اخبــــار




تأکید ظریف بر ناکارآمدی تحریم‌ها در ششمین سالروز برجام

وزیر امور خارجه در ششمین سالروز برجام بر ناکارآمدی تحریم‌ها تأکید کرد. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در حساب توئیتری خود نوشت: «۶ سال پیش در چنین روزی، برجام یک موضوع فصل هفتمی شورای امنیت ملل متحد را بدون توسل به جنگ، حل و فصل کرد. اوباما دریافت که «تحریم‌های فلج‌کننده» او، نه ایران و نه سانتریفیوژهای ایران را فلج نمی‌کند. ترامپ ساده‌لوحانه تصور کرد که «فشار حداکثری» چنین خواهد کرد. هرگز چنین نخواهد شد. رئیس‌ جمهوری ایالات متحده باید به دقت به این آمار و ارقام بنگرد.»
وزیر خارجه ایران سپس جو بایدن، رئیس ‌جمهوری امریکا را به آمار و ارقام جدولی درخصوص روند برنامه هسته‌ای ایران که در پیوست این توئیت قرار داده، ارجاع داد و نوشت: رئیس‌ جمهور امریکا باید از نزدیک به این ارقام نگاهی بیندازد. در این جدول با عنوان «اعتیاد امریکا به تحریم‌ها، زمان کنار گذاشتن این عادت فرا رسیده است»، با ارائه ارقام نشان داده شده که توان هسته‌ای ایران در دوره تحریم‌های قبل از حصول برجام و پس از آن و در پی اعمال فشار حداکثری از سوی امریکا، نه تنها کاهش نداشته بلکه با افزایش قابل توجه همراه بوده است.

لعیا جنیدی: دولت سؤالات مجمع درباره FATF را پاسخ داده است

معاون حقوقی رئیس جمهوری،  از ارسال پاسخ‌های دولت به مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لوایح  FATF در زمان مقرر خبر داد. به گزارش ایسنا، لعیا جنیدی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با ضرورت بررسی موضوع FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: دولت تمام مقدمات لازم را جهت بررسی FATF برای مجمع فرستاده است. من شنیده‌ام که در مجمع گفتند به بعضی از سؤالات پاسخ داده نشده یا دیر پاسخ داده شده است. وی ادامه داد: از زمان ارسال سؤالات که دهم اسفند 99 بوده تا 10 روز اول سال جاری پاسخ‌ها فرستاده شده است؛ اصلاً قبلاً هم  پاسخ‌ها فرستاده شده بود. الان مهم این نیست که فرض کنند زمان کافی برای بررسی این موارد نداشتند؛ چرا که خیلی زمان گذشته است. می‌توانستند زمان را تجدید کنند و همیشه فرصت برای تجدید جلسه بوده است. وی همچنین خاطرنشان کرد: درباره شکایت از رئیس جمهور بر طبق ماده ۲۳۴ من توضیحاتی به مجلس داده‌ام. به نظر می‌رسد این ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی، هماهنگی با قانون اساسی ندارد. چون قانون اساسی در سال ۶۶ چارچوب آیین‌نامه داخلی را مشخص کرده است. موضوع آیین‌نامه داخلی عبارت است از تعیین رئیس مجلس، تعیین هیأت رئیسه کمیسیون‌های مجلس ، دوره تصدی کمیسیون‌ها، امور مربوط به مذاکرات و انتظامات مجلس؛  بنابراین تنظیم روابط قوای سه گانه در چارچوب قانون اساسی است نه آیین‌نامه داخلی مجلس. جنیدی گفت: این موارد را ما توضیح دادیم. علاوه بر این از نظر محتوا  خیلی از گزارشات مستندی ندارد. ماده ۲۳۴ همسو با قانون اساسی نیست. هم این دولت و هم دولت بعدی به این موضوع توجه خواهند داشت.


دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع):
جریان‌های افراطی، مانند طالبان نسبتی با دین ندارند

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در دیدار با مدیر مرکز فرهنگی اجتماعی تبیان و رئیس خبرگزاری صدای افغان، گفت: جریان‌های افراطی هیچ نسبتی با دین و دستورات آن ندارند؛ بلکه تحت سلطه استکبار جهانی هستند.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله رضا رمضانی در این دیدار درباره جایگاه ویژه کشور افغانستان به دو صفت شجاعت و دیانت ملت افغانستان اشاره کرد و بر ضرورت برنامه‌ریزی جهت استفاده از ظرفیت مهاجران افغانستانی در ایران و نیز در سایر کشورها تأکید کرد. او افزود: در این سال‌های طولانی، افغانستان همواره مواجه با جنگ و ناامنی بوده است. اکنون تدبیر جامعه افغانستان باید خروج قطعی امریکا بدون هیچ قید و شرط از خاک آن کشور باشد و معتقد هستیم باید در افغانستان یک دولت مردمی مستقر شود.
حسینی‌مزاری رئیس مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان نیز در این دیدار با ابراز نگرانی نسبت به تحولات افغانستان بخصوص آینده شیعیان کشور در صورت تغییر قانون اساسی کشور، امریکا را عامل بحران حال حاضر افغانستان معرفی کرد و گفت: چون هنوز رگه‌هایی از بیداری اسلامی در افغانستان وجود داشت که مزاحم امریکایی‌ها بود، آنها به این نتیجه رسیدند که اوضاع را رها کنند و زمینه‌های یک جنگ داخلی را در افغانستان فراهم کنند، زیرا در این جنگ داخلی از هر طرف کشته شود، به نفع امریکایی ها است.

نامه وکلای دادگستری درباره حادثه تروریستی ۷ تیر تحویل سفارت فرانسه شد

پس از برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز خانواده شهدای انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی در تاریخ نهم تیر جاری، جمعی از وکلای دادگستری نیز ظهر دیروز با حضور در مقابل سفارت فرانسه در تهران، نامه‌ای به دادستان شهر پاریس ارسال کردند. به گزارش ایرنا، در بخشی از متن این نامه آمده است: ما وکلای دادگستری، امضاکنندگان ذیل، حمایت خود را از نامه خانواده‌های قربانیان اقدام تروریستی هفتم تیر ۱۳۶۰ که منجر به شهادت ۷۴ نفر شد اعلام می‌کنیم. نویسندگان این نامه می‌افزایند: به علت پناهندگی آمرین این جنایت (یعنی کادر فرقه تروریستی مجاهدین خلق) در کشور فرانسه، ایشان نسبت به طرح شکایت در آن کشور بر‌اساس صلاحیت دادگاه محل اقامت مرتکبین جرم اقدام نمودند لکن تاکنون عزمی را برای رسیدگی به این پرونده مشاهده ننموده‌اند. ما از این فرصت استفاده نموده و نگرانی عمیق خود را ابراز می‌کنیم. در ادامه نامه وکلای دادگستری تأکید شده است: نظر به تعهدات حقوق بشری دولت فرانسه و همچنین با توجه به لزوم مبارزه با بی‌کیفرمانی و نیز تعهد ایجابی آن، دولت برای تضمین حقوق اساسی خانواده‌های قربانیان این اقدام، از آن عالیجناب خواستاریم دستور لازم را به‌منظور تسریع در رسیدگی به این پرونده صادر کنند.
گفتنی است بازماندگان شهدای حادثه هفتم تیر شکایتی در کشور فرانسه علیه گروهک تروریستی منافقین به عنوان عاملان این حادثه تروریستی تنظیم کرده بودند که ترتیب اثر داده نشده است.

مراسم چهلم درگذشت حجت‌الاسلام محتشمی‌پور برگزار می‌شود

مراسم چهلمین روز درگذشت حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر محتشمی‌پور در مؤسسه فرهنگی و مذهبی دارالزهراء(س) برگزار می‌شود. به گزارش ایلنا، در آستانه چهلمین روز درگذشت حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر محتشمی‌پور مجلس عمومی بزرگداشت آن مرحوم روز پنجشنبه مورخه ۱۴۰۰/۴/۲۴ از ساعت ۲۰ لغایت ۲۲ در مؤسسه فرهنگی و مذهبی دارالزهراء(س) برگزار می‌شود.مؤسسه فرهنگی و مذهبی دارالزهراء(س) واقع در ولنجک- میدان شهید شهریاری، خیابان هشترودی، خ بیضاوی غربی، خ کیوان؛ پلاک ۳ است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7678/2/582237/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها