جهانگیری: صیانت و حفاظت از جنگل‌های کشور ضروری است


تهران- معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: جنگل‌ها از بزرگترین سرمایه‌های کشور هستند و در شرایط جدید که ما با تغییرات اقلیمی شدید و خشکسالی روبه‌رو هستیم باید بیش از هر زمان دیگری نسبت به حفظ این موهبت و سرمایه الهی اهتمام داشته باشیم. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، اسحاق جهانگیری در دومین نشست کمیته ملی راهبری حمایت از جنگل‌های زاگرس که به ریاست وی برگزار شد، با تأکید بر ضرورت صیانت و حفاظت از جنگل‌های کشور گفت: امروز بخش مهمی از زندگی و حیات مردم ایران به جنگل‌ها وابسته است، بنابراین همه دستگاه‌ها باید با مشارکت و همکاری تلاش کنند تا از پهنه‌های طبیعی بخوبی نگهداری شود.
جهانگیری با ابراز خرسندی از ابتکار سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در استفاده از نظرات و دیدگاه‌های کارشناسان و صاحبنظران دانشگاهی در تدوین سند جامع حفاظت و مدیریت پایدار بوم‌سازگان زاگرس، اظهار کرد: باید برای حفظ منابع طبیعی و جنگل‌ها نگاه بلندمدت داشت و تدوین این سند می‌تواند کمک کند که این مسأله ملی هیچگاه به بوته فراموشی سپرده نشود. وی تأکید کرد: سازمان جنگل‌ها و مراتع با برنامه‌های کوتاه مدت و ضربتی می‌تواند سیاست‌هایی در جهت مقابله با بیماری که درختان بلوط را در عرصه‌ای بیش از یک و نیم میلیون هکتار از جنگل‌های زاگرس تحت تأثیر قرار داده است، اجرا کند. همچنین باید برنامه جدی برای مقابله با حریق‌هایی که هر روز اخبار آن در رسانه‌ها منتشر می‌شود اتخاذ شود تا از یک سو از گسترش بیماری و حریق در منطقه زاگرس پیشگیری شود و از سوی دیگر با احیا و بازسازی این سرمایه طبیعی شاهد آینده روشنی برای جنگل‌های منطقه باشیم.
معاون اول رئیس‌جمهوری با ابراز تأسف از گزارش رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور مبنی بر اینکه صد در صد آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های زاگرس علت انسانی دارد، ‌افزود: برنامه احیای یک و نیم میلیون هکتار از پهنه‌های جنگلی آسیب‌دیده باید متناسب با برنامه هفتم توسعه همه‌جانبه کشور باشد. بخش‌هایی از سند جامع بوم‌سازگان که نیاز به اصلاح دارد به کمیسیون زیربنایی دولت ارجاع داده می‌شود تا در دولت آتی هم درصورت انجام برخی اصلاحات اجرا شود. جهانگیری ضمن قدردانی از عملکرد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیز ستاد مدیریت بحران کشور، ‌از همه دستگاه‌ها خواست تا با حداکثر ظرفیت به مدیریت استان‌های همجوار زاگرس در زمان اطفای حریق کمک کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7686/12/583039/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها