دیگه چه خبر؟


محرم اجازه نمی‌دهیم یک هیأت هم تعطیل شود

 خبر اول ا ینکه، حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سیزدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور گفت: ما فقط برای لذت بردن به دنبال روضه نیستیم بلکه توفیق مسئولیت در این آستان را داریم و باید برای اینکه پرچم برافراشته بماند هر کاری را انجام دهیم. به گزارش فارس، وی از پاداش تعظیم شعائر دینی یاد و اضافه کرد: محرم و صفر اسلام‌ را زنده نگه داشته است و تعظیم شعائر حسینی تعظیم شعائر‌الله است و هیچگاه همانند محرم نمی‌توان شعائر‌ دینی را تعظیم کرد. رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه ما به دنبال رفع تکلیف نیستیم بلکه به دنبال انجام تکلیف خود به درستی و با روحیه مسئولیت‌پذیری هستیم، عنوان کرد: سال گذشته شاید تعدادی از هیأت‌ها تعطیل شد اما امسال اجازه نمی‌دهیم یک هیأت هم تعطیل شود و هر کاری می‌کنیم تا بستر برگزاری هیأت با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی فراهم شود. وی ادامه داد: سیدالشهدا(ع) معدن حکمت است و ما هم منفعل نمی‌شویم و قانونمند هستیم اما از تعظیم شعائر دینی کوتاه نمی‌آییم، امسال شرایط خاصی است و همه چیز گردن هیأتی‌هاست و ما نمی‌توانیم بهانه‌ای برای کم‌کاری داشته باشیم. قمی با بیان اینکه امسال ایران را سیاهپوش می‌کنیم، اظهار کرد: شهرداری و نهادهای حاکمیتی و همه باید برای سیدالشهدا بسیج شوند و هرچه بگویند مراعات می‌کنیم اما تعظیم شعائر را کمرنگ نمی‌کنیم، اگر اجازه دهند دسته عزا برپا می‌کنیم و در خیابان به سوگواری می‌پردازیم. وی با تأکید بر اینکه بلندگوهای مساجد، مدارس، دستگاه‌ها و سراسر کشور باید بلندگوی عزای حسینی شود، عنوان کرد: امام حسینی‌ها اگر حرف می‌زنند پای حرفشان می‌ایستند و در مسیر حسین(ع) از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

علم‌الهدی: مجلس شر برجام را کَند

 دست آخر اینکه، امام جمعه مشهد گفت: ما از مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنیم که با قانون مصوب خود، شر برجام را کند و ان‌شاءالله که نمایندگان مجلس پای این قانون بایستند و موضع مسئولان دولت آینده در قبال برجام نیز باید عیناً مطابق این قانون مجلس و آموزه‌های پیامبرگونه رهبری باشد. به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) با بیان اینکه برجام عامل بدبختی ما در چند سال گذشته بود، افزود: البته این بدین معنا نیست که عزیزان مسئول ما در این دولت خیانت کرده‌اند، این عزیزان خدمت کردند و اجازه رهبری را داشتند. مسئولان ما دو محاسبه کردند و بر این اساس گفتند اگر تحریم‌ها برداشته شود، مشکلات حل خواهد شد و دوم گفتند اگر ما از فناوری هسته‌ای دست برداریم، مشکل امریکا با ما حل می‌شود و با این دو محاسبه غلط به میدان آمدند. مسئولان قصد خیانت نداشتند و می‌خواستند خدمت کنند و خدمت را در این دو جهت دیدند. وی تأکید کرد: رفتار امریکا در قبال برجام جنایتی از امریکا و غرب بود مانند همان جنایات آدم‌کشی در مسجد گوهرشاد و ایرانی‌کشی در کنار کعبه. مسئولان ما با قصد خدمت اقدام به مذاکره کردند و رهبری نیز عملیات آنان را تأیید کردند و این افراد مورد تأیید رهبری بودند. فقط دو اشتباه از مسئولان ما سر زد.
در همین ارتباط مجتبی ذوالنوری، نماینده اصولگرای قم در مجلس هم با بیان اینکه برجام توافق خوبی نبوده و ترمز ما بوده است، درباره رویکرد دولت آینده به توافق هسته‌ای گفته است: قطعاً دولت آینده نمی‌گوید، چون برجام ناموفق بوده من برجام را رها خواهم کرد. قطعاً نه سیاست نظام جمهوری اسلامی این است و نه دولت جدید این سیاست را خواهد داشت، بلکه دولت جدید اتفاقاً مدعی ادامه برجام است.وی که پیش از این در مجلس دهم به همراه چند نفر دیگر از نمایندگان متن برجام را در صحن علنی آتش زده، به میزان گفته: پیش‌بینی بنده این نیست که دولت سیزدهم مطلقاً زیر میز برجام بزند، دولت سیزدهم بسیار قوی‌تر از دولت گذشته در استیفای حق ملت عمل خواهد کرد. از سوی دیگر هم اگر طرف مقابل به‌دنبال حفظ برجام است باید هزینه آن را پرداخت کند تا مشکلات اقتصادی مردم ما برطرف شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7679/3/582378/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها