اخبار



کامرانی‌فر: میزبانی هنوزقطعی نیست

حسن کامرانی‌فر سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال
 در مورد میزبانی ایران در مقدماتی جام جهانی در ورزشگاه آزادی و اینکه این ورزشگاه سیستم VAR ندارد، گفت: «میزبانی ما هنوز قطعی نشده است.
 در حال صحبت با مقام‌های فیفا و ای اف سی هستیم. امکان دارد بخاطر بحث کرونا و اینکه تیم‌ها دو بازی ظرف 4-5 روز باید برگزار کنند و اگر تست کرونای بازیکنی مثبت شود، باید 14 روز در قرنطینه باشد و برخی مسائل در تصمیم‌گیری نهایی ملاک قرار داده شود. به هر حال رایزنی‌های زیادی از طریق فدراسیون فوتبال انجام شد که میزبانی مسابقات به صورت متمرکز نباشد و تیم‌ها در خانه خود میزبان باشند. عوامل زیادی برای میزبانی و تأیید آن دخیل هستند. در روزهای آینده دو نفر از کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا وارد ایران می‌شوند تا زیرساخت‌ها و VAR و مسائل دیگر را بررسی کنند تا میزبانی ما  به صورت قطعی تأیید شود.»

تیم ملی تکواندوی ایران از سد ژاپن گذشت

بر اساس پیشنهاد فدراسیون جهانی تکواندو و تأیید کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) برای نخستین بار رقابت‌های تیمی مشترک تکواندو به صورت آزمایشی در بازی‌های المپیک توکیو برگزار می‌شود. تیم‌های ایران و چین موفق شدند از طریق رقابت‌های جام جهانی و هنرهای رزمی سهمیه حضور در این رویداد را به دست آورند و با اعلام فدراسیون جهانی تیم‌های ساحل عاج، روسیه و ژاپن نیز در این مسابقات حضور دارند. در این شرایط، ایران و ژاپن نیز که در گروه دوم قرار دارند ظهر دیروز ساعت 15:30 به مصاف یکدیگر رفتند که نبرد آنها با نتیجه 52 بر 31 به سود ملی‌پوشان کشورمان خاتمه پیدا کرد تا تکلیف تیم صعود کننده از گروه دوم به فینال این دوره رقابت‌ها مشخص شود. تیم ملی تکواندو ایران با ترکیب امیرمحمد بخشی، عرفان ناظمی، کیمیا همتی و ملیکا میرحسینی به مصاف رقبای خود می‌رود. هدایت این نفرات برعهده وحید عبداللهی است.

 واکنش فغانی به راه‌اندازی ویدیوچک در لیگ برتر

علیرضا فغانی داور بین‌المللی فوتبال ایران که در ورزشگاه شهید دستگردی تهران برای مشاهده دیدار سایپا و آلومینیوم اراک حاضر شده بود، در خصوص شرایط حضور ویدیوچک در فوتبال کشورمان گفت: «در جایگاهی نیستم که بتوانم در خصوص عملکرد آن کارگروه صحبت کنم ولی 3 جلسه خیلی خوب داشتیم و هفته آینده نیز جلسه انتهایی داریم که شرایط را نهایی کنیم. با توجه به شرایط کنونی نمی‌توان قول داد که از چه زمان وارد لیگ برتر می‌شود. اگر مشکلاتی در خصوص واردات سیستم و بستن قرارداد نباشد، می‌توان همین فردا با شرکت آلمانی قرارداد بست و کار عملی شود اما به خاطر تحریم‌ها کمی دست و بال ما بسته است.» او در خصوص اینکه آیا فصل آینده با فدراسیون همکاری خواهد داشت، گفت:‌ «اگر فرصت این چنین پیش بیاید و به من نیاز داشته باشند، من هستم.»

نزدیک شدن آزمون به لورکوزن تأیید شد

چند روز پیش دی ماریزیو و فابریزیو رومانو دو خبرنگار سرشناس ایتالیایی خبر دادند سردار آزمون مهاجم ملی پوش کشورمان در تیررس دو باشگاه بزرگ بایر لورکوزن آلمان و آ.اس رم ایتالیا قرار دارد.
پس از این خبر سایت «چمپیونات» روسیه از توافق زنیت با بایر لورکوزن برای انتقال ستاره ایرانی خبر داد. اما در جدیدترین خبر در این زمینه، سایت «ligainsider» آلمان این خبر را تأیید کرده و خبر داد بایر لورکوزن به جذب آزمون نزدیک شده است. البته این رسانه آلمانی از مذاکره آ.اس رم برای جذب آزمون نیز خبر داد. باید منتظر ماند تا این اخبار نقل و انتقالات درباره مهاجم ملی پوش کشورمان به کجا می‌رسد و آزمون بالاخره بعد از 8 سال لیگ روسیه را ترک می‌کند یا خیر.

پایان کار دیاباته و میلیچ در استقلال

احمد مددی مدیرعامل باشگاه استقلال با حضور در برنامه تلویزیونی «شب‌های فوتبالی» مدعی شد که فرهاد مجیدی، سرمربی تیم فوتبال استقلال برای فصل آینده شیخ دیاباته و میلیچ، دو بازیکن خارجی این تیم را نمی‌خواهد. میلیچ اخیراً ایران را ترک کرده و راهی کرواسی شده اما دیاباته همراه با سایر بازیکنان تمرین می‌کند ولی با آبی پوشان راهی قائشمهر نشد.

مدافع استقلال به کرونا مبتلا شد

سید احمد موسوی مدافع استقلال در حالی در سفر این تیم به قائمشهر تیمش را همراهی نکرد که مشخص شد این بازیکن دو روز قبل از سفر آبی پوشان به قائمشهر تست کرونا داد و آزمایشش مثبت شده است. موسوی حداقل تا 10 روز آینده از تمرینات استقلال دور خواهد بود و برای همین به بازی با سپاهان در هفته پایانی لیگ نمی‌رسد و تکلیف وی برای دیدارهای جام حذفی مشخص نیست. موسوی،
رشید مظاهری و بابک مرادی 3 غایب استقلال مقابل سپاهان هستند.

استقلال در جام حذفی به گل گهر خورد

مراسم قرعه کشی مرحله نیمه نهایی جام حذفی (یادواره آزادسازی خرمشهر) دیروز در سالن روابط عمومی سازمان لیگ و با حضور سهیل مهدی مدیر مسابقات، امیر حسین روشنک مسئول جام حذفی و نمایندگان 4 باشگاه صعود کرده به این مرحله برگزار شد و طی آن استقلال به گل‌گهر خورد که محل برگزاری این مسابقه ورزشگاه آزادی است و فولاد هم در ورزشگاه شهدای فولاد با ملوان دیدار خواهد کرد. به این ترتیب، استقلال و گل‌گهر برای سومین بار در این فصل با هم رودر رو می‌شوند تا شاهد تقابل دوباره شاگردان فرهاد مجیدی و امیر قلعه نویی باشیم.
 استقلال در دو مسابقه لیگ در سیرجان و تهران حریف خود را شکست داد. مسابقات مرحله نیمه نهایی 13 مرداد و فینال 17 مرداد برگزار خواهد شد. البته قرار بود مسابقه فینال 18 مرداد برگزار شود اما به‌دلیل همزمانی با شب اول محرم این دیدار یک روز زودتر برگزار خواهد شد. روشنک درباره آخرین وضعیت انتخاب ورزشگاه فینال جام حذفی گفت: «اواخر این هفته از ورزشگاه کرمان بازدید کرده و از بین 3 گزینه موجود تا ابتدای هفته آینده ورزشگاه محل برگزاری این مسابقه را معرفی خواهیم کرد. البته در صورت صعود گل‌گهر به فینال، بازی در ورزشگاه دیگری به جز ورزشگاه کرمان برگزار می‌شود.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7686/14/583058/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها