موتورسواری زنان با گواهینامه مجاز است


گروه حوادث/رئیس پلیس راهور تهران بزرگ موتورسواری زنان را در صورت داشتن گواهینامه مجاز دانست.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردار محمدحسین حمیدی
رئیس پلیس راهور ناجا در نشست خبری که صبح دیروز در محل ستاد راهور فاتب برگزار شد با بیان این مطلب گفت: معیار برای ما داشتن گواهینامه موتورسیکلت است و هر فردی که فاقد گواهینامه باشد با او برخورد می‌کنیم. در مورد موتورسواری زنان فقط در موارد محدودی با آن برخورد شده و وسیله نیز توقیف شده است. اما هرکسی گواهینامه موتورسیکلت داشته باشد می‌تواند با موتور رانندگی کند.
وی درباره طرح برخورد پلیس با خودروهایی که حیوان رها در آن دیده شود نیز گفت: برخورد با سگ‌گردانی در دستور کار پلیس است و روزانه با آن برخورد می‌شود و نه فقط سگ که هر حیوانی که داخل خودرو رها باشد مشمول این برخورد می‌شود، چرا که باعث پرت شدن حواس راننده می‌شود. جابه‌جایی حیوان در خودرو باید در جعبه و باکس مخصوص باشد و نباید حیوان در خودرو رها باشد.
سردار حمیدی همچنین از ادامه اجرای طرح برخورد با تخلفات «پوشش پلاک» نیز خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۴۴ هزار و ۴۹۷ خودرو اعمال قانون و ۷۶۰ دستگاه وسیله نقلیه توقیف شده که نسبت به‌ مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته است.
وی درباره برخورد با پلاک‌های مخدوش نیز گفت: برخورد با پلاک‌های مخدوش جزو اولویت‌های ماست و مأموران پلیس با این موضوع برخورد می‌کنند. یکی از مسیرهای دور زدن قانون دستکاری پلاک است که در این حوزه، همکاران ما و دوربین‌های شهری و برون‌شهری، اعمال قانون را انجام می‌دهند.
رئیس ‌پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: وقتی پلاک دستکاری شود، برای فردی که تخلفی نداشته جریمه صادر می‌شود، بنابراین باید آنقدر هزینه تخلف از سوی پلیس و مرجع قضایی بالا رود که حقی از فرد دیگری ضایع نشود، برخی از جرایم که اشتباهی صادر شده مربوط به دستکاری پلاک است، مراکز رسیدگی ما در این موضوع فعال هستند و به این موارد رسیدگی می‌کنند همچنین با متخلفان بدون اغماض برخورد می‌شود.
وی همچنین از تشدید برخورد با تخلفات حادثه‌ساز معابر بزرگراهی با استفاده از تیم‌های نامحسوس برای کاهش تصادفات نیز خبر داد و گفت: 2818 نفر از رانندگان پرخطر احضار شده و اخذ تعهد از آنان در قالب قرارگاه کنترل سرعت انجام شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7686/13/583050/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها