اخبـــــــــار




مشارکت هواوی در توسعه شبکه 5G رومانی ممنوع شد

لایحه قانونی توسط رئیس جمهوری رومانی امضا شد که حضور چین و شرکت هواوی در ساخت شبکه‌های مخابراتی 5G این کشور را به دلیل نگرانی‌های امنیتی ممنوع می‌کند. به گزارش ایسنا، دولت میانه روی فلورین سیتو، نخست‌وزیر رومانی و متحد کلاوس یوهانیس، رئیس جمهوری این کشور در آوریل ممنوعیت شرکت‌های تحت کنترل چین را تأیید کرد و متعاقباً پارلمان بر ممنوعیت مذکور مهر تأیید زد.
اروپا به میدان نبرد جنگ سرد فناوری میان چین و امریکا تبدیل شده و رقیبان اروپایی هواوی شامل اریکسون و نوکیا با طرد رقیب چینی خود از کشورهای اروپایی انحصار بازار این منطقه را به‌دست می‌گیرند. براساس گزارش رویترز، رومانی حتی پیش از پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در سال ۲۰۰۴ متحد وفادار واشنگتن بود. امریکا هواوی را بازوی ماشین اطلاعاتی جهانی حزب کمونیست چین می‌داند درحالی که هواوی مکرراً جاسوسی برای دولت چین را تکذیب کرده است. دولت امریکا در کشورهای اروپایی برای جلوگیری از بکارگیری تجهیزات ساخت شرکت چینی هواوی در شبکه های ۵G این منطقه لابی کرده است. حتی در کشورهایی که استفاده از تجهیزات مخابراتی ساخت شرکت های چینی ممنوع نشده است، اپراتورهای مخابراتی در انتخاب هواوی محتاط هستند.


10 سال دیگر
تراشه مغزی یادگیری زبان را منسوخ می کند

ایلان ماسک در مصاحبه‌ای اعلام کرد با ادامه توسعه تراشه مغزی نورالینک تا ۱٠ سال دیگر یادگیری زبان منسوخ می‌شود. به گزارش مهر، ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی تسلا و نورالینک در یک پادکست و مصاحبه با جو روگان درباره تراشه‌ای صحبت کرد که در آینده مغز را با رایانه مرتبط می‌کند و جایگزین ارتباطات می‌شود. ماسک در این پادکست درباره شیوه کارکرد تراشه صحبت کرد و گفت احتمالاً استفاده از آن به ایجاد یک زبان جهانی منجر می‌شود.  
او به روگان گفت: تصور می‌کنم با کمک تراشه می‌توان بهتر و سریع‌تر با زبان و ایده‌ها ارتباط برقرار کرد، دقیقاً نمی‌دانم برای زبان چه اتفاقی می‌افتد. او در پاسخ به این سؤال که چه زمان تراشه نورالینک به کاربران کمک می‌کند تا از زبان استفاده نکنند گفت: کمی طول می‌کشد. با توسعه نخستین نمونه‌های این تراشه سعی داریم جراحات مغزی را برطرف کنیم، اما اگر توسعه آن ادامه یابد و سرعت گیرد شاید ۵ تا١٠ سال دیگر تراشه جایگزین یادگیری زبان شود.


قانون ضدانحصار علیه آمازون، اپل، گوگل و فیس بوک

اعضای دموکرات و جمهوریخواه کمیته فرعی ضدانحصار کنگره امریکا از تهیه مجموعه قوانین ضدانحصارعلیه چهار غول فناوری در این کشور خبر دادند. به گزارش فارس، در صورت تصویب قوانین یاد شده شرایط دشواری برای شرکت‌های آمازون، اپل، فیس‌بوک و گوگل ایجاد می‌شود. پیش از این وزارت دادگستری امریکا در قبال این تصمیم کنگره چراغ سبز نشان داده بود.  
قانون پایان دادن به انحصارگری پلتفرم‌ها مانع از این می‌شود که پلتفرم‌های غالب دنیای فناوری بتوانند مالکیت خطوط و حوزه‌های مختلف کسب و کار را در اختیار داشته باشند که موجب شکل گیری تضاد منافع شود. به بیان دیگر، یک شرکت فناوری نمی‌تواند چند کسب و کار متنوع را کنترل کند که موجب برتری ناعادلانه آن بر رقبا شود. در بخشی از این قانون که به‌طور مستقیم به گوگل و یوتیوب اشاره دارد، تصریح شده یک موتور جست‌وجو نمی تواند یک سرویس ویدئویی در اختیار داشته باشد که نتایج جست‌وجو به نفع آن تغییر کند. با توجه به حمایت همزمان دموکرات‌ها و جمهوریخواهان از این قانون پیش‌بینی می‌شود تصویب آن در کنگره بدون مشکل خاصی انجام شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7650/11/579346/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها