جشنواره‌ای مبتنی بر آثار نمایشی اکبر رادی

اتود زدن کنار چهره‌ها


محسن بوالحسنی: در اینکه کرونا آسیب‌های بسیاری به حوزه‌های مختلف فرهنگی بخصوص تئاتر وارد کرد شکی نیست و طی چندین‌ماه گذشته، اهالی تئاتر هر یک به نوعی سعی کردند با تکیه‌ بر خلاقیت و دغدغه‌مندی خود، کمی از این آسیب‌ها را کم یا جبران کنند.
بهزاد عشقی منتقد سینما و تئاتر یکی از این چهره‌هاست که با برگزاری جشنواره‌ای متکی بر تئاتر، به همراه هنرجویان آموزشگاه پروین در رشت قدمی در راه پرکردن این خلأ برداشته است. عشقی در گفت‌وگو با «ایران» در تشریح و توضیح چگونگی تصمیم به برگزاری جشنواره‌ای تئاتری به نام «جشنواره تمرین‌های نمایشی آثار اکبر رادی» می‌گوید: «در تمام این مدت اخیر فکر می‌کردم که بالاخره سینمایی‌ها با اکران ، آنلاین و... توانستند بخشی از خلأ پیش آمده به دلیل شیوع کرونا در این حوزه را پر کنند اما تئاتر واقعاً ضرر و زیان‌های مادی و معنوی بسیاری متحمل و از همه طرف به این حوزه فشارهای سختی وارد شد. ما در آموزشگاه پروین با هنرجویانی که سابقه حضور در کلاس‌های بازیگری داشتند آمدیم و یکسری از آثار نمایشی اکبر رادی را در کنار چهره‌های شناخته شده اتود زدیم.» او با اشاره به نام داوران این جشنواره هم می‌گوید: «قطب‌الدین صادقی، حمید لبخنده، حسین عاطفی و پرواز همای از داوران این جشنواره هستند که هر کدام تجربه‌های ارزشمندی در حوزه تئاتر دارند. هنرجویان آموزشکده 15 اتود براساس آثار نمایشی اکبر رادی آماده کردند و تصویر این اتودها برای داوران ارسال شد و در حال حاضر هم در مرحله داوری هستیم. این جشنواره انگیزه‌ای شد برای هنرجویان که هم در این دوران کاری از پیش ببرند و هم توسط چهره‌های شناخته شده و معتبر کارشان مورد ارزیابی و داوری قرار بگیرد. برای این کار هم از هیچ جا امکانات و کمکی نگرفتیم و همه چیز توسط همین گروهی که درباره‌شان صحبت شد عملیاتی شد.» او در پایان همراهی چهره‌های شناخته‌ شده و معتبر تئاتر در کنار هنرجویانی که بتازگی وارد این حوزه شده‌اند و سری
پر آرزو و روحی کنکاشگر دارند، باعث خوشحالی دانست و ابراز امیدواری کرد که چنین جشنواره‌های کوچکی که می‌تواند خروجی بسیار با ارزشی داشته باشد روزبه‌روز افزوده شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7686/15/583059/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها