رونمایی از چک 450 هزار تومانی یارانه


 محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده کل پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال 1360 تا سال 1376 در سومین دوره حضورش به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری بر داشتن برنامه‌های اقتصادی برای بهبود معیشت مردم تحت عنوان طرح کفایت زندگی تأکید کرده است. پرداخت یارانه 450 هزار تومانی به شهروندان زیر خط فقر، پرداخت حقوق به زنان خانه‌دار و دادن اختیارهای بودجه‌ای و اجرایی بیشتر به استان‌ها از جمله وعده‌هایی است که او برای دولتش تحت عنوان دولت «اقدام و تحول» مطرح کرده است.
رضایی روز گذشته با حضور در ایرنا و در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفت که برنامه‌اش ایجاد تحول بزرگ در سیاست و قدرت است و در صورت پیروزی در کابینه‌اش، اولویت را به افراد شایسته فارغ از قوم، مذهب، جنسیت و گرایش سیاسی‌شان خواهد داد. این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این اعتقاد که حکمرانی سالم و داشتن جامعه ثروتمند بدون بسیج و وحدت ملی میسر نیست، درباره نگرانی‌هایی که در درجه اول پیرامون فقدان منابع برای پرداخت یارانه 450 هزار تومانی و نیز تأثیر آن بر افزایش نقدینگی و تورم در صورت پرداخت مطرح است، گفت: برنامه‌ام منظومه‌ای است یعنی همه پازل‌های اقتصاد در آن به هم گره خورده‌اند. او تأیید کرد که اگر دولت برنامه‌ای برای هدایت نقدینگی کشور به سمت تولید نداشته باشد، این یارانه تورم‌زا است.  
رضایی درباره منابع تأمین این یارانه هم افزود بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از محل صرفه‌جویی سوخت در  نیروگاه‌ها و صنایع و ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از محل اخذ مالیات‌ها اخذ خواهد کرد و تأکید کرد که برای تحقق این هدف کوچک‌ترین افزایشی در قیمت بنزین  ایجاد نخواهد کرد. او دیروز همچنین به صورت نمادین از چک 450 هزار تومانی یارانه رونمایی کرد. رضایی در حوزه سیاست خارجی نیز وعده داده است که به دنبال اجرای بدون تنازل برجام است و سعی خواهد کرد در رابطه ایران با غرب و شرق  توازن ایجاد کند.  این کاندیدای اصولگرای ریاست جمهوری تفاوتش با چهار کاندیدای دیگر را در داشتن برنامه دانست و اعلام کرد که قصد ندارد به نفع دیگری کناره‌گیری کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7653/3/579718/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها