هنرمندان در فضای مجازی


با اکران جدیدترین اثر اصغر فرهادی و بازتاب گسترده فیلم «قهرمان»‌ در جشنواره کن اهالی سینما در فضای مجازی ابراز خوشحالی کردند. از سوی دیگر خبرهایی از فعالیت سعید پورصمیمی بازیگر سینما و تئاتر یکی دیگر از خبرهای خوبی است که باعث می‌شد این روزهای سخت کمی آسان شود.
مایه افتخار ایران
هنرمندان زیادی از ایران به اصغر فرهادی در مقام کارگردان و امیر جدیدی بازیگر این فیلم تبریک گفتند اما محور همه تبریک‌ها حول افتخار سینمای ایران و ایران می‌گشت.
بهمن فرمان‌آرا به عنوان تهیه‌کننده ای که فعالیت‌های بین‌المللی در کارنامه خود داشته است در صفحه خود اینگونه به فرهادی و جدیدی تبریک گفت: «اصغر فرهادی و امیر جدیدی افتخار سینمای ایران.» امیر آقایی هم نوشت «این روی دیگر ایران است.» عاطفه رضوی، لیندا کیایی، پدرام شریفی، هومن سیدی، مارال بنی‌احمدی، محسن تنابنده، هستی مهدوی‌فر، همایون غنی‌زاده و محمد کارت از هنرمندانی هستند که این حضور را تبریک گفتند.
چهره‌‌ها
مجید انتظامی آهنگساز هم در صفحه خود از انتشار موسیقی سریال «محاکمه» نوشته است: «قرار است اواخر مردادماه در سالروز درگذشت پدرم، موسیقی سریال «محاکمه» را که در ‌آن بازی کرده بود، به صورت دیجیتال منتشر کنیم. همین طور یک مجموعه  گلچین از موسیقی فیلم‌های عقاب‌ها، پلاک، وصل نیکان، آخرین پرواز، گذرگاه، پوتین، راه افتخار، ترن و دوئل منتشر می‌شود و در نظر داریم تا پایان سال موسیقی سریا‌ل‌های مریم مقدس و گرگ‌ها را نیز منتشر کنیم.
از دکتر ژاله آموزگار ویدیویی منتشر شده که از دگریسی شاعرانه و دلنشین شخصیت‌های اساطیری و شاهنامه‌ای در آثار بهرام بیضایی سخن گفته است. ویدیویی که در صفحات دوستدار شاهنامه، تئاتر و البته صفحه پاسداشت یک عمر فعالیت هنری بهرام بیضایی منتشر شده است.
ستاره پسیانی بازیگر تئاترو سینما هم خبر از فعالیت جدید خود داده است. او درصفحه خود خبر از همکاری با رادیو گردون داده است که داستان‌های کوتاه جایزه ارغوان را می‌‌خواند. او این بار داستان «صدایی که هم اکنون می‌شنوید»‌ از نوشته‌های زینب ذوالفقاری را خوانده است که موسیقی آن برعهده مانی مزکی است. این داستان از برگزیده‌های سومین دوره جایزه ارغوان است.
پرویز پرستویی این روزها تنها مشغول بازیگری نیست او مطالب زیادی را در صفحه اینستاگرام خود به انتشار می‌گذارد و با توجه به طیف گسترده مخاطبی که دارد، در حوزه‌های اجتماعی و خیریه هم حسابی فعال است. او در پست اخیر نوشته است: «فرزندان خود را طرد نکنیم! همه اشتباهاتی داریم. با طرد فرزندان‌مان نه تنها مشکل آنها حل نمی‌شود، بلکه ده‌ها مسأله دیگر نیز به زندگی‌شان اضافه می‌گردد.»
علیرضا قربانی هم قطعه «دیر است» از آلبوم «صداها و پل‌ها» با همکاری الکای بایر خواننده اپرای ساکن لندن از کشور ترکیه با حضور موزیسین‌هایی از کشورهای امریکا، ایران، ترکیه و انگلیس برای شما به اشتراک گذاشته است و اعلام کرده است: «علاقه‌مندان می‌توانند از طریق مراجعه به لینک بیو صفحه اینجانب، این آلبوم را پیش‌خرید کنند.»
خبرها
حضور دوباره سعید پورصمیمی در نمایش «خوشدلان» به عنوان نمایشنامه‌نویس خبری بود که پریزاد سیف داد. او در صفحه اینستاگرام خود نوشت که قصد دارد بعد از پایان شرایط کرونایی تئاتر، این نمایش طنز را به روی صحنه ببرد. سیف با پورصمیمی در نمایش «آواز قو»‌ کار کرده بودند. این کارگردان ابراز امیدواری کرد که سعید پورصمیمی در کار او به عنوان بازیگر حضور داشته باشد.
نشر چشمه هم خبری خوب برای کتابخوانان علاقه‌مند به دنیای تاریخ دارد. کتاب «عشق غریبه‌ها» نوشته‌ نایل گرین با ترجمه‌ امیرمهدی حقیقت عنوان جدید این انتشارات است که در شرح آن آمده است: «دانشجویانی که عباس میرزا به انگلستان اعزام کرد، نخستین ایرانیانی نبودند که به انگلستان جین آستین راه می‌یافتند. در ۱۸۰۹ اولین سفیر ایرانی پا به لندن گذاشته بود. در آن سال، ورود سفیری خوش‌قیافه از ایران توجه اشراف‌زادگان عصر نیابت سلطنت و علاقه‌ زنان را جلب کرده بود. نامش ابوالحسن‌خان بود و برای برقراری روابط سیاسی تازه‌ای میان انگلستان و ایران، به عنوان دو متحد علیه ناپلئون، اعزام شده بود. ابوالحسن‌خان که توانست خود را در دل طبقه‌ اعیان لندن جا کند، مسیر محصلانی را هموار کرده بود که شش سال بعدتر وارد انگلستان می‌شدند.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7678/12/582295/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها