هنرمندان در فضای مجازی


در یکی دو روز گذشته دنیای مجازی حال وهوای خاصی داشت، پیام‌های تبریک و اظهار خوشحالی از یک افتخاربزرگ در سینمای ایران به فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی خبری که دست به دست می‌چرخید و مایه مسرت و خوشحالی مردم ایران بود و صفحات مجازی را به خود اختصاص داده بود، هنرمندان از منش و سعه صدر و اخلاق نیک این کارگردان بزرگ سخن گفتند و به عوامل فیلم و امیر جدیدی تبریک گفتند.

فرهادی قهرمان
آتیلا پسیانی: «اصغر فرهادی عزیز گرچه به جوایزمتعددت عادت کردیم اما هر کدام شیرینی و هیجان خودش رو داره.»
 حسن فتحی:«در خلال اخبار تأسف بار و غم انگیز از مشکلات عدیده مردم در نواحی مختلف کشور، که قلب هر هموطنی را به درد می‌آورد خبر موفقیت فیلم قهرمان در جشنواره کن موجب خوشحالی و مسرت سینما دوستان ایرانی شد.»
 پرویز پرستویی: «آقای اصغر فرهادی عزیز به‌عنوان یک ایرانی خوشحالم که شما رو داریم؛ امیر جدیدی عزیز همین‌که در این جشنواره مهم و معتبر توانستی نظر منتقدان مهم سینمایی را به خودت جلب کنی و آوازه ات در این جشنواره مهم بپیچه شک نکن که کم از نخل طلا نیست.»
 طناز طباطبایی: «و قهرمان، با منش و سعه صدرش به ما آموخت بزرگی به کلام نیست، بزرگی به خلق و اخلاق است و بس.»
رویا افشار: «نام اصغر فرهادی برای ما معنای تلاش و صداقت و صبوری می‌دهد...»  رضا کیانیان، گلاره عباسی، لیلی رشیدی، لیندا کیانی، رامبد جوان، نرگس آبیار، فاطمه معتمد آریا و... از دیگر هنرمندانی بودند که این خوشحالی را با مردم عزیز در میان گذاشتند.

چهره‌ها
خبر دیگر که در صفحه رسمی استاد شفیعی کدکنی منتشر شده بود اشاره داشت به روزهای بی‌آبی یا کم آبی در خوزستان. دکتر کدکنی در اینستاگرام خود نوشته: «آب، نان، آرزو» و در ادامه آورده: «کمترین تحریری از یک آرزو این است آدمی را با آب و نانی باید و آنگاه آوازی در قناری‌ها نگه کن در قفس، تا نیک دریابی کزچه درآن تنگنانشان باز شادی‌های شیرین است...»
محمد اصفهانی خواننده ایرانی هم به بحران بی‌آبی در خوزستان اشاره کرده: «بحران کم آبی در استان خوزستان قطب نفتی کشور عزیزمان ایران در خشکسالی و گرمای بی‌سابقه، دست دعا بر آستان خدا پیش می‌بریم تا به خوزستان عزیز و ایران بزرگ قدرت و تدبیر لازم عطا فرماید.»
رامبد جوان به درگذشت حمیدرضا صدر اشاره کرده و نوشته: «حمید عزیز خیلی متأسفم که دیگه نمی‌تونم با تو راجع به سینما حرف بزنم، از فیلم‌هایی که دوستشون داریم و...
چه خبرها؟
افشین هاشمی بازیگر تئاتر و سینما در صفحه خود اثر جدید علیرضا قربانی با نام «زنان مثل من» را معرفی کرده و در شرح آن نوشته: «هفته‌تان را با موسیقی خوب آغاز کنید.»
رضا کیانیان دیگر بازیگر نام آشنای ایران از مستند مادرکشی صحبت کرده است. مادرکشی مستندی با پژوهش کارگردانی و نویسندگی کمیل سوهانی و تهیه کنندگی محمد شکیبانیا در سال 1394 به سفارش مرکز بررسی‌های نهاد ریاست جمهوری ساخته شده است. کیانیان دراین باره نوشته: «مستند مادرکشی نگاهی آسیب شناسانه به وضعیت حکمرانی آب در ایران دارد. این فیلم با رویکردی پژوهشی ضمن به تصویر کشیدن مظاهر و نتایج بحران آب، علل مختلف به وجود آمدن این بحران در ایران را بررسی می‌کند.»

تازه‌های نشر
پرویــــــن علی‌پور نویسنده ایرانی هم از تازه‌ترین کتاب خود با عنوان «وقت هر دلتنگی» خبر داده که از سوی نشر چشمه منتشر شده است.این کتاب مجموعه‌ای است از یازده داستان کوتاه که بن‌مایه‌های همه آنها رابطه شاد و مهر‌آمیز مادر- دختری است.
نشـــــــــر «نــــــی» بخشی از کتاب «از مدرنیسم تا پست‌مدرنیسم» نوشته لارنس کهون با ویراستار فارسی عبدالکریم رشیدیان‌ را آورده است: «همیشه با روایات در تعارض بوده است. با معیار علم اثبات می‌شود که اکثر این روایات افسانه‌اند. اما از آنجا که علم خود را به بیان قواعد سودمند محدود نمی‌کند و در جست‌وجوی حقیقت برمی‌آید مجبور است که به قواعد بازی خود مشروعیت ببخشد. پس علم گفتمانی از مشروعیت را در مورد جایگاه خویش، گفتمانی که فلسفه نامیده می‌شود، تولید می‌کند.»‌


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7681/20/582601/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها