اخبــــار



رئیس جمهوری در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات:
امیدوارم کسانی که این روزها از توسعه اینترنت دفاع می‌کنند به قول خود پایبند باشند

 رئیس جمهوری با اشاره به راه‌اندازی دو سامانه مهم ساختار و مدیریت خدمات دولت در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، گفت: توسعه دولت الکترونیک از اقدامات اساسی و زیربنایی در دولت تدبیر و امید بوده است و بسیار خرسندیم که این دولت توانست برای نخستین بار تصویر روشنی از دولت را ارائه کند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی بعد از ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات، با بیان اینکه این روزها شاهد اظهارنظرهای خوبی درمورد شفافیت از سوی برخی افراد هستیم، گفت: در این دولت در زمینه شفافیت به جای شعار عمل کرده‌ایم و تنها در حوزه دولت الکترونیکی سه برنامه مهم در شفافیت به نتیجه رسیده و سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات، ایجاد دسترسی کسب و کارها به داده‌های دولت و پایش اجرای شاخص‌های شفافیت در دستگاه‌های اجرایی از افتخارات این دولت است.
روحانی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی به‌رغم طرح شعارهای متعدد، از شفافیت گریزان هستند، گفت: امروز روزی است که نه فقط دولت بلکه کلیه نهادهای خارج از دولت نیز باید به این جریان شفافیت بپیوندند.
رئیس جمهوری با بیان اینکه امروز تقریباً 100 درصد روستاهای کشور به اینترنت متصل شده‌اند، تصریح کرد: دوران کرونا نشان داد اگر تدبیر دولت در فراهم کردن زیرساخت‌ها نبود و اگر این سطح از دسترسی را نداشتیم مشخص نبود که در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش، کسب و کار، سلامت الکترونیکی، ارائه خدمات به مردم چه کاری می‌توانستیم انجام دهیم و این افتخار بزرگ برای دولت تدبیر و امید در تاریخ ثبت خواهد شد.
روحانی با ذکر اینکه امیدوارم کسانی که این روزها در تبلیغات انتخاباتی از دسترسی مردم به اینترنت و فضای مجازی استقبال می‌کنند، به تعهد و قول‌هایی که در این زمینه به مردم می‌دهند پایبند بمانند، گفت: با توسعه دولت الکترونیک و زیرساخت‌های لازم در این زمینه امروز ایران فقط تهران نیست و از هر جای کشور می‌توان به خدمات دولت الکترونیکی کسب و کارها متصل شد.
رئیس جمهوری با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌های مختلف در حوزه‌های بیمه و سلامت الکترونیکی و الکترونیکی شدن 30 خدمت در سازمان تأمین اجتماعی، ارائه خدمات عمومی از جمله ارائه کارت هوشمند ملی و همچنین سامانه‌های آموزش مجازی، افزود: امروز با راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام دانش‌آموزان و خدمات آموزشی مدارس و سایر سامانه‌های وزارت آموزش و پرورش، حرکت به سمت تحول دیجیتالی این بخش و ارتقای نظام آموزشی شدت گرفته است.
رئیس جمهوری تأکید کرد: امروز شاهد یک تحول دیجیتال در آغاز دسترسی هر ایرانی به خدمات دولت در هر جا و هر زمان هستیم که گام‌های طی شده در این مسیر غیرقابل بازگشت است و این افتخار برای همیشه برای دولت تدبیر و امید باقی خواهد ماند.

عقب نشینی مصلحی از ادعای بحث برانگیز درباره رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی

حاشیه‌های بررسی صلاحیت نامزدها توسط شورای نگهبان همچنان ادامه دارد. در روزهای گذشته درخواست علی لاریجانی برای دریافت دلایل و مستندات ردصلاحیتش از یک سو و سخنان حیدر مصلحی وزیر پیشین اطلاعات درباره ماجرای رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی در سال 92 از سوی دیگر خبرساز شده بود.
دیروز حیدر مصلحی از روایت خود درباره ماجرای سال 92 عقب‌نشینی کرد. روز سه‌شنبه حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت احمدی‌نژاد در پستی اینستاگرامی درخصوص اظهاراتش درباره رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: فیلم منتشر شده در فضای مجازی بخشی از نظرات اینجانب در خصوص فرایند تأیید صلاحیت‌ها در سال ۹۲ است که ناقص بیان شده است.
او همچنین توضیح داد: «البته نظر جامع و کامل نسبت به شورای محترم نگهبان در نشست خبری مورخ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ گفته شده و بزودی در صفحات رسمی منتشر خواهد شد. لازم به ذکر است‌ شأن و منزلت شورای محترم نگهبان والاتر از آن است که بدین گونه در فضای مجازی مورد هجمه قرار گیرد.
در آخر با توجه به اطلاعات دقیقی که دارم شورای نگهبان به یک گزارش استناد نکرده و بعد از بررسی نهایی صلاحیت‌ها را اعلام می‌کنند.»
همزمان آیت‌الله «سید محمدرضا مدرسی یزدی»، عضو فقهای شورای نگهبان درباره همین موضوع به ایرنا، گفت: «من چیزی از اظهارات کلیپ منتشر شده به یاد نمی‌آورم بلکه به یاد می‌آورم که بعضی از مطالب ذکر شده صرفاً برداشت‌های فردی است.
بهترین توجیه من این است که گوینده این کلمات در شرایط خاصی قرار گرفته و آنچه را دوست می‌داشته یا فکر می‌کرده که اینچنین است، تصویری از واقع دانسته است.  بویژه آنکه شورای نگهبان با نهادهایی که گزارش کتبی و شفاهی می‌دهند بر سر «ان قلت» و «قلت» ایستادگی نمی‌کند که نتوانسته باشد «ان قلتی» وارد کند.» اما همزمان آیت‌الله اعرافی، عضو دیگر فقهای شورای نگهبان در یک نشست خبری گفت: «دلایل احراز نشدن صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به روشنی به نامزدها اعلام می‌شود و مبنای آن نظر اکثریت اعضای شورای نگهبان است.»
او این موضوع را در حالی مطرح کرده که طی روزهای قبل از آن علی لاریجانی، خواستار دریافت دلایل ردصلاحیتش شده بود. پیش از او هم اسحاق جهانگیری و مسعود پزشکیان درخواست‌های مشابهی را مطرح کرده بودند.  لاریجانی دیروز در واکنش به همین سخنان آیت‌الله اعرافی در صفحه توئیتر خود نوشت که «با وجود تقاضای مکرر اینجانب و درخواست رسمی و کتبی، شورای محترم نگهبان هیچ مطلبی را در مورد عدم احراز صلاحیت به اینجانب ارائه نکرده است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7653/2/579647/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها