داور رده‌بندی جام جهانی برای هفتمین بار داور دربی شد تا به رکورد ترکی برسد

فغانی: بعید می‌دانم مشکلی پیش بیاید


همان طور که پیش‌بینی می‌شد علیرضا فغانی داور باتجربه کشورمان که در استرالیا زندگی می‌کند، به‌عنوان داور دربی انتخاب شد که این هفتمین قضاوت او در دربی‌ خواهد بود. این داور ۴۳ ساله که در سالهای اخیر در زمره بهترین داوران دنیا بوده و قضاوت‌های مهمی از جمله دیدار رده‌بندی جام جهانی 2018 روسیه و فینال المپیک را برعهده داشته، با قضاوت دربی ۹۶ به رکورد محسن ترکی می‌رسد که با ۷ بار قضاوت در دربی رکورددار بود. در ۶ بازی گذشته که فغانی قضاوت دربی را برعهده داشت، ۲ بار استقلال و یک بار پرسپولیس پیروز شده‌اند و ۳ دیدار هم با تساوی به پایان رسیده است. در این دیدارها پرسپولیس ۵ و استقلال ۶ بار به گل رسیده‌اند. در این ۶ دیدار، صفر - صفر ۳ بار، ۳-۲ دو بار و یک بر صفر یک بار تکرار شده که این نشان می‌دهد تساوی بدون گل پرتکرار‌ترین نتیجه این دیدارها بوده است.
 فغانی تاکنون در دربی‌ها اعلام ضربه پنالتی نکرده ولی ۲ بار با کارت قرمز بازیکنان را جریمه کرد که یک قرمز سهم پرسپولیس (زنده یاد مهرداد اولادی) و یک قرمز سهم استقلال (سید مهدی رحمتی) بود و جالب اینکه هر بار فغانی یکی از بازیکنان را در دربی اخراج کرده، تیمی که بابت این اخراج متضرر شده، ۳ -۲ برنده شده است. اولین قضاوت فغانی در دربی‌ها به سال ۹۰ و دربی شماره ۷۵ باز می‌گردد که ۳-۲ به سود پرسپولیس شد و آخرین قضاوت وی نیز دربی شماره ۸۹ در سال ۹۷ که نتیجه آن بازی تساوی بدون گل بود. گفتنی است محمدرضا منصوری و محمد رضا ابوالفضلی به‌عنوان کمک و محمد حسین زاهدی‌فرد به‌عنوان داور چهارم و برات علی مولوی نیز کمک داور اضافه فغانی را در امر قضاوت دربی یاری می‌کنند.
فغانی‌ در رابطه با انتخابش به‌عنوان داور دیدار پرسپولیس و استقلال به ایسنا گفت: «امیدواریم مسابقه خوبی را از هر دو تیم شاهد باشیم و شرایط خوبی در بازی رقم بخورد. قطعاً همگی دوست داشتیم تماشاگران در ورزشگاه آزادی حضور داشته باشند و از تماشای این مسابقه لذت ببرند اما متأسفانه شیوع ویروس کرونا این فرصت را از هواداران عزیز گرفته است و باید از خانه نظاره‌گر باشند.» او در مورد اینکه آیا در فینال این مسابقات و سایر دیدارهای باقی مانده لیگ برتر قضاوت می‌کند یا نه بیان کرد:« بسته به درخواست و تقاضای فدراسیون فوتبال در هر بازی که مدنظر داشته باشند، قضاوت خواهم کرد و امیدوار هستم اتفاقات خوبی رخ دهد.» فغانی درباره اینکه چه توصیه‌ای به بازیکنان و کادر فنی هر دو تیم دارد، چنین واکنشی داشت: «توصیه کردن در چنین مسابقاتی عرف نیست اما هم بنده تمامی بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها را می‌شناسم و هم آنها از من شناخت دارند، بنابراین بعید می‌دانم مشکلی در طول بازی رخ دهد.» او در مورد انتصاب حسن کامرانی‌فر به‌عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال نیزگفت: کامرانی‌فر از جامعه داوری است و با توجه به شناختی که AFC و FIFA از وی دارند، حضورش را در این سمت به فال نیک می‌گیریم و خوشحال هستیم که یک نفر از جامعه داوران در چنین سمتی مشغول به فعالیت خواهد شد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7678/10/582279/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها