تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های هرمزگان؛ آژیر قرمز برای بوشهر


حمیرا حیدریان
خبرنگار
از اواخر فروردین ماه سال‌جاری تا کنون استان هرمزگان همچنان در پیک کرونا قرار دارد و موارد فوتی همچنان روی شیبی ملایم رو به افزایش است. دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در گفت‌و‌گو با «ایران» ضمن اعلام این خبرگفت: در حال حاضر صد درصد تخت‌های بیمارستانی اشغال شده و دیگر جایی برای بستری کردن بیماران جدید وجود ندارد و برای پذیرش بیماران نیازمند کمک بیشتر از سوی مسئولان هستیم که در این ارتباط قرار است نیروهای نظامی اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی 50 تخته در محوطه بیمارستان مرجع شهید محمدی کنند.
وی با تأکید بر اینکه احداث بیمارستان صحرایی به تنهایی کافی نیست، افزود: با توجه به افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا نیاز به تجهیزات و نیروهای کمکی بیش از قبل ضروری است و تنها برپایی بیمارستان صحرایی نمی‌تواند کمک حال باشد. وی با اشاره به اینکه روز گذشته ۲۳۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند و اکنون در مجموع ۸۴۷ نفر در بیمارستان‌های استان تحت مراقبتند، اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت مرگ و میر نسبت به سال گذشته روند کاهشی را نشان می‌دهد اما ما آمار را به‌صورت هفتگی و مقایسه آن نسبت به هفته قبل و بعد مورد ارزیابی قرار می‌دهیم که با این بررسی میزان مرگ و میر و مبتلایان با شیب ملایم رو به افزایش بوده است.
نوروزیان با بیان اینکه از مجموع بستری‌ها، ۱۱۱نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی.‌سی.یو) بستری هستند و حال ۱۴ نفر از آنان وخیم است و اکنون نیز ۱۰ هزار و ۹۰۹ بیمار مبتلا به کرونا در قرنطینه خانگی هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود در استان مجوز تزریق واکسن به افراد از 50 سال را دریافت کرده‌ایم و همچنین سهمیه واکسن جزیره ابوموسی برای واکسیناسیون افراد بالای ۱۸سال ارسال شده است. وی با بیان اینکه واکسیناسیون گروه سنی بالای ۱۸سال در این جزیره بزودی آغاز می‌شود، اضافه کرد: افراد بالای ۱۸سال جزایر دیگر استان نیز به مرور و به نوبت واکسینه می‌شوند و واکسیناسیون در جزایر قشم و کیش نیز که پذیرای مسافران زیادی طی سال هستند پس از واکسیناسیون دیگر جزایر آغاز خواهد شد.
نزدیک به 59 هزار مبتلا به کرونا در بوشهر از آغاز شیوع بیماری تا کنون
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهرنیزاز وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان بوشهر خبر داد و تعداد بیماران بستری شده تا روز پنجشنبه(24تیرماه) را 490 نفر اعلام کرد.
دکتر سعید کشمیری  در گفت‌و‌گو با «ایران» ضمن اعلام این خبر گفت: تا روز چهارشنبه گذشته (23تیرماه)119 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌ شدند که از این تعداد ابتلای ۷۳ مورد به کرونا، قطعی است.همچنین 49 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های این استان بستری هستند که از این شمار 13 نفر در وضعیت حاد بیماری کووید19 قرار دارند. وی گفت: 113بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد 91 نفر از آنها مثبت قطعی بوده است.‌‎ وی با بیان اینکه از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۵۸ هزار و ۸۱۵ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند، افزود: در آخرین رنگ‌‌بندی کرونایی، شهرستان‌های گناوه، تنگستان، عسلویه، کنگان، جم، دشتستان و دشتی و بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند و شهرستان‌های دیلم و دیر نارنجی هستند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7679/12/582336/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها