وضعیت کرونایی «گلستان» بدتر از اسفند 98




شیما جهانبخش
خبرنگار
این روزها گلستان بدترین شرایط کرونا را از زمان شیوع این بیماری تجربه می‌کند و طبق اعلام مسئولان بهداشتی این استان این بار اوضاع از اسفندماه ۹۸ هم بحرانی تراست.
موج پنجم کرونا در این استان شیوع گسترده‌ای دارد و تخت‌های بیمارستانی به سرعت در حال پر شدن هستند. بر اساس آمار‌ها در اسفندماه ۹۸ شمار بیماران بستری در گلستان به ۱۳۰۰ نفر رسیده بود اما این روزها شمار بیماران بستری و سرپایی به ۲ هزار نفر هم رسیده است.
گلستان در شرایط فراتر از قرمز
«عبدالرضا فاضل»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی گلستان در گفت و گو با «ایران» با اعلام این که وضعیت شیوع کرونا در همه ۱۴ شهرستان استان در شرایط قرمز و فراتر از قرمز قرار دارد ، گفت: روند پیک پنجم ویروس کرونا در استان سریع و افزایشی بوده و همین روند باعث شده وضعیت تخت‌های بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شرق استان وخیم باشد.
وی با اشاره به اینکه هر روز تعداد بستری‌ها روند افزایشی دارد، اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت پذیرش در شرق استان تکمیل شده است. با ادامه همین روند پیش بینی می‌شود طی ۲ تا ۳ روز آینده ظرفیت همه تخت‌های بیماران کرونایی استان تکمیل شود.
فاضل تصریح کرد: متأسفانه با وجود تذکرهای بسیار زیاد، رعایت دستورات بهداشتی در بین مردم در سطح بسیار پایینی قرار دارد و اغلب ابتلاهای جدید به صورت خوشه‌ای و خانوادگی است. عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرایط سختی را برای کادر درمان و مردم استان رقم زده و اگر اوضاع به همین شکل ادامه یابد، شرایط بحرانی می‌شود.
سویه دلتا در استان غالب شده است
«هادی حق‌شناس»، استاندار گلستان هم با ابراز نگرانی از وضعیت شیوع گسترده کرونا در استان گفت: گسترش کرونا در استان شرایط بی‌سابقه‌ای دارد واگر می‌خواهیم از این موج عبور کنیم باید همه کمک کنیم تا بیماری کنترل شود وگرنه شرایط در روزهای آینده بحرانی می‌شود. سویه دلتا در استان مانند همه جای کشور غالب شده و همین موضوع سرایت بیماری را افزایش داده است.
 حق شناس با تأکید بر همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی استان جهت نظارت کامل بر بازار و اجرای پروتکل‌های بهداشتی اظهار داشت: در حال حاضر تمام استان درشرایط قرمز قرار دارد و ورود ماشین‌های با پلاک غیربومی به استان ممنوع است. هرچند براساس آمارها تردد به استان در روزهای پایانی هفته گذشته 35 درصد کمتر شده اما هنوز هم شاهد حضور و تردد خودروهای غیربومی به استان هستیم به همین خاطر خاطیان با بالاترین حد ممکن جریمه می‌شوند.
استاندار گلستان با گلایه از برخی اصناف گفت: شرایط نشان می‌دهد اصناف به خوبی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. از نظر ما تعزیرات نسبت به نظارت و اعمال جریمه اصناف در خصوص مصوبات ستاد استانی کرونا و مسأله رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم کاری کرده و باید از این پس با جدیت بیشتری عمل کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7686/12/583040/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها