زاکانی: یک ساله فقر مطلق را ریشه کن می‌کنم



   ام‌المصائب کشور گرانی و تورم بویژه در حوزه خوراک و پوشاک است که مردم را بیچاره کرده است. تورم در سال ۱۳۹۰، ۱۹ درصد و در سال ۱۳۹۹، ۳۹ درصد بود، درعین حال تورم نقطه به نقطه ۵۲ درصد است که این فاجعه را دولت آقای روحانی درست کرده است.
  اساس کار دولت این بوده که از جیب مردم خود را اداره کرده و با تورم ارتزاق کند. اما دولت اقدام و اصلاح در کوتاه مدت با کنترل نرخ ارز و بهره بانکی و در میان مدت با اصلاح ساختار بودجه و اصلاح ناترازی بانکی در سال دوم کاری‌اش سقف تورم موجود را به نصف می‌رساند.
  ۷۰ میلیون بن کالای ۴۰ هزار تومانی داده می‌شود پول نقد به سه دهک به میزان ۵۰، ۱۵۰ و ۲۰۰ هزار تومان می‌دهم که همه آنها در بودجه امسال است و حواله به غیب نمی‌دهم.  
  برای تأمین مسکن علاوه بر یک میلیون مسکن تکلیفی مجلس شورای اسلامی سالانه ۳۰۰ هزار مسکن ساخته می‌شود که پایان سال دولت اقدام و اصلاح، پنج میلیون و۲۰۰ هزار مسکن می‌سازیم.
  آقای همتی در مواجهه با صندوق بین‌المللی پول اسرار مملکت را به این صندوق دادی که بزرگترین خیانت بود. آقای مهرعلیزاده صحبت‌هایی درباره دولت اصلاحات کرد، حال آنکه کرسنت ۵۳ میلیارد دلار عدم نفع و چند 10 میلیارد دلار خسارت داشته است؛ یا اطلاع ندارید یا واقعاً معلوم نیست که کجای کره زمین زندگی کردید و این حرف‌ها را می‌زنید.
  اولین کارم این است که رویکرد غلط دولت کنونی را ادامه ندهم. بر توانمندی‌های داخلی تکیه کرده و از همه فرصت‌های منطقه‌ای و جهانی استفاده می‌کنم.  پذیرش «اف.ای.تی.اف» به گلوگاه ما تبدیل خواهد شد، زیرا به جای آنکه با دلار تبادل مالی کنیم با پول کشورها تبادل مالی می‌کنیم و آن زمان «اف.ای.تی.اف» بی اثر می‌شود.  
  آمده‌ام تا فریاد اعتراض مردمی باشم که در صف گرفتن سبد کالا تحقیر شده و گرانی‌ها را تحمل کردند. آمده‌ام صدای مردم سیستان و بلوچستان باشم.  مردم، همه با هم  علیه غارتگران قیام کنیم که امروز وقت قیام است. سر ما را عده‌ای مسئولان کلاه گذاشته و با شناخت باید علیه آنان قیام کرد. شایسته سالاری و صداقت با مردم را سرلوحه کارم قرار می‌دهم، یک ساله فقر مطلق را ریشه‌کن کرده و سلامت را در کشور برقرار می‌کنم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7650/2/579392/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها