دیگه چه خبر؟




قطعی برق پاساژ علاءالدین،
دلیل تجمع دیروز خیابان جمهوری تهران

 خبر اول اینکه، در پی برگزاری تجمع اعتراضی صبح دیروز در خیابان جمهوری تهران معاون امنیتی استانداری تهران دلیل تجمع را اعتراض برخی شهروندان نسبت به قطعی برق پاساژ علاءالدین اعلام کرد. به گزارش ایلنا، حمیدرضا گودرزی در پاسخ به سؤالی مبنی بر‌ اینکه برخی این تجمعات را به طرح مجلس مبنی بر صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی ارتباط دادند، عنوان کرد: خیر، برق پاساژ علاءالدین به دلایلی قطع شد که یک ساعت بعد هم وصل شد، من هم گروهی را برای بررسی موضوع اعزام کردم که ببینند چرا این اتفاق افتاده است.

محمد صدر: روحانی یک حزب قوی ایجاد کند

 خبر دیگر اینکه، در روزهای پایانی عمر دولت دوازدهم و در حالی که مشخص نیست حسن روحانی رئیس‌جمهوری پس از پایان دوره مسئولیتش چه برنامه مشخصی برای حضور در عرصه سیاست کشور دارد، یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به او پیشنهاد کرد که پایه‌گذار یک تشکل حزبی جدید و قدرتمند باشد یا در چهارچوب حزب «اعتدال و توسعه» به فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی بپردازد و در انتخابات‌های آینده کشور مؤثر واقع شود. به گزارش خبرآنلاین، محمد صدر در توضیح چرایی این پیشنهاد با بیان این امیدواری که روزی در ایران تحزب به امری جدی تبدیل شود، گفت: «از آنجایی که در قانون اساسی ما به حزب توجه شده و هم قانون فعالیت احزاب را داریم و هم اینکه دموکراسی بدون حزب معنی ندارد خوب است که از این به بعد آقای روحانی به طرف فعالیت در حزب بروند و حزبی که دارند را تقویت کنند.» صدر در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان انتظار داشت روحانی در آینده نقشی مانند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ایفا کند، گفت: به هرحال ایشان ۸ سال رئیس‌جمهوری بودند و حزب اعتدال و توسعه را هم دارند یعنی حداقل با تقویت آن حزب خودشان می‌توانند در صحنه سیاسی و اجتماعی نقش ایفا کنند. او همچنین در پیش‌بینی از نحوه استفاده دولت ابراهیم رئیسی از تجربه روحانی و یارانش، با بیان اینکه طبیعتاً برخی کارها اینگونه نیست که با رفتن یک دولت و آمدن یک دولت جدید قطع شود و مسائلی همچون اقتصاد، سیاست، واکسیناسیون و... هم همین طور است، افزود: حتماً برنامه‌هایی که در گذشته انجام شده و طرح‌های ملی و استانی که بوده در دولت آینده نیز دنبال می‌شود.

عراق معاهده الجزایر را به رسمیت نمی‌شناسد

 دست آخر اینکه، وزیر منابع آبی عراق با اذعان به اینکه طرف عراقی هنوز توافق امضا شده بین دو کشور ایران و عراق در سال ۱۹۷۵ معروف به «معاهده الجزایر» را به رسمیت نمی‌شناسد گفت که بغداد از این موضوع بیشتر خسارت می‌بیند بنابراین چاره‌ای جز اجرای مفاد آن ندارد. به گزارش ایرنا، «مهدی الحمدانی» با اشاره به مشکلات ناشی از بی‌آبی در مناطق جنوب عراق و هم مرز ایران و با بیان اینکه به‌صورت عملی امکان جاری کردن آب‌ها از ایران به سوی عراق وجود ندارد زیرا این نیازمند راه حل‌هایی مانند محاصره آب است تا آب به مجراهای اصلی خود بازگردد، گفت: «ایران قول نشستی با طرف عراقی برای بررسی مشکل داده است و اصرار دارد که پروتکل خاص آب‌ها در توافق ۱۹۷۵ به اجرا گذاشته شود اما عراق زیر بار اعتراف به آن توافق نمی‌رود. ما معتقدیم که برای عراقی‌ها اجرای بندهای این توافق بهتر است یا اینکه تصمیمی سیاسی از سوی دولت یا پارلمان عراق مبنی بر به رسمیت شناختن این توافق، گرفته تا مشکل آب حل شود. ما خواهش می‌کنیم به این توافق اعتراف کنید.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7686/3/583003/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها