اخبــــار


پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به مناسبت درگذشت علی حکیمی

آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام شیخ علی حکیمی را تسلیت گفتند.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب متن پیام به این شرح است:  خاندان محترم و معزز حکیمی، درگذشت جناب حجت‌الاسلام آقای شیخ علی آقای حکیمی رحمت‌الله‌علیه را به خانواده‌ مکرم و نیز به اخوان بزرگوار ایشان تسلیت عرض می‌کنم. آن مرحوم همه‌ عمر را با آزادگی و سلامت نفس و پرهیزگاری گذرانید و امید است که اکنون در پناه رحمت و رضوان الهی قرار گرفته است. ان‌شاءالله.
سیدعلی خامنه‌ای / ۱۴۰۰/۴/۲۳

نهاد ریاست جمهوری: پرداخت پاداش بازنشستگی به روحانی صحت ندارد

روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری در واکنش به انتشار ناقص یک مکاتبه اداری درمورد پرونده بازنشستگی رئیس جمهوری اسلامی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای سند منتشر شده را فاقد صحت و برداشت و تفاسیر درمورد آن را نادرست و بعضاً مغرضانه اعلام کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری در این اطلاعیه تأکید کرد: سند مالی منتشر شده بر خلاف آنچه ادعا شده، مربوط به پاداش بازنشستگی رئیس جمهوری نیست بلکه مربوط به انتقال پرونده دکتر روحانی از صندوق تأمین اجتماعی به صندوق بازنشستگی کشوری است. تمامی بیمه شدگان می‌توانند با رعایت ضوابط آیین‌نامه نحوه تغییر صندوق و نقل و انتقال حق بیمه و سوابق بیمه‌ای بین صندوق‌های بیمه‌ای، نسبت به تغییر صندوق بیمه‌ای خود اقدام کنند. در ادامه اطلاعیه آمده: حسب طرح درخواست جابه‌جایی و تغییر صندوق بازنشستگی رئیس جمهوری از صندوق تأمین اجتماعی به صندوق بازنشستگی کشوری این درخواست طی مکاتبه‌ای از سوی معاونت اداری مالی نهاد ریاست ‌جمهوری به صندوق بازنشستگی کشوری ارسال شده است؛ در پاسخ به این مکاتبه، صندوق بازنشستگی استان تهران با توجه به مستندات و سوابق و محاسبات، اعلام کرده بابت انتقال حق بیمه حجت‌الاسلام روحانی در دوره خدمت در مجلس شورای اسلامی باید مبلغ حدود ۳۵۳ میلیون تومان در وجه صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت شود. روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری در ادامه این اطلاعیه یادآور شد: از سوی دیگر از آنجا که بخشی از حقوق ایشان (موضوع تبصره ۵ ماده ۵۹ آیین‌نامه استخدامی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی، پژوهش و فناوری) از تاریخ اول مهرماه ۹۵ لغایت پایان سال ۱۳۹۹ به ایشان پرداخت نشده و این رقم حدود ۳۶۲ میلیون تومان بوده است، در سندی که اخیراً در رسانه‌ها منتشر شده، معاونت اداری مالی نهاد ریاست ‌جمهوری، مقرر کرد که مبلغ بدهی بابت هزینه انتقال صندوق از محل مطالبات پرداخت‌ نشده رئیس جمهوری از حقوق معوقه دکتر روحانی کسر و در وجه صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت شود. در بند پایانی اطلاعیه آمده است: با این اوصاف، روشن است که رقم ادعایی ۷۰۰ میلیون تومان که اساساً پرداخت پاداش بازنشستگی به رئیس جمهوری طی سند مالی منتشر شده، فاقد صحت است و از رسانه‌هایی که به انتشار و بسط این شایعه در فضای عمومی کشور پرداختند، انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر این اشتباه را تصحیح کنند.

پاسخ ظریف به ادعای آدم ربایی امریکا علیه ایران

وزیر خارجه کشورمان در توئیتی به ادعاهای اخیر امریکا مبنی بر تلاش ایران برای آدم‌ربایی در خاک این کشور پاسخ داد. به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف نوشت: «تفنگداران وابسته به امریکا در خاک همان کشور برای ترور رهبران ونزوئلا و هائیتی برنامه می‌ریزند درحالی که دولت امریکا روابط مجرمانه خود را با متهم کردن دیگران به آدم‌ربایی - که بشدت مسخره و بچه‌گانه بوده- پنهان‌می‌کند. پیش از سنگ‌اندازی به سوی دیگران خودتان را درست کنید.»سه‌شنبه گذشته وزارت دادگستری امریکا در بیانیه‌ای مدعی شد که چهار ایرانی به دسیسه برای ربودن «یک خبرنگار مستقر در بروکلین»» متهم شده‌اند. این وزارتخانه امریکایی مدعی شد این چهار ایرانی که به اذعان آنان اکنون در ایران هستند، قصد داشتند در برنامه‌ای یک خبرنگار ایرانی الاصل را از راه دریا، از نیوریورک به ونزوئلا منتقل کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7679/2/582374/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها