اخــــــــــبار


وزیر کشور اعلام کرد
پیشنهاد ۳ روز تعطیلی  تهران و کرج

وزیر کشور گفت: با توجه به تعطیلی سه روز آخر هفته ما به ستاد ملی کرونا پیشنهاد داده‌ایم که بتوانیم دو یا سه روز دیگر را از ستاد مجوز بگیریم و یک تعطیلی در تهران و کرج داشته باشیم .البته این موضوع منوط به مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا است که در صورت تحقق شاید بتواند کمکی به روند کنترل بیماری داشته باشد.
به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: دستورالعمل‌های شیوع کرونا ویروس صادر و برای همه شهرهای قرمز ابلاغ شده به این ترتیب سفر در این شهرها ممنوع است و علاوه‌ بر جرایم دستورالعمل‌ها هر کجا که با سفر مواجه باشیم ضمن عرض معذرت از خانواده‌ها، نیروی انتظامی آنها را عودت خواهد داد. بی‌تردید لازم است در این مقطع نظارت‌های سختگیرانه‌تری داشته باشیم. لذا  تذکر می‌دهیم که مسافرت‌ها انجام نشود.
وی ادامه داد: مهم‌ترین و مؤثرترین راه مقابله با کرونا رعایت پروتکل‌ها و واکسن است؛ ما برای تزریق دو دوز واکسن برای سنین بالای 60 سال واکسن به حد کافی تأمین کردیم به شکلی که در روز گذشته بیش از 300 هزار نفر واکسن برایشان تزریق شده و امیدواریم با قولی که وزارت بهداشت داده که در بیش از 800 مرکز تزریق واکسن در سراسر کشور صورت می‌گیرد این امر هر چه زودتر محقق شود.
به گفته رحمانی فضلی، در مناطق حساس برای بالای 50 سال واکسن تزریق خواهد شد و پس از آن به سراغ گروه های پرخطر و پرریسک خواهند رفت که ظرف یک ماه می‌توان واکسن آنها را تزریق کرد. البته دو درصد از مردم به‌خاطر نگرانی و دغدغه بدون رعایت وقت تنظیم شده به مراکز تزریق واکسن مراجعه می‌کنند که موجب ایجاد صف و سختی می‌شود و امکان ابتلا را بالا می‌برد. رحمانی فضلی تأکید کرد: باید از همه اصنافی که در این مدت همکاری داشتند و صبور بوده‌اند و در این ایام خسارت دیده‌اند عذرخواهی کنیم اما باید همه به این نکته توجه داشته باشیم که تصمیمات در جهت منفعت سلامت مردم بوده است البته این موضوع مختص به کشور ما نیست و درهمه دنیا چنین موضوعی مطرح بوده است.
وی به اعیاد پیش‌رو و همچنین ماه محرم اشاره کرد و افزود: اعیاد قربان و غدیر پیش‌رو است و پس از آن نیز محرم را داریم لذا در جلسه مطرح شد تا همه پروتکل‌های سال قبل را امسال نیز مراعات کنیم و قطعاً همه باید تابع قانون باشیم بی‌تردید مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا همانند مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و همه باید قانون را رعایت کنیم در کنار این موضوع ظرفیت‌های مناسب اطمینان بخشی نیز برای عزاداری‌ها فراهم خواهیم کرد.

معرفی ۱۲ گزینه تصدی شهرداری تهران

عضو منتخب شورای ششم شهر تهران، اسامی ۱۲ گزینه تصدی شهرداری تهران را معرفی کرد.
مهدی اقراریان در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح ۱۲ گزینه شهرداری تهران گفت: دیروز جلسه بررسی کاندیداها با حضور منتخبین شورای ششم برگزار شد. در مرحله قبل به ۴۱ اسم رسیدیم که از این تعداد، برخی انصراف خود را اعلام کردند و ۲۴ نفر باقی ماندند. دیروز هم دوباره براساس شاخص‌ها ارزیابی صورت گرفت و منتخبین مردم نظرات خود را اعلام کردند.
وی افزود: اسماعیل احمدی مقدم، معصومه آباد، جمال آبرومند، مهرداد بذرپاش، محسن پیرهادی، مازیار حسینی، هابیل درویش، علیرضا زاکانی، عباس علی‌آبادی، رستم قاسمی، سیدصولت مرتضوی و علی نیکزاد از جمله این 12 نفر منتخب هستند. وی تأکید کرد: این افراد یک هفته وقت دارند برنامه‌های خود را به منتخبین شورای ششم اعلام کنند تا از هفته آینده فرآیند بررسی آغاز شود.‌‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7681/6/582553/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها