جهاد بزرگ برای جهش ایران



 سعید جلیلی عضو شورای راهبردی روابط خارجی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است. او کسی است که به عنوان دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی به مدت 6 سال از 1386 تا 1392 ریاست هیأت ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای را برعهده داشت. «جهاد بزرگ برای جهش ایران» شعار انتخاباتی است که این کاندیدای ریاست جمهوری سیزدهم برگزیده است.
جلیلی بارها از کلید واژه «دولت سایه» برای بیان اینکه در تمام هشت سال گذشته مشغول نقد و بررسی برنامه‌های دولت بوده استفاده کرده و به همین دلیل در مناظره‌ها و سخنرانی‌های انتخاباتی بیش از هر چیز بر انتقادات خود از عملکرد دولت روحانی تمرکز داشت. جلیلی در حوزه سیاست خارجی معتقد است که تعامل سازنده با جهان لزوماً به معنای تعامل با چند کشور قدرتمند جهان نیست و با توسعه همکاری‌ها با کشورهای دیگر نیز می‌توان مشکلات را برطرف کرد. او در یکی از مناظره‌های انتخاباتی درباره FATF تصریح کرد که فایده‌ای برای امضای کنوانسیون‌های بین‌المللی متصور نیست و به عنوان یکی از مخالفان جدی برجام بارها مذاکرات و تلاش‌های دیپلماتیک برای رفع تحریم‌ها را معطل نگاه داشتن کشور توصیف کرد. جلیلی روز گذشته در سخنانی با تأکید بر اینکه نباید در 4 سال آینده ظرفیت‌ها و فرصت‌های کشور معطل مسائل مختلف بماند، تصریح کرد: برای اینکه این ظرفیت‌ها معطل نباشد، باید مردم در این کار جهادی پیشرو و مطالبه‌گر بوده و خود مردم دست به کار شوند و با فهرست کردن ظرفیت‌های هر شهر یا روستا سند پیشرفت آن را نوشته و اجرای این سند را از دولت مطالبه کنند.
او همچنین با پر ایراد توصیف کردن «طرح تحول سلامت» در بیان راه‌حل خود برای ارتقای امر سلامت در کشور گفت: «یکی از بحث‌هایی که در نظام سلامت و نقش رئیس جمهوری خیلی اهمیت دارد این است که رئیس جمهوری سلامت را فقط از وزارت بهداشت نخواهد و به همه دستگاه‌ها برای ارتقای سلامت کشور مأموریت بدهد.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7653/3/579719/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها