در انتظار گیشه‌ای گرم برای تابستان


غلامرضا موسوی
رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما
حدود 17 ماه از شیوع کرونا در ایران می‌گذرد. در این مدت جامعه از هر‌گونه تجمع و دورهمی منع شده‌ است. حال با ظهور واکسن کرونا، مردم با اعتماد بیشتر به سوی مراکزی که بیش از این به آنها مراجعه می‌کردند جذب خواهند شد. یکی از این مراکز با توجه به الزام رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، سینماست. در سالن‌های سینما فاصله‌گذاری رعایت می‌شود، نظارت جدی روی استفاده از ماسک وجود دارد و تهویه هوا بخوبی انجام می‌شود. با این حال سینما رفتن انگیزه می‌خواهد و این اکران فیلم‌های خوب است که مخاطب را برای آمدن به سینما ترغیب می‌کند.
باید فیلم‌هایی با پتانسیل جذب مخاطب اکران شود. شورای صنفی نمایش طی یک ماه و نیم گذشته تلاش کرد تا در رایزنی با تهیه‌کنندگان مختلف، رضایت صاحبان فیلم‌های پرکشش و جذاب را برای اکران فیلم‌شان جلب کند. با توجه به این که کف اغلب این فیلم‌ها بیش از 6 میلیارد بیمه دارد و پیش‌بینی می‌شود در وضعیت عادی هر کدام از این آثار بیش از 25 تا 30 میلیارد فروش داشته باشند، در چنین شرایطی تن دادن به اکران ریسکی بزرگ بود.
معاونت سینمایی با قبول حمایت‌های مالی پذیرفت تا حدی این ریسک را جبران کند.
از سوی دیگر طی 10 روز گذشته زمزمه‌هایی امیدوارکننده هم از گیشه به گوش می‌رسد. در این 10 روز تعداد کسانی که به سینما می‌رفتند افزایش پیدا کرده تا حدی که بسیاری از سالن‌های سینما با استقبال دو برابری رو‌به‌رو شده‌اند که البته هنوز با آمار مطلوب فاصله داریم.
طبیعتاً هر چه جریان واکسیناسیون شتاب بیشتری بگیرد، سالن‌های سینما به روزهای پررونق نزدیکتر خواهد شد. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد می‌توان امیدوار بود اکران فیلم «دینامیت» مسعود اطیابی به جذب مخاطب کمک کند و تجربه‌های موفق برای اکران در دوران کرونا و در اکران تابستان رقم بخورد. طبق جلسه‌ روز گذشته شورای صنفی نمایش قرار است فیلم سینمایی «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان طی روزهای آینده به چرخه اکران اضافه شود.
با برنامه‌ریزی درست اکران و اضافه شدن فیلم‌های پرکشش انتظار این است برای مردم این جذابیت به‌وجود بیاید که با حفظ پروتکل‌های بهداشتی به سینما بروند و فیلم ببینند. اگر شرایط مثل یک ماه گذشته عادی باشد باید امیدوار بود نمایش این فیلم‌ها تماشاگران را جذب سینما کند.
با توجه به باز و بسته شدن‌های مداوم سینما طی یک سال و نیم گذشته، سینما در شرایط امروز بیش از هر زمان دیگری به کمک رادیو و تلویزیون و مراکز اطلاع‌رسانی در عرصه اکران نیاز دارد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7665/16/580927/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها