تصویب کلیات لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس

نماینده اصولگرا نامزدهای رد شده را فاسد خواند


گروه سیاسی/ ادامه اعتراضات به نطق هفته پیش مسعود پزشکیان از کاندیداهای اصلاح‌طلب رد‌صلاحیت شده تا تصویب گزارش نقض اصول ٧٧ و ١٢۵ قانون اساسی توسط دولت و ارجاع آن به قوه قضائیه از جمله اقدامات دیروز نمایندگان پس از یک هفته تعطیلی بود.
دیروز؛ بیژن زنگنه وزیر نفت برای پاسخ به سؤال جلال محمودزاده نماینده مهاباد درباره علت کمبود گاز مایع در سطح کشور علی‌الخصوص روستاهای فاقد پروژه گازرسانی در بهارستان حاضر شد و نمایندگان پس از قانع شدن از صحبت‌های او به سراغ دیگر طرح‌ها و مباحث سیاسی کشور رفتند. آنان گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص کلیات لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان را بررسی کرده و در نهایت با ۲۲۷ رأی موافق آن را به تصویب رساندند. محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش هم که در این جلسه حضور داشت ابراز امیدواری کرد که از مسیر رتبه‌بندی بتوانیم معلمانی با کیفیت‌تر و با‌انگیزه‌تر که از صلاحیت بالاتری برخوردار هستند، در نظام آموزشی کشور داشته باشیم. به گزارش ایسنا وی در ادامه تأکید کرد: در دولت نیز این لایحه خارج از نوبت به دلیل اهمیت بالایی که داشت، بررسی شد. لازم بود تا این لایحه هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد تا با رتبه‌بندی یک امتیاز ویژه به جامعه فرهنگی داده شود. تأکید ما بر این است که معلمان از امتیازات و حقوقی برخوردار باشند که همه کارکنان دولت از آن برخوردار هستند. هدف ما این بود تا به معلمان کمک کنیم صلاحیت‌ و توانمندی خود را افزایش دهند. نکاتی در خصوص معلمین مدارس غیردولتی نیز گفته شد اما باید بگویم ما مأموریم برای کارکنان دولت این لایحه را تنظیم کنیم. در ادامه جلسه دیروز گزارش کمیسیون قضایی در مورد اعمال ماده (۲۳۴) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس در رابطه با «نقض اصول هفتاد و هفتم(۷۷) و یکصد و بیست و پنجم(۱۲۵) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران توسط حسن روحانی رئیس جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم» در دستورکار قرار گرفت. گزارش کمیسیون قضایی به سند معروف ۲۰۳۰ یونسکو و البته دولت اول حسن روحانی اشاره دارد که به اعتقاد نمایندگان؛ رئیس جمهوری بدون اینکه این سند را جهت بررسی و تصمیم‌گیری به مجلس ارسال کند، آن را امضا و تعهداتی را در جوامع بین‌المللی متوجه جمهوری اسلامی ایران کرده است. اما پس از تذکر و مخالفت مقام معظم رهبری، ظاهراً در هیأت دولت مصوبه‌ای مبنی بر لغو اجرای سند ۲۰۳۰ تصویب شده است. از آنجا که «رئیس جمهوری در برابر مجلس مسئول اقدامات هیأت وزیران است» بنابراین با توجه به مفاد اصل یکصدو سی و چهارم قانون اساسی و مطالب فوق‌الذکر نقض اصول هفتاد و هفتم(۷۷) و یکصد و بیست و پنجم (۱۲۵) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران متوجه شخص آقای دکتر حسن روحانی رئیس جمهور دولت های یازدهم و دوازدهم است. پس از قرائت این گزارش، اعمال ماده ٢٣۴ به رأی مجلس گذاشته شد که به تصویب نمایندگان رسید و بر این اساس موضوع به قوه قضائیه ارجاع شد.
در جلسه دیروز مسعود پزشکیان توضیحاتی را در خصوص نطق پس از رد صلاحیت خود در انتخابات ریاست جمهوری ارائه کرد. او گفت: به دنبال نطق بنده در جلسه هفته گذشته مجلس عده‌ای از نمایندگان به من گفتند که به شورای نگهبان بی‌احترامی کردم و برخی گفتند که چرا آیه قرآن خواندم و برخی گفتند که دولت اصلاحات همه چیز را خراب کرده و شما نیز خراب‌تر می‌کنید. مشکل کشور ما و مسلمانان دنیا این است که قرآن را کنار گذاشته‌ایم و از خودمان دستورالعمل و آیین‌نامه صادر می‌کنیم در حالی که قرآن کتاب حق است.
او در ادامه گفت:‌ ۴۰ سال از جمهوری اسلامی می‌گذرد اما هنوز نتوانستیم شاخص‌هایی برای ارزیابی افراد براساس عدالت و حق تعیین کنیم. بنده معتقدم اگر کشور بخواهد درست شود باید همه در صحنه حضور پیدا کنند، اما با این شرایط امکان حضور همه در صحنه نیست. زمانی که شورای نگهبان افراد را رد می‌کند شخصیت آنها را خرد می‌کند. این تذکر پزشکیان با واکنش تند مجتبی محفوظی نماینده آبادان همراه شد. او گفت: قرار نیست کسی اینجا نهج‌البلاغه حضرت علی‌(ع) را بر سر نیزه ببرد و ما هیچ‌گونه واکنشی نداشته باشیم. قرار نیست «کلام حضرت امیر» را علیه «کلام حضرت امیر» به کار ببریم. مخاطب فریادهای «ای مالک!...ای مالک!...» شما کیست؟ شما ۳۲ سال حکومت را در دست داشتید. بنابراین مخاطب «ای مالک!» خود شما هستید نه کسانی که رو در روی شما قرار گرفتند. شما باید پاسخ «ای مالک!»ها را بدهید. محفوظی در پایان تذکر خود داوطلبین رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را «مفسد» خواند و گفت: اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند، به خاطر ردصلاحیت بحق دو یا چند مفسد نیست بلکه به خاطر صف‌های طولانی مرغ و روغن و پنج برابر شدن میزان دلار است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7647/3/579096/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها