هنرمندان در فضای مجازی




روزهای تابستان هنرمندان همچنان از خوزستان می‌گویند و سعی در اطلاع‌رسانی شرایط محیط زیست ایران دارند. حال این بار همدردی در قالب ساخت موسیقی و فیلم خود را نشان داده است.

خاطره هنرمند
روح‌الله حجازی نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما عکسی از خودش منتشر کرده است. او درباره این عکس که در پشت صحنه سریال شبکه نمایش خانگی «نوبت لیلی» گرفته شده، نوشته است: «روزی روزگاری با همین دوربین و مدل‌های مشابه اش فیلم‌های کوتاه می‌ساختم. حالا از آن روزها، حدود 25 سال گذشته و این دوربین در قاب دوربین دیگری که بهترین دوربین موجود در جهان از نوع خودش است، ثبت می‌شود و من همچنان دلم برای قاب‌های گذشته تنگ می‌شود.»

چهره‌‌ها
گوهر خیر‌اندیش با انتشار فیلم  «رؤیای سرزمین آب و آتش»‌ به کارگردانی علی لایق زاد و با صدای بهروز رضوی از این نگرانی سخن گفته است: «ببینید خوزستان زیبا، زنده و کار‌ون پرآب چگونه بوده است و امروز چگونه است.»
پرویز پرستویی یکی از فعال‌ترین بازیگران در فضای مجازی است که اغلب هم پست‌های او نشانه از مسئولیت شهروندی او دارد. او این بار طی سفری به زاهدان از هنر سوزن‌دوزی سیستان و بلوچستان تعریف می‌کند و خواستار حمایت مردم از این هنر می‌شود: «جمعی از مادران دانش‌آموزانی که در مدارس استیجاری زاهدان در محلات محروم این شهر، در شیرآباد، کریم آباد، همت آباد، محله جم‌ و... زندگی می‌کنند، با دریافت تجهیزات مواد اولیه به سوزن دوزی پارچه‌ها می‌پردازند و هر نوبت حق الزحمه‌شان را دریافت می‌کنند، حق‌الزحمه‌ای که می‌تواند کمک خرج‌شان باشد. این رویکرد اشتغالزایی برای بانوان در سایر مناطق تحت پوشش مؤسسه هم با کمک خیرین دنبال
 می‌شود.»
احسان کرمی هم در صفحه خود با انتشار عکسی از محمد رحمانیان کارگردان تئاتر به همراه الهام پاوه‌نژاد و خودش خبر داده که نمایش «لاموزیکا»‌ را محمد رحمانیان افتتاح می‌کند. دراماتورژ و کارگردان این نمایش الهام پاوه‌نژاد است که براساس داستانی از مارگریت دوراس با ترجمه هوشنگ حسامی  روی صحنه می‌رود. صدای همراه هم برعهده رویا میرعلمی است. این نمایش با مخاطبان محدود در ساعت 20 در کافه گالری باروک روی صحنه می‌رود.
جمشید هاشم‌پور هم با وجود زدن واکسن کرونا گرفت، اما حال عمومی او خوب است. این خبر را محمد طباطبایی، فعال فرهنگی در صفحه شخصی خود نوشته است: «حال عمومی جمشید خان هاشم‌پور خوبِ خوب است، تست کرونای او اگرچه بعد از تزریق دو دوز واکسن مثبت شد و همچنان بعد از 10 روز مثبت است اما حال او خوب است، این‌ها را پشت تلفن می‌گوید در حالی که بلند بلند می‌خندد؛ می‌گوید انگار همه مثبت شده‌ایم. می‌گویم خدا رو شکر که حال شما خوب است، خبر که رسید کرونا گرفته‌اید نگران شدیم. می‌گوید همه باید مثبت شویم، انگار راه فراری نیست و لبخند می‌زند، لبخندی که از پشت تلفن پیداست.»

تازه‌‌های نشر
نشر ققنوس این بار به معرفی یک نویسنده پرداخته است. او مطلب خود را با یک سؤال آغاز کرده است: «کدام یک از آثار ایشی گورو را مطالعه کرده‌اید و پیشنهاد می‌کنید؟» این نشر در ادامه مطلب خود به معرفی این نویسنده ژاپنی و مهاجرت او به همراه خانواده‌اش به انگلستان پرداخته و در ادامه نوشته است: «در سال ۱۹۸۶ برای کتاب «هنرمندی از جهان شناور» برنده جایزه وایت‌برد  و در سال ۱۹۸۹ برای کتاب «بازمانده روز» برنده جایزه بوکر شد. از بین آثار او کتاب‌های «وقتی یتیم بودیم» و «هرگز رهایم مکن» نیز به فهرست نهایی جایزه بوکر راه یافتند. در سال ۲۰۰۸، مجله تایمز او را در رده ۳۲ در بین ۵۰ نویسنده برتر انگلیسی از سال ۱۹۴۵ قرار داده‌است. ایشی‌گورو در سال ۲۰۱۷ برنده  جایزه نوبل ادبیات شد.» در انتهای این مطلب هم آمده است که سه اثر با عنوان‌های «هرگز رهایم مکن»، «غول مدفون» و «تسلی ناپذیر» با ترجمه سهمیل سمی از انتشارات ققنوس منتشر شده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7686/16/583074/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها