اخبـــــــار




دیدار دبیر شورای عالی فضای مجازی با رئیس‌جمهور منتخب  

در ادامه دیدارهای مقامات دولتی و کارگزاران نظام با رئیس‌جمهور منتخب، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها دیروز یکشنبه با حضور در دفتر رئیس‌جمهور منتخب، با سید ابراهیم رئیسی دیدار کردند. به گزارش ایرنا، دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این دیدارها با تبریک موفقیت حجت الاسلام والمسلمین  رئیسی در انتخابات و آرزوی توفیق برای وی و دولت سیزدهم، گزارشی از آخرین فعالیت‌ها و اقدامات دستگاه متبوع خود ارائه کردند.

واکنش حدادعادل به شایعه دخالت در انتخاب شهردار تهران

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به برخی شایعات درباره دخالت این شورا در انتخاب شهردار  پایتخت واکنش نشان داد. به گزارش ایرنا، غلامعلی حدادعادل در این باره گفت: ممکن است شورای ائتلاف شاخص‌هایی را به اعضای شورا پیشنهاد دهد، اما وارد مصادیق نمی‌شویم و این حق اعضای شورای شهر است تا با رأیی که از مردم گرفته‌اند برنامه نامزدهای شهرداری تهران را بررسی و گزینه نهایی را انتخاب کنند. حداد عادل با بیان این امیدواری که شهردار آینده تهران مدیری موفق و نمادی از نیروهای انقلابی باشد، گفت: وارد مصادیق نشده و نمی‌شوم و اگر نکاتی درباره شاخص‌ها داشته باشم به دوستان منتقل خواهم کرد.

قدردانی وزیر خارجه چین از نقش دولت روحانی در تقویت روابط تهران-پکن

وانگ یی وزیر امور خارجه چین و محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران به صورت تلفنی با یکدیگر بحث و رایزنی کردند.
وزارت امورخارجه چین با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر افزود: وانگ یی در اظهارات خود گفت که چین از همکاری‌های مثبت رئیس جمهوری حسن روحانی و دولت او برای توسعه روابط ایران و چین در طول هشت سال گذشته تقدیر می‌کند. در ادامه این بیانیه آمده است: چین خواهان همکاری با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری منتخب ایران و دولت او برای پیشبرد سنت قدیمی اعتماد دوطرفه و حمایت میان دو کشور، تقویت تبادلات و همکاری‌های دوستانه، حفاظت از چندجانبه‌گرایی و عدالت بین‌الملل است.
به گزارش ایسنا، همچنین در این بیانیه آمده است: پکن از حمایت ایران از چین در موضوعات مرتبط با منافع اساسی این کشور تشکر می‌کند و همچون همیشه از ایران در حفاظت از حاکمیت و عزت ملی و انتخاب راهی برای توسعه که متناسب با شرایط ملی‌اش است، حمایت خواهد کرد. طبق این بیانیه، ظریف نیز در این تماس تلفنی از کمک چین به ایران برای تهیه واکسن و لوازم مقابله با پاندمی کرونا قدردانی و ابراز امیدواری کرد که همکاری ها با چین برای مبارزه با این بیماری ادامه یابد.
محمدجواد ظریف در ادامه گفت که برای ایران، روابط دو کشور اهمیت بسیاری دارد و براین باور است که روابط دوجانبه بعد از روی کار آمدن دولت جدید بیش از پیش تقویت خواهد شد. بنابر اعلام وزارت امور خارجه چین، دو طرف به علاوه درباره اوضاع افغانستان و موضوعات دیگر رایزنی کردند.

چهارچوب مذاکرات هسته‌ای
در دولت آینده تغییر نمی‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به روند مذاکرات برجام در وین، گفت: با دستورالعمل‌های کلان 6 دوره مذاکرات در وین برگزار شد. جمهوری اسلامی با سیاست قطعی رهبر معظم انقلاب از جمله رفع تمامی تحریم‌ها، راستی آزمایی به‌صورت مؤثر و اقدام ایران پس از اقدام طرف مقابل، در این مذاکرات حاضر است.ابوالفضل عمویی در گفت‌و‌گو با خانه ملت، ادامه داد: محور دوم مذاکرات اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها بخصوص ماده 7 است، هیأت مذاکره کننده با این سیاست در مذاکرات شرکت کرده و مذاکرات به متن اولیه رسیده اما هنوز تکمیل نشده، البته بعد از انتخابات اخیر متن اولیه مورد بررسی در داخل کشور قرار گرفته و هیأت تطبیق؛ متشکل از نمایندگان مجلس، نمایندگان دولت و شورای عالی امنیت ملی موضوع را بررسی و موضوعات به اطلاع نهادهای ذی ربط رسیده است.
نماینده تهران بیان کرد: در این چهارچوب، روند فعلی مذاکرات به پایان نرسیده، با توجه به اینکه در دوره انتقالی دولت هستیم، برای اینکه دولت جدید سیاست‌هایش را شکل دهد فعلاً مذاکرات برای هماهنگی داخلی به زمانی دیگر یعنی چند هفته دیگر موکول شده است. جمهوری اسلامی برای رسیدن به اهداف، مذاکرات را ادامه خواهد داد، سیاست‌های جدید در دولت جدید شکل می‌گیرد، اما چهارچوب، همین سیاست‌ها است که اعلام شده و قرار نیست تغییری کند.
عمویی گفت: روند فعلی مذاکرات هنوز با خواسته‌های جمهوری اسلامی فاصله دارد و تصور می‌کنیم تا زمانی که تغییر اساسی در سیاست‌های امریکا صورت نگیرد و فراتر از حرف، دست به اقدام عملی نزند و نشانه‌هایی از تغییر اساسی مشاهده نشود، نمی‌توان انتظار داشت مذاکرات به این زودی به نتیجه برسد.وی عنوان کرد: سیاست خارجی در ایران چهارچوب کلانی دارد و در موضوع مذاکرات بنا به تغییر در سیاست‌ها نیست ممکن است روش‌ها و افراد تغییر کنند اما اهداف و چهارچوب کلان ثابت است، انتظار ما این است که در دولت آتی در روند مذاکرات تغییرات اساسی صورت نگیرد اما تقویت مواضع ملی ما حتماً به قدرت ما در موضوع مذاکرات تبدیل می‌شود. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت آتی با رویکرد تقویت اقتصاد داخلی و خنثی‌سازی تحریم‌ها حتماً می‌تواند به تقویت مواضع کشور در مذاکرات وین کمک کند.

راهکار امام جمعه کیش برای تقویت حجاب و عفاف

امام جمعه کیش برنامه ریزی و برگزاری جلسات متعدد شورای امر به معروف و نهی از منکر جزیره کیش را با محوریت عفاف و حجاب اقدامی کم نظیر و ارزشمند در این منطقه برشمرد.
به گزارش خبرآنلاین حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده امام جمعه کیش در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر با محوریت عفاف و حجاب برگزاری این جلسه در سطح مدیران عالی سازمان منطقه آزاد کیش را مثبت ارزیابی کرد و گفت: طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری؛ موضوع مهم عفاف و حجاب در جزیره کیش مورد توجه ویژه قرار گرفته است. به گفته حسن زاده، میان شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در سطح کشور، هیچ شورایی به اندازه شورای امر به معروف و نهی از منکر جزیره اقدامات مؤثری در زمینه برگزاری جلسات متعدد، برنامه ریزی و پیگیری مصوبات فعالیت ندارد. امام جمعه کیش بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی مستقر در این منطقه با انجام وظایف محوله خود می‌توانند ۸۰ درصد معضلات اجتماعی کیش را حل کنند .حسن زاده تصریح کرد: حوزه حراست ادارات و نهادها می‌توانند با نظارت بر رعایت لباس متحد الشکل، فضای ظاهری بد حجابی را در محل کار از بین ببرند و تحقق این مهم موجب بهتر شدن فضا در جزیره کیش خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7681/2/582531/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها