دیگه چه خبر


توضیح درباره فوت ساسان نیک نفس در زندان

   خبر اول اینکه، اداره کل زندان‌های استان تهران در خصوص فوت ساسان نیک نفس -زندانی- که روز 17 خرداد اتفاق افتاد اطلاعیه‌ای صادر کرد. به‌گزارش روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان تهران در این اطلاعیه آمده است: زندانی ساسان نیک نفس فرزند محمد با محکومیت ۵ سال حبس از سوی دادسرای عمومی تهران وارد زندان شده و در اندرزگاه ۶ زندان اسکان داشته است. نامبرده در بدو ورود و در فرایند تکمیل پرسشنامه‌های شخصیت اعلام داشته سابقه یک نوبت اقدام به خودکشی از طریق مصرف قرص داشته است. بر اساس اعلام بهداری ندامتگاه زندانی فوق الذکر روزانه داروهای مراقبت تحت نظری از سوی بهداری زندان دریافت و انسولین قلمی که توسط خانواده تهیه می گردید در داخل اندرزگاه تزریق می‌کرده است. این اطلاعیه در توضیحات تکمیلی خود آورده است: نامبرده در مورخ 15/۰۳/00 ساعت ۷:۴۰ به‌علت خروج ترشحات خونی از دهان و بینی به بهداری واحد ۲ اعزام و تشخیص پزشک وقت به علت کاهش سطح هوشیاری در ساعت ۰۸:۰۰ به بهداری مرکز اعزام می‌گردد و اقدامات درمانی توسط پزشک متخصص طب اورژانس انجام می‌گیرد و بنا به اظهارات پزشک معالج ،نامبرده پس از سیر انجام اقدامات درمانی حال عمومی وی مساعد و اقدام به مصرف آب و دو قاشق غذا به‌دلیل عدم افت قند می‌نماید و شرایط جسمانی رو به بهبودی بوده است که طی مکالمه‌ای که با پزشک داشته است اعلام می‌دارد از احدی زندانیان چند عدد قرص گرفته و مصرف نموده و پس از مصرف شرایط وی نرمال نبوده است که نامبرده مجدداً تشنج کرده و بنا به تشخیص پزشک سریعاً در ساعت ۱۷:۲۰ به‌صورت اورژانسی به بیمارستان فیروزآبادی منتقل می‌شود و در نهایت این زندانی در بیمارستان فوت می‌شود.

ساماندهی فضای مجازی بعد از انتخابات

  خبر دیگر اینکه، طرح ساماندهی فضای مجازی با امضای 170 نفر از نمایندگان در دستور کار مجلس قرار گرفته است. این طرح 30 ماده دارد که در ماده 2 آن آمده: عرضه و ارائه خدمات پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی و خارجی در کشور مستلزم رعایت قوانین کشور است و اگر پیام‌رسان‌ها به تأیید «هیأت ساماندهی و نظارت» نرسد غیرقانونی است و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف به مسدود کردن آن است. مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا هدف نهایی این طرح را حمایت از کاربران فضای مجازی دانست. وی گفت: ما تأکید داریم پیام‌رسان‌های خارجی نمی‌توانند هر غلطی که می‌خواهند در کشورمان بکنند بدون اینکه نسبت به آن پاسخگو باشند. آقا تهرانی با بیان اینکه تمام ابعاد طرح از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و سیاسی باید مورد بررسی قرار گیرد زمان احتمالی تصمیم‌گیری درباره طرح در صحن علنی مجلس را پس از انتخابات در ماه آینده عنوان کرد.

ادعای دخالت سایبری ایران در انگلیس و امریکا

  شنیدیم که، طی هفته‌های اخیر ادعاهایی درباره نفوذ سایبری ایران در شبکه‌های اجتماعی بریتانیا و ایالات متحده امریکا گزارش شده است. به گزارش عصرایران در تازه‌ترین این ادعاها روزنامه دیلی تلگراف بریتانیا به نقل از یک مطالعه 100 صفحه‌ای از نفوذ و دخالت ایران در امور داخلی بریتانیا از طریق فضای سایبری و شبکه‌های اجتماعی خبر داده است. در این گزارش نمونه‌هایی از سایت‌های جعلی برای ترویج ایده استقلال اسکاتلند از بریتانیا و نیز ترویج مضامین ضد سعودی و ضد اسرائیلی در انگلیس ذکر شده است. پیشتر ایالات متحده امریکا نیز ایران را در کنار روسیه و چین به تلاش برای تأثیرگذاری در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری امریکا از طریق فعالیت‌های گسترده سایبری متهم کرده است. در تازه‌ترین ادعاهای مطرح شده از سوی رسانه‌های امریکا، مجله «تایم» به نقل از دو منبع اطلاعاتی در گزارشی اختصاصی از گسترش نفوذ سایبری و انتشار اخبار جعلی از سوی هکرهای وابسته به ایران در ایالات متحده امریکا خبر داده است.

توضیح عنابستانی درباره پرونده خود

  دست آخر اینکه،  علی‌اصغر عنابستانی نماینده سبزوار، روز گذشته یک بار دیگر مدعی شد که ادعای سرباز درباره سیلی این نماینده دروغ بوده است. به‌گزارش باشگاه خبرنگاران، این نماینده اصولگرای مجلس در توضیح شکایت پلیس راهور از خودش، با بیان اینکه «قصد مصاحبه‌ای نداشتم، اما، چون سکوت من موجب تعبیر و برداشت‌های نامناسب شده درباره‌اش توضیح می‌دهم»، گفت: «در حادثه‌ای که رخ داد ما وارد خط ویژه خیابان نشدیم و راننده‌ام بدون اجازه گرفتن از من تصمیم گرفته بود از خط ویژه برود، متأسفانه سرباز راهور به‌دلیل خستگی یا هر مورد دیگر برخورد نامناسبی با راننده داشت و بعد با من هم به‌گونه نادرستی رفتار کرد. اشتباه بنده این بود که از خودرو پیاده شدم، از سرباز خواستم توهین نکند و برخورد مناسب داشته باشد که متأسفانه دوباره سرباز توهین کرد و من هم او را به عقب هُل دادم و گفتم توهین کردن کار خوبی نیست».
او با بیان اینکه همان موقع از سرباز و افسر راهوری که سر صحنه آمد شکایت کردیم و برای آنها قرار مجرمیت صادر شد، گفت: «نیروی انتظامی هم از من بابت هشت عنوان شکایت کرد. برخی از عناوین اتهامی به بنده سوء‌استفاده از موقعیت، تمرد در مقابل مأمور و ضرب و شتم مأمور است که برای همه اینها قرار منع تعقیب صادر شده جز مورد هل دادن که نباید این کار را انجام می‌دادم».
این ادعای عنابستانی در حالی است که به گفته حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران نماینده سبزوار در مجلس به خاطر پرونده اتهام سیلی زدن به یک سرباز، در سه مورد مجرم شناخته شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7647/3/579098/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها