دیدار وزیر اطلاعات با رئیس سازمان امنیت ملی عراق


وزیر اطلاعات کشورمان در جریان سفر دو روزه‌اش به عراق با عبدالغنی الاسدی رئیس سازمان امنیت ملی این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
به گزارش ایرنا، دفتر رسانه‌ای رئیس دستگاه امنیت ملی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد در این دیدار که روز پنجشنبه انجام شد، دو طرف درباره آخرین تحولات امنیتی و اطلاعاتی و راهکار‌های توسعه افق‌های همکاری مشترک بین بغداد و تهران گفت‌و‌گو کردند. سید محمود علوی در این دیدار بر تلاش و حمایت ایران در زمینه امنیت و ثبات عراق تأکید کرد و از ضرورت تحول در روابط در همه عرصه‌ها و در راستای منافع و مصالح دو کشور سخن گفت.
الاسدی نیز بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه از طریق تبادل تجربیات و اطلاعات امنیتی سهیم در مبارزه با تروریسم و مواد مخدر و تأمین امنیت مرز‌های مشترک تأکید کرد. وزیر اطلاعات پیش از این دیدار با برهم صالح رئیس جمهور، محمد الحلبوسی رئیس پارلمان، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق و سید عمار حکیم دیدار و گفت‌و‌گو کرده بود.علـــــوی و بـرهـــم صالـح رئیس‌جمهوری عراق درباره روابط دوجانبه گفت‌و‌گو کردند. وزیر اطلاعات در آن دیدار به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران به برهم صالح و ملت عراق فاجعه آتش‌سوزی بیمارستان امام حسین(ع) در ذی‌قار را تسلیت گفت. دو طرف همچنین درباره روابط دوجانبه بین دو کشور همسایه و اهمیت آن برای دو ملت دوست بحث و تبادل نظر کردند.
او شامگاه چهارشنبه در بدو ورود به عراق، در محل شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در مسیر فرودگاه بغداد حضور یافت.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7679/2/582373/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها