تفهیم اتهام چند مظنون در پرونده فایل صوتی ظریف



غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری دیروز خود پس از دعوت مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی، به ارائه آنچه  در هفته‌های گذشته در دستگاه قضا گذشت و پرونده‌هایی که در حال رسیدگی یا منجر به صدور رأی شده، پرداخت. به گزارش ایسنا، وی درباره فایل صوتی ظریف گفت: پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شده و از افراد متعددی که مرتبط با پرونده بودند به عنوان مطلع تحقیق شد.
برخی که در مظان اتهام بودند ممنوع‌الخروج  و برخی هم تفهیم اتهام شدند و برای بعضی نیز  قرار تأمین صادر شده و با قرار تأمین آزادند. تحقیقات توسط دادسرای عمومی و انقلاب تهران در حال انجام است و به محض نتیجه، اطلاع‌رسانی را انجام خواهیم داد.
اسماعیلی درباره پرونده عیسی شریفی، قائم مقام محمدباقر قالیباف شهردار اسبق تهران گفت: این پرونده رسیدگی شده و حکم در دیوان عالی کشور تأیید شده و تعجب می‌کنم بعد از این اطلاع‌رسانی‌ها چرا افراد در مناظرات نسبت به این رسیدگی‌های انجام شده بی خبر هستند. وی در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت پرونده هواپیمای اوکراینی و اظهارات دولت اوکراین مبنی بر اینکه قرار شده پس از محاکمه غرامت به خانواده‌ها پرداخته شود گفت: مرجع صالح برای رسیدگی به این موضوع مراجع قضایی ایران هستند و این مرجع سازمان قضایی نیروهای مسلح است.
بررسی‌های دقیق و همه جانبه انجام و پرونده با کیفرخواست به دادگاه ارسال شده و جلسات دادگاه برگزار خواهد شد. اینکه کشور دیگری اظهار نظر کند پسندیده نیست، اما پرداخت غرامت که زودتر از دادگاه انجام می‌شود حاکی از خوبی نظام قضایی ما است. ما قبل از صدور حکم دادگاه سعی می‌کنیم طلب‌ها را پرداخت کنیم. صد درصد غرامت به این افراد پرداخت خواهد شد و اینکه قبل از صدور رأی غرامت می‌دهیم امتیاز و ارزش است و توسط سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود.  وی در پاسخ به سؤالی درباره تبعه چینی که اقدام به انتشار فیلم دختران ایرانی کرده بود و اینکه آیا او محاکمه و از کشور اخراج می‌شود، گفت:  پرونده  دو متهم دارد و در حال رسیدگی است و حتماً در چارچوب ضوابط رسیدگی و حکم صادر خواهد شد. گرچه این فرد ابتدائاً دستگیر شد و با قرار تأمین آزاد شد ولی قرار ممنوع‌الخروجی او نیز صادر شده است.
اسماعیلی همچنین از اتخاذ تدابیر لازم برای رأی‌گیری از زندانیان در زندان‌های کشور خبر داد و گفت: هماهنگی لازم برای اعزام صندوق به زندان‌های سراسر کشور انجام شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7653/2/579646/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها