هنرمندان در فضای مجازی


صفحات هنرمندان یا همچنان از درگذشت حمیدرضا صدر می‌گوید یا از افتخار و غرور ایرانیان در کن به‌دلیل نمایش فیلم جدید اصغر فرهادی.

چهره‌ها
مرجانه گلچین که بتازگی به بیماری کرونا مبتلا شده است در پستی از تجربیات تلخ خود سخن گفته و از مردم خواسته که بیشتر مراقب باشند: «پروتکل‌های لازم رو رعایت کنید و حتماً ماسک بزنید.»

قطب‌الدین صادقی کارگردان تئاتر با انتشار فیلمی ادای دین به دو سینماگر خسرو سینایی و سهراب شهید ثالث کرده است: «این تصاویر بهانه ای است برای انگشت نهادن بر سه عیب هولناک و کهن ملی، که یکی «حسادت» و تنگ نظری است، دیگری «دو رویی» وچند چهره بودن و سومی «کارشکنی» و تخریب! گمان نکنم هیچ یک از ما، با هر سن و سال و فرهنگ و کار و جایگاه، از این سه خصلت نادرست در امان بوده و از سوی همکاران و شبه دوستان دور و نزدیک، زمانی زخمی نخورده  یا دردی به دل و عقده ای در جان نداشته باشیم! وهمه  امیدم این است خود ما در جایی، شرایطی، موقعیتی و زمانی «چنین» قرار نگرفته و هرگز چنین نباشیم! چون بخوبی می‌دانم انسان اغلب تحت تأثیر «موقعیت»هاست نه «باورهایش»، درست به همانگونه که آدم‌ها بیشتر مواقع تابع «مافوق» و نیروهای بیرونی‌اند و نه «وجدان درونی»یا احساسات دیگران و درک زیردستان!»
سامان احتشامی نوازنده پیانو و آهنگساز هم در پستی اعلام کرده است که گروه سوینا در آستانه دو سالگی خود، پانصد دی‌ وی‌ دی ویژه کودکان نابینا را به شکل رایگان توزیع کرد: «در این دی‌ وی‌ دی‌های صوتی، ویشکا آسایش انیمیشن سینمایی «سیندرلا» را برای کودکان نابینا توضیح داده و سامان احتشامی نیز انیمیشن سینمایی «رابین‌هود» را برای مخاطبان تعریف کرده است.»
عبدالله علیمراد از پیشکسوتان انیمیشن در صفحه شخصی خود شروع به گذاشتن انیمیشن‌های خود کرده است. آخرین کاری که با مخاطبان به اشتراک گذاشته بخشی از «طوطی و بقال»  است. این هنرمند جزو نخستین فیلمسازان استاپ موشن ایران است و «طوطی و بقال» هم در سال 1374 اولین انیمیشن حرفه‌ای علیمراد است.
محمدرضا فرزین پژوهشگر شاهنامه و کارگروه دانش و پژوهش بنیاد فردوسی مشهد و کانون شاهنامه فردوسی توس بزودی « کارگاه گام به گام شاهنامه » را برگزار می‌کند. این خبر را صفحه بنیاد فردوسی شاخه توس گذاشته است.


هنرمندان و کتاب
حسین پاکدل بازیگر و کارگردان هم در صفحه شخصی خود از کتاب «کور سرخی» عالیه عطایی نام برده است. کتابی که باعث شده او نامه‌ای‌ خطاب به این نویسنده افغان بنویسد. در بخشی از این نامه آمده است: «چه خوب از پس روایت رنج برآمده‌اید. کار شما اگر چکیده بگویم چند ویژگی داشت؛ پرحرفی و حاشیه‌روی ندارد. تکلیفش روشن است. حرفش را درست و به اندازه می‌زند. غر و گلایه ندارد، برای همین بر ارتفاع احترام جای‌ می‌گیرد.»
چه خبر؟
صفحه رسمی فرهاد مهراد که تحت نظارت پوران گلفام همسر این آهنگساز و خواننده فقید در صفحه فرهاد از کتاب «چون بوی تلخ خوش کندر» که زندگینامه فرهاد مهراد است، خبر داده است. این کتاب که چاپ پنجم آن در دسترس مخاطبان است توسط وحید کهندل نوشته شده و توسط نشر ماهی منتشر شده است.
مهدی سطانی بازیگر تلویزیون، تئاتر و سینما هم با انتشار تیزر فیلم «رؤیای سهراب» به‌ کارگردانی علی قوی تن اعلام کرده که این فیلم مجوز اکران و پخش گرفته است: «این فیلم درباره شاعر شهیر و محبوب کشورمان سهراب سپهری است که حدود سه سال پیش در کاشان فیلمبرداری شد اما در ایران به اکران درنیامد. مواظب خودتون باشید.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7680/16/582501/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها