اخبار




داوودی و هاشمی المپیکی‌های وزنه برداری

لیست رتبه‌بندی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری دیروز اعلام شد تا در نهایت دو نماینده ایران هم به سهمیه المپیک در توکیو برسند و براساس رنکینگ و سهمیه قاره‌ای علی هاشمی و علی داوودی با کسب بیشترین امتیاز در بین وزنه‌برداران ایرانی، نمایندگان کشورمان در المپیک خواهند بود. هاشمی بعد از سیمون ماتیروسیان از ارمنستان، اکبر ژوائف از ازبکستان، تیمور نانیئف از روسیه در رتبه چهارم دسته 109 کیلوگرم قرار گرفت تا بدین ترتیب با کسب سهمیه رنکینگ جهانی (در جمع 8 وزنه‌بردار برتر) خود را به توکیو برساند. علی داوودی هم در دسته 109+ کیلوگرم در رده دوم جدول این وزن جای گرفت تا به‌صورت مستقیم و کسب سهمیه رنکینگ جهانی در المپیک توکیو حضور داشته باشد. با توزیع دو سهمیه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به علی داوودی و علی هاشمی، تعداد سهمیه‌های ایران در بازی‌های المپیک توکیو به ۶۳ رسید. تیراندازی با کمان یک، دوومیدانی ۲، بسکتبال ۱۲، بوکس ۲، کایاک یک، دوچرخه‌سواری یک، شمشیربازی ۴، کاراته ۴، والیبال ۱۲، تیراندازی ۶، تنیس روی میز یک، تکواندو ۲، کشتی ۱۱، روئینگ یک و وزنه‌برداری ۲، نفرات اعزامی به توکیو تاکنون هستند.

صدرنشینی برزیل، ششمی ایران

سومین هفته از رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال 2021 جمعه شب با پیروزی 3-0 برزیل مقابل لهستان به پایان رسید تا برزیلی‌ها با این پیروزی مجدداً به صدر جدول برسند و همچنین تیم ملی کشورمان در رده ششم قرار بگیرد. جمعه شب تیم‌های فرانسه، صربستان و برزیل مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند. تیم ملی صربستان 3-1 امریکا را شکست داد. فرانسه هم 3-1 کانادا را مغلوب کرد. اما در حساس‌ترین بازی هفته سوم، دو تیم صدرنشین برزیل و لهستان به مصاف هم رفتند که این بازی در 3 ست متوالی با نتایج 25 بر 17، 28 بر 26 و 25 بر 19  به سود برزیل تمام شد. تیم ملی والیبال سه‌شنبه در اولین دیدار از هفته چهارم ساعت 14.30 به مصاف استرالیا می‌رود. ملی‌پوشان والیبال کشورمان چهارشنبه ساعت 23.30 با برزیل و پنجشنبه ساعت 18.30 با اسلوونی دیدار خواهند کرد.

اولین پیروزی آسیایی هندبالیست‌های مس ایران

بیست‌وسومین دوره مسابقات جام باشگاه‌های هندبال آسیا از شنبه با شرکت ۱۱ تیم به میزبانی عربستان آغاز شد و تیم هندبال صنعت مس کرمان یکی از دونماینده هندبال ایران در دیدار افتتاحیه به مصاف قطان یمن رفت و موفق شد در یک دیدار یک طرفه مقتدرانه حریف خود را با نتیجه ۳۷ بر ۱۹ شکست دهد.

آزمون گزینه جانشینی زلاتان در میلان

نشریه گازتا دلو اسپورت ایتالیا خبر داد همه در میلان منتظر پاسخ تست نهایی و وضعیت مصدومیت مچ پای زلاتان ایبراهیموویچ ستاره سوئدی هستند تا تکلیف خط حمله روسونری در فصل آینده را مشخص کنند. به گزارش این روزنامه اولیور ژیرو مهاجم فرانسوی چلسی گزینه اول برای تقویت خط حمله روسونری در دوران مصدومیت زلاتان است و سردار آزمون ستاره ایرانی زنیت سن پترزبورگ به‌عنوان گزینه بعدی بررسی می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7650/14/579368/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها