اخبار


یک طلا و یک نقره جهانی برای پاورلیفتینگ ایران

ششمین دوره مسابقات کاپ جهانی پاورلیفتینگ به میزبانی لیتوانی برگزار شد و حسین طالبی در دسته 93- کیلوگرم در حرکت اسکوات با رکورد 265 کیلوگرم مقام نخست را از آن خود کرد. او در حرکت پرس سینه نیز رکورد 165 کیلوگرم را ثبت کرد تا دومین طلای خود را به ارمغان بیاورد. در حرکت ددلیفت ملی‌پوش ایران با رکورد 287.5 در رده دوم ایستاد و به یک مدال نقره رسید. در رده‌بندی مجموع طالبی با اقتدار و با رکورد 720 کیلوگرم قهرمان شد و مدال طلا را از آن خود کرد. ورزشکارانی از فرانسه و لهستان در مجموع پایین‌تر از نماینده ایران در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. پیش از این هم فرید صالحی در رقابت‌های دسته 83- کیلوگرم صاحب دو برنز و یک طلا در سه حرکت و مدال نقره مجموع شده بود. بدین ترتیب تیم دو نفره پاورلیفتینگ ایران با یک طلا و یک نقره در مجموع توسط حسین طالبی و فرید صالحی به کار خود در کاپ جهانی لیتوانی پایان داد.

قطر میزبان دیدار النصر و تراکتور شد

سرانجام بعد از کش و قوس‌های زیاد، النصر عربستان کشور میزبان خود را برای رویارویی با تراکتور ایران در لیگ قهرمانان آسیا اعلام کرد. به‌گزارش الریاضیه، این تیم ورزشگاه السد قطر را برای میزبانی این بازی معرفی کرد و در این زمینه به AFC نامه نوشت.

فغانی: اواسط هفته برای داوری به ایران می‌آیم

آن طور که از شواهد و قرائن برمی‌آید، علیرضا فغانی به احتمال فراوان دربی پایتخت میان استقلال و پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی که پنجشنبه ۲۴ تیر در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود را قضاوت خواهد کرد. این داور بین‌المللی فوتبال ایران که برای قضاوت لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق در تایلند به سر می‌برد، قرار است بزودی وارد تهران شود و ظاهراً فدراسیون فوتبال هزینه‌های بلیت پرواز او از تایلند به تهران و از تهران به استرالیا را متقبل شده است. فغانی در خصوص بازگشت به ایران و قضاوت در مسابقات فوتبال به ایرنا گفت:«با توجه به صحبت‌های صورت گرفته، قرار شده بود هر زمان که بتوانم در مسابقات داخلی فوتبال کشورمان قضاوت کنم و این موضوع جدیدی نیست. لیگ استرالیا به پایان رسیده و من در حال حاضر در تایلند برای قضاوت در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارم و باید امروز دیدار اولسان هیوندای و پاتوم تایلند را در این رقابت‌ها سوت بزنم.» او درباره احتمال قضاوت دربی همچنین واکنشی داشت: «اواسط هفته جاری راهی ایران خواهم شد تا با هماهنگی فدراسیون فوتبال در هر‌بازی که نیاز است قضاوت کنم.»

کشتی، ووشو و‌ وزنه‌ برداری ایران؛ اول تا سوم دنیا

مهدی علی نژاد، معاون وزیر ورزش و جوانان دیروز در نشست هم‌اندیشی و هم‌ افزایی نهادها و دستگاه‌های اجرایی برای توسعه ورزش در مورد جایگاه ورزش ایران در میادین بین‌المللی بیان داشت: «ایران در المپیک 2016 ریو در جایگاه بیست و پنجم و در المپیک جوانان که آینده‌ سازان ورزش هستند در رده هفتم قرار گرفت و امروزه کشور ما در ورزش در بسیاری از مسابقات بالاتر از کشورهای منطقه قرار دارد که عملکرد بخش ورزش در حد زیادی باعث شور و نشاط و هویت ملی می‌شود. در رشته‌های کشتی، ووشو و‌ وزنه‌ برداری در جایگاه اول تا سوم دنیا قرار داریم و در بسیاری رشته‌ها نه تنها در قاره بلکه در دنیا موقعیت خود را تثبیت کرده‌ ایم.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7674/14/581864/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها