دیگه چه خبر؟


حذف و اضافات تحریمی امریکا در دولت بایدن

 خبر اول اینکه، امریکا در حالی نام سه مقام سابق دولت ایران را از فهرست تحریم‌ها خارج کرده است که «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه این کشور می‌گوید این اقدام در نتیجه تعهد کشورش به رفع تحریم در صورت تغییر در وضعیت یا رفتار اشخاص تحریم‌ شده صورت گرفته است. به گزارش ایسنا، وزارت خزانه‌داری امریکا پنجشنبه گذشته سه فرد ایرانی به نام‌های «احمد قلعه‌بانی»، «فرزاد بازرگان» و «محمد معینی» را که سابقاً در زمینه خرید، اکتساب، فروش، انتقال یا بازاریابی محصولات پتروشیمی ایران فعال بوده‌اند، از فهرست تحریم‌ها حذف کرده است. قلعه‌بانی مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت ایران، معینی از مدیران سابق شرکت بازرگانی نفت ایران و بازرگان از مدیران سابق شرکت «هنگ‌کنگ اینترترید» از شعبه‌های شرکت بازرگانی نفت ایران بوده‌اند. دولت امریکا علاوه بر این نام دو شرکت را که قبلاً به اتهام اکتساب، فروش، انتقال یا بازاریابی برای محصولات پتروشیمی ایران در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته بودند، از فهرست تحریم‌ها خارج کرده است. وزارت خزانه‌داری امریکا همزمان با این اقدام از اعمال تحریم علیه «سعید احمد محمد الجمال» به اتهام ارتباط با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران خبر داد. این وزارتخانه همچنین چندین فرد و نهاد در ارتباط با این شخص را نیز در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

اعرافی جایگزینی با رئیسی را  تکذیب کرد

 خبر دیگر اینکه، علیرضا اعرافی در حاشیه نشست کارآموزان وکالت استان تهران در خصوص شایعاتی مبنی بر جایگزینی وی بر ریاست قوه قضائیه گفت: این اخبار را به کلی تکذیب می‌کنم. به‌گزارش ایسنا، عضو فقهای شورای نگهبان در خصوص عدم احراز صلاحیت‌ها در انتخابات ریاست جمهوری گفت: مسیر قانونی طی شده است و مدارک به‌صورت مستند موجود است و جای اعمال سلیقه به آن معنا وجود ندارد. بشر در هر جایی که باشد، ممکن است درصدی اعمال سلیقه داشته باشد اما مبنا، مبنای قانونی مشخصی است.

دستگیری یکی از سرپل‌های گروهک سلطنت‌طلب

 دست آخر اینکه، سربازان گمنام سازمان اطلاعات سپاه کربلا در مازندران یکی از سرپل‌های اصلی گروهک سلطنت طلب مستقر در خارج از کشور را دستگیر کردند. به‌گزارش فارس، در این چند ماه اخیر منتهی به انتخابات ۲۸ خردادماه رسانه‌های بیگانه و شبکه های معاند برای کاهش حضور حداکثری مردم در انتخابات با فضاسازی‌ها و تبلیغات ضدانتخاباتی، با ایجاد شایعه، دروغ پراکنی، شبهه افکنی و همچنین ملتهب کردن جامعه سعی در تغییر نظام محاسباتی مردم دارند. سربازان گمنام امام زمان(عج) سازمان اطلاعات سپاه کربلا طی یک عملیات غافلگیرانه یکی از سرپل‌های اصلی مرتبط با یک گروهک سلطنت‌طلب مستقر در خارج از کشور را دستگیر کردند. این اقدام که پس از یک دوره اشراف اطلاعاتی و تخصصی صورت گرفته است، مشخص شد این فرد و مرتبطین وی با گذراندن آموزش‌های لازم و عضوگیری در فضای مجازی و حقیقی در تلاش بودند ضمن تشکیل و حمایت از کمپین‌هایی برای کاهش حضور حداکثری مردم در انتخابات به ایجاد نارضایتی‌ها دامن زده و با التهاب آفرینی برای امنیتی و سیاسی کردن جامعه دست به فتنه انگیزی بزنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7649/3/579246/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها