بازدید رئیسی از آسایشگاه جانبازان امام خمینی(ره)


رئیس‌جمهوری منتخب مردم روز گذشته در آسایشگاه جانبازان امام خمینی(ره) حضور یافت.
به‌گزارش روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهوری منتخب، سیدابراهیم رئیسی پیش از ظهر روز جمعه با حضور سرزده در آسایشگاه جانبازان امام خمینی(ره)، ضمن عیادت از جانبازان قطع نخاع، با آنان دیدار و گفت‌و‌گو کرد. رئیسی در این دیدار با تأکید بر اینکه جانبازان در میدان جهاد و ایثار به ایفای نقش اساسی پرداخته و با جانبازی خود، مدال افتخار و نمره قبولی گرفته‌اند، گفت: در دولت سیزدهم رسیدگی به امور ایثارگران، جانبازان و خانواده عزیز ایشان را به‌طور ویژه در دستور کار خواهیم داشت. رئیس‌جمهوری منتخب در گفت‌و‌گو با کادر درمانی این آسایشگاه نیز، کار ایشان را سخت، مهم و اثرگذار توصیف کرد و افزود: شما به بهترین خلق خدا خدمت می‌کنید و این تلاش‌ها نزد خدا اجر و ثواب بالایی دارد. در این دیدار جانبازان حاضر در آسایشگاه امام خمینی(ره) هم ضمن ابراز خرسندی بسیار از حضور رئیس‌جمهوری منتخب و آرزوی توفیق برای دولت سیزدهم، به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات خود پرداختند.
تأکید رئیسی بر توسعه روابط تهران و باکو
 رئیس جمهوری منتخب در پیامی به رئیس جمهوری آذربایجان بر توسعه و تعمیق روابط دو کشور تأکید کرد. به گزارش ایرنا، در پیام روز پنجشنبه سید ابراهیم رئیسی به مناسبت پاسخ گویی به پیام تبریک رئیس جمهوری آذربایجان، خطاب به الهام علی اف آمده است: مناسبات دو کشور دوست، برادر و همسایه ریشه در تاریخ و فرهنگ مشترک و پیوندهای برادرانه دو ملت دارد که این سرمایه ارزشمند ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه و تعمیق بیش از پیش روابط دو کشور را فراهم آورده است. رئیسی در ادامه تأکید کرد: «متناسب با بازگشت حاکمیت جمهوری آذربایجان بر اراضی اشغالی و احیای مرزهای مشترک دو کشور، شایسته است فرصت‌های جدید را مغتنم شمرده و با تشریک مساعی سطح همکاری‌ها را ارتقا بخشیده و ثبات و امنیت منطقه را تحکیم بخشیم».
گفتنــــی اســـت رؤســـای جمهــــور کشورهای آفریقایی کنگو و ماداگاسکار نیز با ارسال پیام‌هایی پیروزی رئیسی را در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفتند و نسبت به تقویت روابط دوستانه کشورشان با ایران در دوره ریاست جمهوری او ابراز امیدواری کردند.
روایت جنیدی از دیدار با رئیسی
معــاون حقوقــی رئیس‌جمهــوری توضیحاتی را در رابطه با دیدارش با رئیس‌جمهوری منتخب ارائه داد. لعیا جنیدی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره دیدارش با سید ابراهیم رئیسی که این روزها از سوی اعضای دولت انجام می‌شود، گفت: من در دیداری که داشتیم به ایشان توضیح دادم که در این دولت درچهارچوب اجرای قانون اساسی چه اتفاقاتی افتاده است و چه هشدارها و گزارش‌هایی نوشته شده و چه لوایحی برای قانون بویژه فصل سوم قانون تنظیم، طراحی، ارائه شده است که باید پیگیری شود.
معاون حقوقی رئیس‌جمهوری ادامه داد: به ایشان توضیح دادم در دعاوی مهم حفاظت از انفال اموال‌عمومـــی، جنگل‌هـــا، دریاهـــا، دریاچه‌ها و تالاب‌ها چه خدماتی انجام شده و چه کارهایی صورت گرفته است و از ایشان خواستم حتماً به این مطالب توجه کنند تا پیگیری شود؛ بویژه به منابع طبیعی‌ ما و دعاویی که ترک کردیم و مشکلاتی که با وقف منابع طبیعی ایجاد شده بود، اشاره کردم.
جنیدی افزود: در خصوص دعاوی بین‌المللی و پرونده‌هایی که در این محافل داریم؛ مانند همین پرونده‌ای که در دادگاه دادگستری بین‌المللی علیه امریکا داریم، برای‌شان توضیح دادم که از چهارچوب حقوقی پیش رفتیم همین‌طور درباره بسیاری دعاوی تجاری بین‌المللی با شرکت‌های بزرگ خارجی مطالبی گفته شد و به ایشان توجه دادم که شورای نظارت بر دعاوی بین‌المللی را بر خلاف گذشته مجدداً در معاونت حقوقی راه انداختیم. جنیدی در پاسخ به این سؤال که آیا از سوی رئیس‌جمهوری منتخب به شما برای حضور در کابینه پیشنهادی شده است، گفت: اجازه دهید در رابطه با این مسائل صحبت نکنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7679/2/582371/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها