اخبار




قدردانی حامد کرزای از میزبانی ایران برای مذاکرات بین‌الافغانی در تهران

حامد کرزای رئیس‌جمهوری پیشین افغانستان از نشست اخیر میان هیأت‌های دولت این کشور و طالبان که در تهران برگزار شد، استقبال کرده و گفت که این رخداد، گامی مؤثر در راستای صلح در این کشور بوده است. به‌گزارش ایسنا به نقل از روزنامه افغانستان تایمز، کرزای از بیانیه مشترک دو طرف که در آن تداوم جنگ یک تهدید برای امنیت افغانستان تلقی شده بود و بیان کرده بودند تمامی تلاش‌ها باید بر یافتن راهکاری صلح‌آمیز و سیاسی متمرکز شود، استقبال کرد.
او همچین از ایران به خاطر تلاش‌هایش برای برگزاری و میزبانی این نشست قدردانی کرده و ابراز امیدواری کرد که دو طرف گام های جدی‌تر و مؤثر‌تر برای موفقیت روند صلح بردارند. ناجیا انوری سخنگوی وزارت صلح افغانستان نیز از برگزاری مذاکرات بین‌الافغانی در تهران تمجید کرد. او در این باره گفت: هدف این نشست ایجاد زمینه اعتماد برای روابط دوجانبه نزدیک‌تر میان مذاکره کنندگان افغانستان و طالبان است. انوری ادامه داد که ملت افغانستان خواستار سرعت یافتن مذاکرات و نتیجه بخش بودن آن هستند.

تمجید عمان از نقش منطقه‌ای ایران

وزیر خارجه عمان از نقش ایران در ایجاد صلح و ثبات در منطقه تمجید کرد. به گزارش ایسنا، بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر خارجه عمان در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط در پاسخ به این سؤال که مسقط در آوریل گذشته میزبان محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران بود ‌و ظریف در آن سفر با مسئولانی از حوثی‌های یمن دیدار کرد، نقش ایران در بحران یمن را چگونه توصیف می‌کنید، گفت: ما بر این باوریم که نقش ایران در راستای تلاش برای تحقق صلح و ثبات است. وی در پاسخ به این سؤال که با تغییر دولت امریکا  و روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید در ایران و نزدیک شدن بازگشت به برجام، آیا انتظار دارید که رفتار ایران نسبت به کشورهای منطقه تغییر یابد گفت: در صورتی که تمایل و اراده سیاسی به طور متقابل و از طریق گفت‌وگو و تفاهم وجود داشته باشد، تمام رفتارها قابل تغییر است. ما بر این باوریم که اکنون این تمایل و این اراده در راستای امنیت و ثبات منطقه است.  براساس این گزارش، هیثم بن طارق، پادشاه عمان قرار است امروز به عربستان سفر کند و با پادشاه و ولیعهد این کشور دیدار و گفت‌وگو کند و گفته می‌شود که پرونده هسته‌ای ایران یکی از محورهای گفت‌وگوی آنان خواهد بود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7674/3/581812/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها