رئیسی دردیدار با اساتید و صاحبنظران اقتصادی:

کشور باید با برنامه اداره شود


رئیس‌جمهوری منتخب ایران خطاب به سران جنبش‌های مقاومت فلسطین تأکید کرد: ایران به دفاع از فلسطین ادامه خواهد داد و حمایت از ملت فلسطین تا آزادسازی قدس موضع ثابت جمهوری اسلامی ایران است.به گزارش ایرنا، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی روز گذشته با رئیس‌جمهوری منتخب ایران تماس تلفنی برقرار کردند. هنیه پیروزی رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت. وی همچنین از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مسأله فلسطین قدردانی کرد. النخاله نیز برای آیت‌الله رئیسی، آرزوی موفقیت و از حمایت ایران از ملت فلسطین و جریان مقاومت قدردانی کرد.
رئیسی همچنین روز گذشته در دفتر کار خود میزبان سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور بود و در جریان گزارش آنها درباره حوزه فعالیت‌شان قرار گرفت.
رئیس‌جمهوری منتخب همچنین تأکید کرد یکی از جلوه‌های مردمی بودن دولت سیزدهم ارتباط با نخبگان و دریافت نظرات و راهکار‌های آنان برای حل مشکلات کشور است.
همچنین دیروز  « میلوراد دودیک» رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین با ارسال پیامی انتخاب حجت الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری منتخب جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.
دیدار رئیسی با نخبگان اقتصادی
به گزارش روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهوری منتخب، سیدابراهیم رئیسی در نشستی سه ساعته با اساتید و صاحبنظران اقتصادی، با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم با اتکا به راهکار‌های علمی و نه سلیقه‌ای به درمان اقتصاد بیمار کشور اقدام خواهد کرد، گفت: اگرچه برای استفاده از نسخه‌های اقتصادی که از خارج کشور ارائه می‌شوند باید با دقت توسط صاحبنظران داخلی بررسی و با احتیاط عمل کنیم، اما در استفاده از تجارب آزموده شده دیگران با نگاهی باز عمل کرده و محدودیتی در بهره‌گیری از تجارب موفق نداریم. وی با تأکید بر اینکه کشور باید با برنامه اداره شود، اظهار داشت: اگر برنامه‌های تدوین شده قبلی در کشور اجرا نشده، نباید این تلقی را داشته باشیم که نیازی به برنامه نداریم، بلکه باید دلایل اجرا نشدن آن برنامه‌ها را بررسی و رفع کنیم.  رئیس‌جمهوری منتخب تصریح کرد: کشور باید با داشتن برنامه اداره شود تا اولاً همه بتوانند بر اساس این برنامه از آینده پیش‌بینی داشته باشند و از سوی دیگر کارشناسان بتوانند در هر مرحله اجرای این برنامه را رصد کنند.
رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری این نشست با نخبگان و صاحبنظران اقتصادی را آغاز ارتباط دولت با کارشناسان اقتصادی عنوان کرد و گفت: نشست‌های بعدی دولت با کارشناسان مسأله‌محور خواهد بود تا اساتید نظرات و راهکار‌های خود را درباره مسائل و مشکلاتی که از سوی دولت به آنها ارائه شده است، با تکیه بر دانشگاه‌ها و مراکز علمی ارائه کنند. در این نشست ۱۷ نفر از اساتید و صاحبنظران اقتصادی از گرایش‌های مختلف به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و راهکار‌های مدنظر خود درباره نوع مواجهه دولت با مشکلات بخش اقتصاد و نحوه ورود به عرصه حل و فصل این مشکلات پرداختند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7678/1/582224/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها