تغییر صورت نمی‌گیرد مگر توسط مردم



گروه فرهنگی: تا انتخابات ریاست جمهوری چند روزی بیشتر نمانده است و این روزها همه حرف از انتخابات، رأی دادن و یا رأی ندادن می‌زنند.
مرتضی طاهری مداح پیشکسوت اهل بیت علیه السلام با اشاره به موضوع مشارکت مردم در انتخابات به «ایران» می‌گوید: «در قرآن هم بر این سنت الهی توصیه شده است. خداوند در آیه 11 سوره رعد می‌فرماید:” إِنَّ‌الله لاَ یغَیر مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یغَیرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ؛ در حقیقت‏ خدا حال قومى را تغییر نمى‏‌دهد مگر آنان حال خود را تغییر دهند.» یعنی هیچ کس جز خودش نمی‌تواند برای خود تصمیم بگیرد و تغییرات ایجاد کند. و بهترین لحظه تصمیم‌گیری برای تغییرات لحظه انتخابات و رأی دادن است.» او در ادامه سخنانش با اشاره به مشکلات مردم ادامه داد: «هر کسی در هر برهه‌ای از وضعیت گذشته دلخوری‌هایی دارد و مشکلاتی برایش پیش آمده و دلسردی‌هایی برایش ایجاد شده است. اگر بخواهیم اینها را با قهر کردن به صندوق رأی تعمیم دهیم و در انتخابات شرکت نکنیم، متضرر خواهیم شد و منفعت همه مردم ما در حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی است. بخصوص که امروز دشمنان جهانی ما درصدد فرصت برای بهانه تراشی هستند. امسال با پیشرفت کرونا کشورهای پیشرفته هم در انتخاباتشان حد نصاب رأی در دوران قبل از کرونا را نداشتند.» طاهری ادامه داد:«مردم ایران با مردم دنیا متفاوتند. فهم، بصیرت و درایت و جهان‌بینی‌شان از دیگر مردم دنیا بالاتر است. چرا که در همه عرصه‌ها تاکنون نشان داده‌اند. و اکنون هم روز جمعه با شرکت در انتخابات و حضورشان پای صندوق‌های رأی نشان خواهند داد. با وجود همه مشکلات و دلسردی‌ها و کم امیدی‌هایی که داشتند ان شاالله حضور پیدا می‌کنند و اتفاق خوبی رقم خواهند زد.»
حضور در انتخابات مانع دخالت امریکا در امور کشور می‌شود
احمــــــد ابوالقاسمی قـــــــاری پیشکسوت و استاد دانشگاه درباره ضـــــــــــــرورت حضور مردم در انتخابات می‌گوید:«فارغ از مباحثی که در جامعه مطرح است، این کمبودها و شرایط سختی که بعضاً بواسطه تحریم‌ها بر مردم تحمیل شد، خودش یک پیروزی و موفقیت برای کشوری محسوب می‌شود که مردم خودشان برای خود تصمیم می‌گیرند.» او در ادامه افزود: «چهل سال است که این اتفاق در کشورمان افتاده است. جمهوری اسلامی در 12 فروردین سال 1358 به رأی‌گیری گذاشته شد و با رأی اکثریت مردم تصویب شد و اکنون به یک خواسته و سنت همیشگی تبدیل شده است که امروز باید حمایت و تقویت شود و در همه چیز واقعاً باید نظر و رأی مردم دخالت داده شود و حالا که در شرف انتخابات هستیم باید به بهترین نحو و با قدرت بسیار و با تمام امکانات و قوا ورود کنیم و رأی خودمان را ارائه کنیم.» ابوالقاسمی در ادامه تصریح کرد: «اگر استکبار جهانی امریکا بداند که در کشور ما 95 درصد مردم پشت نظام‌شان هستند، بیجا می‌کند که ما را تحریم و تهدید کند. امریکا اتفاقاً از این خلأ سوء استفاده کرده است و ما با رأی ندادن این خلأ را بیشتر می‌کنیم. و باعث می‌شویم تا اتفاقات بدتری برای کشورمان بیفتد و آنگاه کسانی که رأی نداده‌اند، مسئول آن خواهند بود. امیدوارم این بار هم مردم با درایت و تیزبینی به فرد اصلح رأی دهند و حافظ کشور باشند.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7653/15/579688/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها