آخرین نظرسنجی درباره میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری


بنابر آخرین برآورد مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) از مشارکت شهروندان در انتخابات ریاست جمهوری بعد از برگزاری دومین مناظره ۴۱ درصد محاسبه شده است.به گزارش ایسنا، از کل پاسخگویان پرسیده شد: «روز سه‌شنبه دومین مناظره بین نامزدهای ریاست جمهوری برگزار شد. آیا شما این مناظره را دیدید؟» نتایج نشان می‌دهد ۳۷ درصد از پاسخگویان مناظره دوم را تماشا کردند و در مقابل ۶۳ درصد به این سؤال پاسخ منفی داده‌اند. همچنین از میان افرادی که در انتخابات شرکت می‌کنند و نامزد مورد نظرشان را انتخاب کرده‌اند، ۶۵.۸ درصد ابراهیم رئیسی، ۶.۹ درصد محسن رضایی، ۳.۴ درصد سعید جلیلی، ۲.۸ درصد عبدالناصر همتی، ۲.۸ درصد امیرحسین قاضی زاده هاشمی، ۲ درصد علیرضا زاکانی و ۰.۷ درصد محسن مهرعلیزاده را برگزیده‌اند. ۱۵.۶ درصد افراد به این سؤال پاسخ نداده‌اند.

ساعت 7 صبح جمعه؛‌ آغاز رأی‌گیری
محمدحسن صادقی مقدم، عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: با اشاره به مصوبه ستاد مقابله با کرونا درخصوص ساعت برگزاری انتخابات، ما باید از ساعت ۷ صبح آماده رأی‌گیری باشیم که اشخاص پشت درهای حوزه‌های انتخاباتی نمانند که موجب ضد تبلیغ نشود. او ادامه داد: آنچه که پذیرفته شد این است که از ۷ صبح تا ۱۲ شب اخذ رأی شود و اگر پس از آن ساعت شخصی تشریف بیاورد، در داخل رأی‌گیری شود که با همکاران وزارت کشور در این زمینه هماهنگی صورت گرفت. از مردم هم می‌خواهیم که در همان ساعات اولیه پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و کار را تمام کنند و با حضورشان میزان مشارکت را بالا ببرند و شکست دیگری را برای دشمن رقم بزنند. رأی دادن، ادامه راه مدافعان حرم است.
به گزارش ایسنا، صادقی مقدم که در گردهمایی عوامل انتخابات ۱۴۰۰ سخنرانی می کرد درخصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات نیز گفت: از خداوند می‌خواهیم که ان شاالله دل‌های این مردم را به حرکت درآورد تا برای حفظ و بقای نظام اسلامی حرکت دیگری را نقش‌آفرینی کنند. وی ادامه داد: با سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، ثبت احوال و کلیه مقامات استانی و آموزش و پرورش نیز همکاری خوبی داشتیم.

چاره‌جویی برای رأی دادن ایرانیان مقیم کانادا
سید اسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور با انتقاد از اقدام خلاف عرف بین‌المللی دولت کانادا در عدم موافقت با برگزاری انتخابات مستقیم ریاست جمهوری در کانادا برای ایرانیان مقیم این کشور، گفت: با پیگیری‌های وزارت امور خارجه، یکی از شهرهای مرزی امریکا نزدیک به مرز کانادا به عنوان مکان برگزاری انتخابات برای شهروندان ایرانی مقیم در کانادا در نظر گرفته شده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، موسوی با بیان اینکه با درخواست سفیر کانادا، یادداشتی در این خصوص از سوی وزارت امور خارجه تنظیم و برای تحویل به دولت کانادا به سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع کانادا در تهران تحویل داده شده است؛ تصریح کرد: متأسفانه تاکنون پاسخ درخور و لازم از سوی دولت کانادا در راستای برگزاری انتخابات مستقیم ریاست جمهوری در این کشور دریافت نشده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7649/2/579234/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها