دیگه چه خبر


حرف اول و آخر را «استدلال» می‌زند

   خبر اول اینکه، سخنگوی شورای نگهبان تأکید دارد که آیت‌الله جنتی هم در این شورا فقط یک رأی دارد و حرف آخر را نه دبیر شورای نگهبان بلکه استدلال می‌زند.
به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف در یک برنامه تلویزیونی گفت: در شورای نگهبان یک جمع تخصصی و حرفه‌ای وجود دارد و بزرگانی از حوزه و دانشگاه در این نهاد حضور دارند اما، این استدلال است که حرف اول و آخر را در شورای نگهبان می‌زند و در واقع آنچه  در شورای نگهبان مهم است، استدلال است و سن و سال نیست.
وی اضافه کرد: به‌طور مثال اگر بنده اشکالی به مصوبه‌ای داشته باشم، طرح می‌کنم و اگر 6 نفر (حد نصاب 7 نفر است) دیگر از اعضا با این استدلال همراه شوند، آن استدلال تأیید می‌شود و اگر 6 نفر با استدلالم همراه نشوند، آن موضوع تأیید نمی‌شود. طحان نظیف در پاسخ به این سؤال که می‌گویند نظر آیت‌الله جنتی در شورای نگهبان مورد توجه است نه اعضا، گفت: هر کس در شورای نگهبان یک رأی دارد، چه بنده به‌عنوان کوچکترین عضو و چه آیت‌الله جنتی به‌عنوان بزرگترین عضو شورای نگهبان. شایعات همیشه وجود دارند اما آنچه بنده از نزدیک دیده‌ام، این است که هر کسی در شورا یک رأی دارد و این استدلال است که حرف اول و آخر را می‌زند.
البته بنده آیت‌الله جنتی را در خیلی از موضوعات همراه می‌بینم اما برخی اوقات هم ممکن است که ایشان نظری داشته باشند ولی نظر ایشان رأی نیاورد.

کنسولگری ایران در مزار شریف تعطیل نیست  

  خبر دیگر اینکه، سرکنسول ایران در مزار شریف افغانستان گفت: کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف براساس دستورالعمل‌ها همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
به گزارش مهر، سید حسن یحیوی در صفحه توئیتر سرکنسولگری نوشت: «هرچند با توجه به تحولاتی که در افغانستان به‌ویژه در شمال این کشور اتفاق افتاده است برخی فعالیت‌های کنسولی محدود شد، ولی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف براساس دستورالعمل‌ها همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.»
پیش‌ از این و در پی وخیم شدن اوضاع امنیتی و سقوط چندین شهرستان در استان بلخ به‌دست طالبان، برخی رسانه‌ها از تعطیلی و تخلیه کنسولگری‌های ایران، ترکیه و پاکستان در شهر مزار شریف خبر داده بودند.

ادعای روزنامه اسرائیلی درباره ایران

  دست آخر اینکه،  یک روزنامه صهیونیستی مدعی شد که این رژیم در حال بررسی و برنامه‌ریزی برای اقدام احتمالی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران است.
به گزارش ایسنا، روزنامه رأی الیوم به نقل از یدیعوت آحارنوت می‌نویسد که نهادهای نظامی رژیم صهیونیستی اخیراً امکان حمله تل آویو به سایت‌های هسته‌ای ایران در آینده نزدیک را مورد مناقشه قرار داده‌اند. این روزنامه صهیونیستی نوشت: این رایزنی‌ها و مناقشات تنها در حد حرف نیست بلکه آمادگی‌های اولیه برای اجرای برخی برنامه‌ریزی‌های حمله انجام شده است.
این روزنامه همچنین نوشت: این آمادگی‌ها به رهبری بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و برخی مسئولان برجسته وزارت خارجه و وزیر دارایی است. این روزنامه مدعی شد: بنی گانتس و لیبرمن اکنون درحال بررسی افزایش زیاد بودجه نظامی در پنج سال آینده هستند و هدف از این کار حمایت از زیرساخت‌ها و آمادگی برای یک اقدام هجومی به منظور ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.
این در حالی است که به گزارش ایلنا، یک منبع آگاه صهیونیستی در مورد قدرت نظامی ایران گفت:  ایرانی‌ها مهارت و قدرت بالایی در هدایت هواپیماهای بدون سرنشین دارند و نشان دادند که از این قابلیت می‌توانند در جنگ‌ها استفاده کنند و این نگران‌کننده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7681/3/582534/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها