خبـــــر




لزوم تداوم برنامه گفت‌و‌گوی بین نسلی در دولت آینده

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، در خصوص اهمیت آموزش مهارت‌های خوب زیستن به دانش‌آموزان گفت: مهارتی مثل «امید» به‌ظاهر بدیهی می‌آید اما واقعیت این است که بحران امروز جامعه ما ناامیدی و یأس است که متأسفانه به نسل جوان سرایت می‌کند و مشکلاتی را به وجود می‌آورد و موضوعی است که باید درست به آن پرداخت. به‌گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در نشست حضوری با وزیر آموزش پرورش برای رونمایی از دوره‌های مجازی مهارت‌های «خوب زیستن»، با اشاره به اهمیت آموزش مهارت‌های خوب زیستن به دانش‌آموزان، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی ما به فقدان مهارت‌هایی نظیر تاب‌آوری لازم در برابر مشکلات، تفکر خلاق، مهارت‌های ارتباطی بازمی‌گردد و همه این مهارت‌ها عملاً برای یک دانش‌آموز افق گشایی را ایجاد می‌کند. ابتکار با بیان اینکه باید روی مهارت امید کار کرد، افزود: باید روی این مهارت که با انتخاب خوب و رویکرد عزت مندانه توسط جوانان دنبال می‌شود، کار کرد تا کمک حال زندگی آنها باشد.
وی ادامه داد: مهارت‌ها عملاً یک افق گشایی در رفتار و ارتباط  دانش‌آموز با جامعه و آینده‌ای که طی می‌کند و برای رشد و اعتلای فردی، خانوادگی و اجتماعی دانش‌آموز ایجاد می‌کند. معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، با اشاره به اهمیت آموزش مداوم مهارت‌های خوب زیستن در طول زندگی، گفت: همیشه نیاز به آموختن و کسب و تمرین این مهارت‌ها وجود دارد که هرچه از سن کمتر این مهارت‌ها آموزش داده شود اثرگذاری‌اش بیشتر خواهد بود. ما توانستیم با وزارت آموزش و پرورش تعاملی در این زمینه داشته باشیم. از جمله این تعاملات رویداد مهم «گفت‌و‌گوی بین نسلی» بود که زمینه برقراری ارتباط مؤثر با نسل جوان را فراهم کرد و در بسیاری از مدارس اجرایی شد و امیدوارم این برنامه‌های مهم مهارتی استمرار یابد و دولت آینده به این مسائل توجه داشته باشد.

 ثبت11 هزار و ۷۱۵ طلاق با طول مدت ازدواج کمتر از یک سال

طبق آمار منتشره مرکز آمار ایران، ۱۱ هزار و ۷۱۵ طلاق با طول مدت ازدواج کمتر از یک سال طی سال گذشته به ثبت رسیده این در حالی است که طول مدت ازدواج بیشتر طلاق‌های ثبت شده در سال گذشته تنها بین یک تا پنج سال بوده است. به گزارش ایسنا، مطابق با «گزارش وضعیت اجتماعی و فرهنگی ایران پاییز ۹۹» مرکز آمار ایران، گرچه تعداد رویدادهای ازدواج از ۵۳۳ هزار و ۱۷۴ رویداد در سال ۹۸ و با افزایش ۴.۴ درصدی به ۵۵۶ هزار و ۷۳۱ در سال ۹۹ رسیده است اما در عین حال تعداد رویدادهای طلاق ثبت شده در سال گذشته نیز با ۳.۶ درصد افزایش نسبت به سال ۹۸ از ۱۷۶ هزار و ۸۱۴ به ۱۸۳ هزار و ۱۹۳ رویداد طلاق در سال ۹۹ رسیده است. در سال ۹۹ طول مدت ازدواج ۱۱ هزار و ۷۱۵ طلاق ثبت شده کمتر از یک سال و طول مدت ازدواج ۵۱ هزار و ۲۷۰ رویداد طلاق ثبت شده بین یک تا پنج سال بوده است. از سوی دیگر ۷۸۰۹ رویداد طلاق نیز با طول مدت ازدواج بالغ بر ۲۹ سال در سال ۹۹ به ثبت رسیده است. با وجود اینکه بیشترین طلاق‌های ثبت شده در سال ۹۹ به طول مدت ازدواج یک تا پنج سال معطوف می‌شود اما در قیاس با سال ۹۸ آمار طلاق‌های با طول مدت ازدواج کمتر از یک سال و یک تا پنج سال در سال ۹۹ با کاهش هفت و ۲ درصدی مواجه بوده و در عین حال طی سال ۹۹ آمار طلاق های با طول مدت ازدواج پنج تا بیش از ۲۹ سال در قیاس با سال ۹۸ افزایش داشته است. براساس گزارش یاد شده، طول مدت ازدواج طلاق‌های ثبت شده در سال ۹۹ از بیشترین به کمترین یک تا پنج سال، پنج تا ۱۰ سال، ۱۰ تا ۱۵ سال، ۱۵ تا ۲۰ سال، کمتر از یک سال و سپس ۲۰ تا ۲۵ سال، بیش از ۲۹ سال و ۲۵ تا ۲۹ سال است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7686/7/583024/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها