به‌دنبال الگوی حکمرانی اقتصاد اجتماعی



  محسن مهرعلیزاده که بیشتر به عنوان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان تربیت بدنی دولت اصلاحات شناخته می‌شود، در پیشینه کاری‌اش سمت‌هایی همچون استانداری اصفهان و خراسان را نیز داشته است. او چهره اصلاح‌طلبی بود که برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم تأیید صلاحیت شد. با این حال به دلیل آنکه در سازوکار اجتماعی این جریان سیاسی شرکت نکرده بود از سوی این جریان مورد حمایت رسمی قرار نگرفت.
مهرعلیزاده اعلام کرد که شعار انتخاباتی ندارد و در این‌باره توضیح داد: «بیان پوپولیستی مشکلات به هیچ‎وجه رویکرد من نیست. باید به جای اینکه فقط حرف بزنیم آستین‌‎هایمان را بالا بزنیم برای عمل به برنامه‌ها.» او برنامه‌هایش را در قالب سه فایل با عناوین «الگوی حکمرانی اقتصاد اجتماعی»، «اقتصاد اجتماعی؛ مقابله با چالش‌ها» و «اقتصاد اجتماعی؛ برنامه توسعه» منتشر کرد و در سخنانش از مانع‌زدایی از تولید، ایجاد کار و گردشگری محیط زیست و جلوگیری از فرار مالیاتی در مقابل در نظر گرفتن معافیت‌های مالیاتی برای حمایت از تولید گفت.
او روز گذشته در سخنرانی انتخاباتی درباره برنامه دولت احتمالی‌اش گفت: «برنامه من برنامه اقتصاد، اجتماعی است و برنامه‌ای است که اجازه فعالیت اقتصادی و رقابت را می‌دهد؛ در عین حال اجازه نمی‌دهد که قشر ضعیف جامعه زیر چرخ‌های اقتصادی له شوند و از مردم حمایت می‌کند. حتی با پرداخت 5 برابری یارانه‌ها که قول آن را داده‌ام و منابعش را دیده‌ام و با جلوگیری از کسری‌های بودجه، ایجاد رقابت، راه‌اندازی تولید و ایجاد اشتغال می‌توان این کشور را مدیریت کرد.»
مهرعلیزاده با بیان اینکه «نمی‌خواهم در کشور، فردی حرف زور بشنود؛ یا اینکه کسی به خود اجازه دهد که زور بگوید»، گفت: «برای رسیدن به این اهداف باید با مردم شفاف باشیم، در اختیار مردم باشیم و فساد را ریشه‌کن کنیم‌. لازم است در کشور قانون حاکم شود و مردم حاکم باشند. تعصبات ذهنی افراد محدود مشخص نباید بر زندگی مردم سایه شوم بیندازد.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7653/3/579722/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها