دیگه چه خبر؟




توافق سئول و واشنگتن درباره دارایی‌های مسدود شده ایران

   خبر اول اینکه، وزرای دارایی امریکا و کره‌جنوبی توافق کردند درخصوص دارایی‌های مسدود شده ایران در سئول با یکدیگر همکاری کنند. به‌گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت اقتصاد و دارایی کره‌جنوبی اعلام کرد که «هونگ نام کی»، وزیر دارایی این کشور و «جانت یلن»، وزیر خزانه‌داری امریکا جمعه گذشته در حاشیه نشست گروه 20 (20-G) در ونیز ایتالیا یک نشست دوجانبه برای بحث درباره موضوعات مختلف برگزار کردند که یکی از آنها نحوه آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران در حساب‌های بانکی کره‌جنوبی بوده است. یونهاپ در ادامه گزارش داد: سئول در تلاش است با حمایت ایالات متحده از یک کانال در سوئیس برای استفاده از بخشی از پول مسدود شده ایران در کره‌جنوبی برای فروش کالاهای بشردوستانه، شامل محصولات درمانی شرکت‌های سوئیسی به ایران استفاده کند.

 اردکانیان در یک آپارتمان معمولی زندگی می‌کند

  خبر دیگر اینکه، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در واکنش به برخی حاشیه‌ها درباره وزیر نیرو تأکید کرد که منتقدان اردکانیان در حال جعل شایعه علیه او هستند. به گزارش ایسنا، محمود واعظی در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: «دکتر رضا اردکانیان، یک چهره برجسته علمی و یک مدیر اجرایی توانمند و خوش‌سابقه است. شهرت علمی و دانشگاهی او فراتر از مرزهای کشورمان و سوابق تحقیقاتی و پژوهشی‌اش مورد وثوق محافل معتبر علمی در سطح بین‌المللی است. مایه تأسف است که به‌دلیل یک مشکل کوتاه‌مدت در تأمین برق در کشور - که دلایل آن به روشنی به مردم بیان شده و بخش اعظم آن خارج از اراده و اختیار وزارت نیرو و دولت بوده است - این مدیر ارزشمند مورد هجمه و تخریب قرار گرفته است. تخریب‌هایی که البته با دروغ هم آمیخته شده و این روزها نه فقط در فضای مجازی که در کمال تأسف روی آنتن صداوسیما نیز شاهد آن هستیم.» واعظی افزوده است: «برای کسی که در بهترین شرایط مالی در یک سازمان معتبر بین‌المللی مشغول کار بود اما خدمت به مردم ایران را برگزید، شایعه جعل کرده‌اند که در فلان هتل گرانقیمت زندگی می‌کند یا خانواده‌اش مقیم خارج‌اند؛ مردم عزیز بدانند، آقای دکتر اردکانیان به همراه خانواده خود در یک آپارتمان معمولی در تهران که سال‌ها از ساخت آن می‌گذرد، زندگی می‌کند.»
دیروز همچنین روابط عمومی گروه هتل‌های اسپیناس در اطلاعیه‌ای با تکذیب ادعای اقامت وزیر نیرو و دیگر وزیران در این  هتل و هتل خلیج فارس نوشت:  در صورت نیاز به هرگونه اطلاعات بیشتر، این هتل آماده است تا گزارش‌های مربوط به میهمانان مقیم خود را از سیستم ثبت هتل به خبرنگاران ارائه کند. هتل اسپیناس‌پالاس و هتل خلیج فارس تحت نظر اداره پلیس اماکن فعالیت می‌کنند لذا برای اطلاعات بیشتر می توان از این سازمان‌های مرتبط نیز در رابطه با میهمانان استعلام کرد.

تحریم 34 شرکت و نهاد مربوط به ایران روسیه و چین از سوی امریکا

  دست آخر اینکه، وزارت بازرگانی امریکا نام 34 شرکت و نهاد را در ارتباط با ایران، روسیه و چین به فهرست سیاه همکاری‌های اقتصادی این وزارتخانه اضافه کرده است. به‌گزارش تسنیم وزارت بازرگانی امریکا نام 14 شرکت چینی را به‌بهانه آنچه «نقض حقوق بشر در استان سین‌کیانگ» خوانده شده است، در فهرست سیاه خود گنجانده است، علاوه بر این، نام 6 شرکت چینی نیز به‌اتهام تلاش برای انتقال فناوری‌های امریکایی به چین برای استفاده در صنایع نظامی در فهرست سیاه وزارت بازرگانی امریکا قرار گرفته‌ است. در این میان، 8 شرکت و نهاد نیز به‌اتهام «تسهیل صادرات اقلام امریکایی به ایران خلاف اداره صادرات امریکا یا فروش این اقلام به شرکت‌هایی که در فهرست تحریم‌های دفتر کنترل دارایی‌های خارجی [اوفک] وابسته به وزارت خزانه‌داری امریکا قرار دارند» در فهرست سیاه وزارت بازرگانی امریکا جای گرفته‌اند و نام 6 شرکت نیز به‌اتهام فروش قطعات الکترونیکی که می‌تواند در «پیشبرد برنامه‌های نظامی روسیه» به‌کار رود، به این فهرست اضافه شده‌ است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7674/3/581811/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها