ایران در ایران


قالی المپیک توکیو در تبریز بافته شد

تبریز - برای نخستین‌بار در جهان قالی اطلس ویژه المپیک 2021 توکیو توسط هنرمندان تبریزی بافته شد. به گزارش ایرنا، این قالی نفیس در ابعاد ۲۳۰ در ۱۷۰ سانتیمتر با ۲۵۰ رنگ مختلف و متنوع و همچنین ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار گره در ۵۵ رج توسط استادکاران قالیباف تبریزی بافته شده است که به نوعی دایرةالمعارف بازی‌های المپیک از آغاز این بازی‌ها تاکنون به‌شمار می‌رود.
طراح و سرمایه‌گذار این فرش نفیس، هدف اصلی از بافت آن را نشان دادن هنر صنایع دستی ایران و آذربایجان و قابلیت‌های فراوان این صنعت دست مردم ایران زمین در حوزه های مختلف  از جمله ورزش بیان کرد.
محمد آرامش اظهار کرد: طراحی قالی اطلس المپیک در پنج محور شامل تاریخ المپیک، نمادهای ژاپن، کشورهای شرکت کننده، ادوار مختلف بازی‌ها و شخصیت‌های مهم و تأثیرگذار المپیک از جمله ویژگی‌های مهم این اثر است که به جرأت می‌توان از آن به‌عنوان اولین قالی دایرةالمعارف بازی‌های المپیک یاد کرد.

بیمارستان سیار ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در زاهدان افتتاح شد

زاهدان- بیمارستان سیار۲۷ تختخوابی احسان، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور، استاندار و جمعی از مسئولان این استان در زاهدان افتتاح شد.
به‌ گزارش ایرنا، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان اظهارداشت: بیمارستان سیار احسان، وابسته به این ستاد با ظرفیت ۲۰۰ نفر درمان سرپایی در روز برای کمک به حل مشکل کمبود تخت در بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب(ع) و به‌منظور ارتقای خدمات درمانی به مردم افتتاح شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7674/12/581846/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها