسأله گروه‌های ذی‌نفع را حل نکنیم مشکل بر جای می‌ماند. اینها دارند در هنر هم «هیولا» می‌سازند و پول‌های کثیف رد وبدل می‌کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7647/2/579092/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها