شهروند مجـــازی


یگانه خدامی

#والیبال

مسابقات والیبال هیجان زیادی ایجاد کرده است. همزمـــــان با بازی‌های تیم ملی ایران شاهد نوشته‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی هستیم. بخصوص در بازی دیروز مقابل آلمان که پر فراز و نشیب بود. البته دیروز انتقادهای زیادی را هم از گزارشگر بازی می‌خواندیم: «‏گزارشگر والیبال میگه اگه بچه‌ها بتونن ۶ امتیاز اختلاف رو جبران کنن، آلمان رو تحقیر کردیم. اونجا یکی نیست به گزارشگرها یاد بده که نباید به حریف بی‌احترامی کنید؟»، «‏قشنگ آلکنو گفت برید هوچیگری کنید بازی رو ببریم. جواب گرفتیم»، «بدترین بازی تیم ملی والیبال را شاهد هستیم.»، «‏یه گزارشگر خوب تو این والیبال نیست؟ گزارشگر ایران - آلمان می‌گه چی می‌شه بازیکن‌ها این فاصله رو جبران کنن و آلمانیا رو‌ تحقیر کنن! الان که ست رو با اختلاف ۵ امتیاز باختیم یعنی ما تحقیر شدیم؟ تکلیف چیه؟ رجز خوندن و نشون دادن حس پیروزی‌طلبی جزئی از ورزشه اما عقده‌گشایی نه دیگه.»،  «‏صابر کاظمی پدیده این دوره از مسابقات ‎والیبال میتونه باشه.خیلی خوبه»، «‏بنده به‌عنوان کسی که سال دوم دبیرستان توی تیم والیبال مدرسه بودم و در مسابقات بین مدارس از بین ۱۲ تیم دوازدهم شدیم میگم بچه‌ها در برابر آلمان اصلاً خوب نبودن»، «‏آدم وقتی گزارش گزارشگرهای ‎والیبال شبکه ‎آنتن رو می‌شنوه دلش برای اون دو تا گزارشگر بی‌نهایت افتضاح شبکه سه تنگ می‌شه. رندم توی صف نونوایی آدمی که تا حالا والیبال ندیده بیاری برای گزارش حداقل پنجاه درصد احتمال داره از اینا بهتر باشه.»، «‏حرکات چیپ و غیرورزشی بازیکنای تیم ملی والیبال رو شاهد هستیم»، «‏وای بر میلاد عبادی پور»،   «‏اون کسی که تیم والیبال ایران مقابل آلمان را قبل از ست ۴ روشن کرد را می‌خوام! این روحیه شاد را برای کل کشور لازم داریم. مثل بازی، ملت ما روحیه را باخته و نتیجه را واگذار
شده میبینه»، «گزارشگر بازی ‎والیبال ایران-آلمان، میگه: «اگر بچه‌ها بتونن توی این ست امتیاز رو جبران کنن، تحقیر می‌کنن آلمانی‌ها رو». یا می‌گه:«حال آلمانی‌ها داره گرفته میشه». چرا آقای گزارشگر؟! چرا حتی ورزش و تفریحمون رو آلوده به تحقیر و توهین می‌کنید؟»، «می‌تونم بگم به سرویس بد همه بازیکنان و تا حدی بازی بد میلاد عبادی‌پور باختیم.»

واکسن کی می‌رسد؟

دغدغـــــه کمبود واکسن هـــــــــمچنان ادامه دارد. نگرانــــــی‌ها درباره نبود واکســــــن‌های دوز دوم برای سالمندان و اعلام نشدن فراخوان برای واکسیناسیون گروه‌های سنی دیگر باعث شده خیلی‌ها در شبکه‌های اجتماعی درباره‌اش بنویسند. افزایش مجدد آمار مبتلایان و زنگ خطر موج پنجم کرونا هم این دغدغه را بیشتر کرده است: «‏دقت دارید که بیشترمون از واکسیناسیون منظم سراسری برای همه (از جمله خودمون) ناامیدیم و در نهایت راضی شدیم به واکسن زدن پدر و مادرهامون؟ سطح امید در همه عرصه‌های زندگی ما همین روند رو طی می‌کنه. ذهن تربیت شده برای چسبیدن به امید حداقلی.»، «‏واکسن نیست و دورنمایی از تهیه آن در ماه‌های آتی وچشم‌اندازی برای رسیدن به تولید انبوه نیز وجود ندارد. ما حالا فقط خسته‌های کلافه‌ای هستیم که حتی رؤیای ‎واکسن برای خودمان نداریم و تنها آرزومندیم پدرومادرها زودتر واکسن بزنند.حتی درماجرای واکسن نیز نسل بی‌رؤیا و آرزو هستیم»، «‏الان دغدغه و استرس جدید خانواده ما دوز دوم واکسن مامان بزرگمونه که نیست»، «‏واقعاً نمی‌دونم با این قرنطینه کرونا چقدر دیگه بتونم هی به خودم امید بدم که تموم میشه. با این وضعی هم که از واکسن و مدیریت خبری نیست هر روز بیشتر ناامید میشم.»، «‏جوری که مسئولان میگفتن ما الان از وفور واکسن باید نون و واکسن میخوردیم»، «‏حالا که واکسن نیست و موج پنجم داره شروع میشه چرا وزیر بهداشت پیداش نیست؟ مگه قرار نبود واکسن صادر کنیم؟»، «سخنگوی ستاد کرونا:«با توجه به تأخیری که در رسیدن محموله جدید واکسن پیش آمده فعلاً واکسیناسیون افراد ۶۵ سال به بالا را شروع نکرده‌ایم اما به محض رسیدن واکسن که زمان آن دور نیست...» زمان آن دور نیست؟ ای فغان از دست شما چند هفته است که‌ می‌گید زمان آن دور نیست»، «واکسن نیست، لطفاً سؤال نفرمایید؛ بیشتر سالمندانی که دوز اول واکسن را تزریق کرده‌اند و به فراخور نوع واکسن حالا تاریخ تزریق دوز دوم برایشان رسیده، با مراجعه به مراکز بهداشت، با این جمله ابتدایی که در سر در مراکز بهداشت زده شده مواجه شده‌اند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7649/16/579317/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها